Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر نوشت که در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در رم پایتخت ایتالیا درباره مسائل منطقه ای و دوجانبه گفت وگو کرد.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، موگرینی روز پنجشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: در حاشیه نشست بین المللی گفت و گوهای مدیترانه 2017 در رم با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما درباره توافق هسته ای با ایران، سوریه و مسائل دوجانبه و منطقه ای صحبت کردیم.به گزارش خبرنگار ایرنا، ظریف که صبح پنجشنبه به دعوت 'آنجلینو الفانو' همتای ایتالیایی خود برای شرکت در سومین نشست گفت وگوی مدیترانه به رم سفر کرده است، پس از شرکت در موسسه امور بین الملل ایتالیا، با موگرینی پشت درهای بسته دیدار و درباره مسایل منطقه ای از جمله لبنان و سوریه صحبت کرد. ظریف همچنین توضیحاتی را درخصوص اجلاس سوچی به موگرینی داد و طرفین بر اجرای کامل برجام تاکید کردند.ظریف در این سفر همچنین با 'الفانو' دیدار و گفت وگو کرد و در نشست سه روزه موسوم به 'Forum Rome MED 2017' که از روز پنجشنبه توسط وزارت خارجه ایتالیا و موسسه مطالعات سیاسی بین المللی (ISPI) در محل هتل بزرگ 'پارکو دی پرینچیپی' برگزار می شود، سخنرانی کرد.ظریف در نخستین روز از نشست بین المللی گفت وگوهای مدیترانه در شهر رم، برجام را بهترین توافقی دانست که طرف ها توانستند به آن دست پیدا کنند.ظریف در نشست گفت وگوهای مدیترانه، تاکید کرد: نکته جالب برجام این است که این توافق نه آن چیزی بود که ما می ‌خواستیم و نه آنچه آمریکا می ‌خواست، بلکه بهترین چیزی بود که می ‌توانستیم به آن دست پیدا کنیم.وی گفت: توافق هسته ‌ای زمانی حاصل شد که ما به این درک رسیدیم که نمی ‌توانیم به همه آنچه می‌ خواهیم دست پیدا کنیم. این توافق، نه آن چیزی بود که من می‌ خواستم و نه آنچه جان کری می ‌خواست و نه آنچه سایر طرف ‌های مشارکت ‌کننده در مذاکرات می ‌خواستند. زیبایی توافق در همین جا است که چیزی نیست که ما می ‌خواستیم، بلکه چیزی است که توانستیم به آن دست پیدا کنیم. من معتقدم که برجام بهترین توافقی است که می‌شد در گذشته به آن دست پیدا کرد و یا در آینده امکان دست‌یابی به آن وجود خواهد داشت.وزیر خارجه ایران تصریح کرد، کسانی که در جریان مذاکرات حضور نداشته‌اند اکنون تصور می‌کنند که با «طرحی معجزه‌آسا» می‌توانند وارد شده و به توافقی بهتر دست پیدا کنند.نشست موسوم به 'Forum Rome MED 2017' به مدت سه روز در 25 نشست و حول چهار محور 'سعادت مشترک'، 'امنیت مشترک'، 'مهاجرت ' و 'رسانه ها، فرهنگ و جامعه' برگزار می شود.توازن های جدید منطقه، امنیت مشترک، مبارزه با تروریسم پس از آزادی رقه و موصل، استراتژهای جدید برای اداره جریان مهاجرت ها، انرژی و تجارت بین المللی در منطقه از جمله موضوعات مهم این نشست بین المللی است.در این نشست تمرکزی ویژه به برخی از کشورهای کلیدی منطقه مانند ایران، عربستان سعودی، قطر، مصر، عراق و لیبی و همچنین به دیدگاه قدرت های بزرگ مانند روسیه، آمریکا، چین و هند از منطقه خواهد شد. برچسب ها: موگرینی ، ظریف ، اتحادیه اروپا

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

 به گزارش تابناک، جواد ستوده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

ستوده عنوان کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط‌زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می‌رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
 

دیگر خبرها

  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • (تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی