Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس – معاون امور بین المللی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: ایران بدنبال لغو قطعنامه های حقوق بشری و حذف گزارشگر ویژه است.

به گزارش امتداد نیوز، کاظم غریب آبادی صبح پنجشنبه در نشست خبری بیان داشت: دو دور گفتگوهای مقدماتی ستاد حقوق بشری با اتحادیه اروپا برگزار شده است. دور اول آبان سال گذشته در بروکسل و دور دوم هم ۲۹ آبان سال جاری در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: گفتگوهای حقوق بشری ایران و اتحادیه اروپا گفتگوی مستقل نیست بلکه در پارپوب گفتگوهای جامع سیاسی سطح بالا بین ایران و اتحادیه اروپا برگزار می شود. صرفا در راستای حقوق بشر نیست بلکه هیئت های دو طرف طیفی از موضوعات از جمله سیاسی، برجام، اقتصادی و تجاری، پولی و بانکی، منطقه و تروریسم و از جمله حقوق بشر را بیان کرده اند.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: هنوز وارد مذاکرات حقوق بشری با اتحادیه اروپا نشده ایم. بلکه گفتگوها مقدماتی است. باید ببینیم آیا می توانیم وارد گفتگوهای دو ظرفینی و متقابل با نتایج ملموس و مورد انتظار شویم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در دور دوم گفتگوهای مقدماتی نظرات و نگرانی خودمان را در خصوص وضعیت حقوق بشر در برخی از کشورهای میانمار، بحرین، یمن و وضعیت حقوق بشر در اروپا را مطرح کردیم.

معاون امور بین المللی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه گفتگوها یک طرفه نیست، اظهارداشت: خواسته هایی طرف اروپایی در مذاکرات طرح نکرده است که بگوییم خواسته های داشته باشند. اروپا نمی تواند خواسته ای از ما داشته باشد. اروپا در جایگاه مدعی ننشسته است که بخواهد ایران را ملزم به اجرای کاری کند.

وی تاکید کرد: تداوم این گفتگوها طبیعتا منوط به این است که ببینیم این گفتگوها ثمرات و نتایج ملموسی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت. ثمره این گفتگوها و انتظار ملموس ما این است که اروپا استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر و رهیافت و استاندارد دوگانه خود را کنار بگذارد.

غریب آبادی اظهارداشت: اروپا از قطعنامه حقوق بشری علیه ایران و گزارشگر حقوق بشری حمایت می کند. طبیعتا گفتگو با این مسیری که قطعنامه و گزارشگر در آن وجود دارد دو مسیر جدایی از هم هستند.

وی ادامه داد: وقتی گفتگو می کنیم به این منظور است که مسیر تقابل باید کنار گذاشته شود. طبیعتا رفتارهای اتحادیه اروپا را ارزیابی خواهیم کرد که می توانیم گفتگوها با اتحادیه اروپا را ادامه بدهیم یا نه.

سهم اروپا در مبارزه با مواد مخدر بسیار کوچک است

معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به سئوالی با موضوع همکاری های اتحادیه اروپا برای مبارزه با مواد مخدر و همکاری با ایران ابراز داشت: اروپایی ها سهم بسیار بسیاری کوچکی در مبارزه با مواد مخدر دارند و عادت کرده بودند انتقاد کنند که شما چرا اعدام مواد مخدری دارید.

غریب آبادی ابراز داشت: اروپایی ها از چند سال قبل به این بهانه که ایران اعدام در زمینه مواد مخدر دارد کمک های ناچیز خود را قطع کردند.

وی ابراز داشت: این اتحادیه در ۲ سال گذشته تنها ۳۰۰ هزار یورو برای مبارزه با مواد مخدر از طریق دفتر مبارزه با مواد مخدر در وین به جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده است.

معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: دیگر به اروپا اجازه نخواهیم داد در این زمینه انتقاد کند.

به گفته غریب آبادی، این انتظار جدی را به اروپایی ها مطرح کردیم که انتقاد کافی است و اگر می خواهند در گوشه ایمنی در زمینه مواد مخدر قرار بگیرند به خاطر قرار داشتن ایران در مسیر ترانزیت باید مشارکت جدی داشته باشند.

وی ابراز داشت: اگر ۳۰۰ هزار یوروی اروپا ۲ میلیون یورو بشود با این همه هزینه های سنگینی که جمهوری اسلامی ایران می پردازد چه مشکلی در زمینه مبارزه با مواد مخدر برطرف می شود؟

معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: نیروی انتظامی افزون بر چهار هزار قبضه سلاح ظرف مدت زمانی سال های ۲۰۱۶ و هشت ماهه ۲۰۱۷ در درگیری با باندهای مواد مخدر کشف کرده است.

غریب آبادی بیان کرد: سالیانه چهار هزار نفر در ایران بر اثر سوء استعمال مواد مخدر جان خود را از دست می دهند و آسیب های اجتماعی را هم باید به آن اضافه کرد.
معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بیان داشت: قوی ترین حمایت اتحادیه اروپا باید حمایت از جمهوری اسلامی در سازمان های بین المللی و مبارزه مشترک باشد.

وی اضافه کرد: اتحادیه اروپا به اینکه سالی چند صد هزار یورو کمک کند اکتفا نکند و باید در راه مبارزه آستین بالا شده به نیروهای جمهوری اسلامی در راه مبارزه مشترک با مواد مخدر یاری دهد.

true برچسب ها : اتحادیه اروپا ستاد حقوق بشر قوه قضائيه کاظم غریب آبادی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست این هفته کابینه این رژیم خواستار شلیک به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد.

این اظهارات بن گویر در پاسخ به اظهارات «هرتزی هالوی» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر درباره بازداشت تعدادی از فلسطینی ها در غزه بیان شد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان این موضوع که تعداد شهروندان فلسطینی بازداشتی در نوار غزه بالاست، خواستار شلیک به آنها حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد و این شهروندان بی دفاع را به زعم خود تروریست خواند و گفت: چرا ارتش اسرائیل تروریست ها را قبل از تسلیم شدن و دستگیری، نمی کشد؟ آیا نمی شد تعدادی از آنها را کشت؟ با این همه بازداشتی چه باید کرد؟

وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر در حالی خواستار اعدام فلسطینی ها پیش از بازداشت شده است که نهادهای حقوق بشری درباره وضعیت بغرنج اسرای فلسطینی ابراز نگرانی کرده اند.

اخیرا، مرکز حقوق بشری فلسطینی «میزان» از اوضاع ناگوار سه هزار زندانی فلسطینی در نوار غزه‌ خبر داد که از زمان حمله به این منطقه، به دست اشغالگران به بند کشیده شده‌اند.

این مرکز اعلام کرد که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، سه هزار فلسطینی به دست اشغالگران بازداشت شده اند که در میان آنها زنان، کودکان، سالخوردگان و پزشکان به چشم می‌خورند.

مرکز حقوق بشری میزان گزارش داد: این بازداشت شدگان در زندان‌های «نفحه» و «النقب» به سر می‌برند و ارتباط آنها با دنیای خارج قطع است.

این مرکز در ادامه به انتقال ۳۰۰ بازداشتی از غزه که ۱۰ کودک در میان آنها وجود دارد، به زندانهای «عسقلان» و «عوفر» برای بازجویی خبر داد.

مرکز حقوق بشری میزان از انواع شکنجه و رفتار تحقیرآمیزی خبر داد که علیه بازداشت شدگان اعمال و کرامت انسانی آنها از زمان بازداشت تا رسیدن به مراکز بازجویی لگدمال می‌شود.

این درحالی است که اسیران اهل غزه که به تازگی از سوی صهیونیست‌ها آزاد شده‌اند، روایات هولناکی از شرایط بازداشت بیان کردند.

یکی از نوجوانان فلسطینی که از سوی اشغالگران آزاد شده است، از اهانت و ضرب شتم به دست اشغالگران با وجود اینکه از ناحیه شکم، پشت و پا زخمی شده بود، خبر داد.

یکی دیگر از اسیران نیز پایش را به سبب شکنجه و اهمال پزشکی از دست داده است.

گروه حقوق بشری «دفاع مدنی فلسطینی» در غزه نیز از اوضاع ناگوار ۱۵۰ اسیر آزاد شده از سوی اشغالگران خبر داد که در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، کمیته بین المللی صلیب سرخ از موارد شکنجه طولانی مدت علیه بازداشت شدگان فلسطینی خبر داد.

این کمیته اعلام کرد که اطلاعی از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان در دست ندارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار همکاری رژیم صهیونیستی با این کمیته برای اطلاع از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان شد.

پیش از این نیز مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه فاش کرده بود که بازداشت شدگان از جمله زنان و کودکان در معرض شکنجه شدید و رفتار غیرانسانی قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم