Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@23:33:56 GMT

آغاز برداشت هندوانه شب یلدای کشور در میناب

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۶۵۰۱

آغاز برداشت هندوانه شب یلدای کشور در میناب

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛محمد سالاری با اعلام این خبر، گفت: بدلیل اصلاح الگوی کشت پیش بینی می شود بیش از 50 هزار تن هندوانه خارج از فصل در این شهرستان برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.

 

وی افزود: روستاهای زیارت مولا، چاه اسماعیل، چاه شیرین، تیرور، گوربند، تلنگ، راونگ، زرتوجی و بخش توکهور و هشتبندی از مناطق مهم کاشت هندوانه خارج از فصل در شهرستان میناب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: هندوانه خطی و چارلستون گری از ارقام کشت شده در این شهرستان است.

 

 سالاری، افزود: هندوانه چارلستون گری بازار پسندی بیشتری دارد.

 

وی شهرستان میناب را رتبه نخست تولید هندوانه خارج از فصل در استان دانست و اظهار کرد: هندوانه برداشت شده علاوه بر توزیع در بازار کشور، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

 

سالاری خاطرنشان کرد: برداشت هندوانه خارج از فصل تا پایان آذرماه ادامه دارد.

 

هندوانه میناب همه ساله در شب یلدا زینت بخش سفره‌های هموطنان در سراسر کشور است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح گلستان‌های گل محمدی در استان کرمانشاه را ۲۸۰ هکتار اعلام کرد و گفت : پیش بینی می‌شود امسال ۶۰۰ تن گل محمدی در استان برداشت شود.

وی افزود: امسال به نسبت سال گذشته شرایط بهتری داریم و اگرچه افزایش سطح زیرکشت گل محمدی را در استان نداشته ایم، اما احتمالا افزایش حدود ۱۰ درصدی تولید گل محمدی در استان را شاهد خواهیم بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توضیح داد: سال گذشته در روز‌های ۱۳ و ۱۴ فروردین در استان سرمازدگی داشتیم که عملکرد گلستان‌های گل محمدی را در استان تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه به جز در مناطق گرمسیر استان در بقیه نقاط استان گلستان گل محمدی داریم، گفت: بیشترین گلستان‌های گل محمدی را در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین داریم.

فیض‌قربانی در ادامه با بیان اینکه عمده گل محمدی تولیدی در استان در دو کارخانه گلاب گیری و واحد‌های سنتی گلاب گیری استان به گلاب و اسانس تبدیل می‌شود، افزود: بخشی از گل محمدی هم به صورت غنچه خشک روانه تهران می‌شود که در سال‌های اخیر بازار خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از گل محمدی برداشت شده از گلستان‌های استان در داخل استان به فروش می‌رسد، یادآورشد: بخشی از گل محمدی تولیدی در استان در واحد‌های فرآوری استان به گلاب تولید شده و روانه عراق و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس می‌شود که ارزش افزوده خوبی برای استان به همراه دارد.

فیض‌قربانی سپس با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه صنعت تولید عطر و ادکلن می‌تواند برای استان با بازدهی خوبی همراه باشد، ادامه داد: اسانس گل محمدی در داخل کشور فراوری نمی‌شود و همه اسانس تولیدی در واحد‌های فرآوری استان روانه کشور‌های اروپایی می‌شود تا در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار گیرد.

فیض قربانی افزود: برداشت گل محمدی در استان کرمانشاه از یکی، دو روز پیش شروع شده و تا اوایل خرداد ادامه خواهد داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب