Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@09:56:14 GMT

تهران تا خِرخِره پر از ساختمان است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۱۴۴۸

تهران تا خِرخِره پر از ساختمان است

خبرگزاري آريا - معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران ضمن انتقاد از تخلفات طرح تفصيلي در سال‌هاي گذشته گفت: شهر تهران تا خِرخِره پر از ساختمان است و در آينده نمي‌توانيم به سمت ساخت و سازهاي وسيع در شهر برويم. به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم، مهدي حجت در جريان بيست و هفتمين جلسه شوراي شهر تهران اظهار کرد: اولين نکته‌اي که بسيار حائز اهميت است اين است که ساخت و ساز در هر منطقه متفاوت است و به طور معمول افرادي که در منطقه 12 و با افرادي که در منطقه يک زندگي مي‌کنند، از نظر کار، کيفيت زندگي و ميزان تحصيلات متفاوت هستند و بنابراين اولين نکته‌اي که مورد توجه قرار مي‌گيرند اين است که هر کدام از مناطق آورده‌هاي منفي و مثبت‌شان چيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رويکرد اصلي ما در حوزه معاونت توجه به جنبه‌هاي کالبدي و ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان در شهر است.
وي افزود: ما غالبا در سال حدود 4 الي 6 ميليون تومان به عنوان شارژ خانه‌هاي خود پرداخت مي‌کنيم و اين در حالي است که شهروندان تهراني کل عوارضي که در سال پرداخت مي‌کنند 120 الي 130 هزار تومان است.
حجت با تاکيد بر اينکه بايد به سمت درآمدهاي پايدار حرکت کنيم، افزود: يارانه اي که در حال حاضر پرداخت مي‌شود درست نيست و نمي‌توان آن را قطع کرد و ما بايد راهکارهاي لازم براي تحقق درآمدهاي پايدار را اتخاذ کنيم.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران ادامه داد: برهمين اساس از مديران و مسئولان شهري درخواست کرده‌ايم که نظرات و پيشنهادات خود را براي افزايش کيفيت زندگي در شهر به اين معاونت ارائه دهند.
وي تصريح کرد: دو نکته در معاونت شهرسازي و معماري مورد توجه قرار دارد که از آن جمله مي‌توان به اينکه طرح تفصيلي که در اين سالها انجام شده است، چقدر موثر بوده و يا اينکه انحرافي داشته‌ايم يا خير! و اينکه ايا اجراي طرح تفضيلي تاثيري در ارتقاي کيفيت زندگي داشته است يا خير.
حجت ادامه داد: متاسفانه طي بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد طرح تفصيلي به ميزان موردنظر محقق نشده است و متاسفانه تخلفات زيادي در اين طرح انجام شده است. به طوري که شهر تهران تا خرخره پر از ساختمان است و در آينده تهران هرگز نمي‌تواند به سمت ساخت و سازهاي وسيع برويم.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران افزود: در ديداري که اعضاي شوراي شهر تهران و مسئولان شهري با رئيس جمهور داشتند، به موضوع بافت فرسوده و همچنين سيماي شهر توسط شخص رئيس جمهور اشاره شد و ما نيز پيشنهاد داديم در اين زمينه لايحه‌اي را آماده کنيم که اين موضوع مورد توجه قرار گرفت.
وي ادامه داد: در همين راستا 7 الي 8 جلد کتاب در خصوص ضوابط شهري تهيه شده است که به زودي خلاصه‌اي از اين کتاب‌ها در يک يا دو صفحه تهيه خواهد شد.
حجت افزود: در خصوص وضعيت بيمارستان‌ها و دانشگاه ها و عدم ايمني برخي از آنها و خطراتي که آنها را طي مي‌کند بايد گفته شود که شهرداري تهران نمي‌تواند به صورت مستقل در آنها ورود کند چرا که هرکدام از اين ساختمان‌ها توسط وزارتخانه‌ها اداره مي‌شود و قاعدتا ايمني آنها نيز بايد از طريق اين دستگاه‌ها انجام شود.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران ادامه داد: چندي پيش وزارت بهداشت پيشنهادي را در خصوص احداث بيمارستان‌هاي جديد در محوطه‌هاي بيمارستان‌هاي فعلي داد به طوري که در آن قيد شده بود که پس از ساخت بيمارستان‌هاي جديد، بيمارستان‌هاي قديمي به عنوان محوطه و فضاي بيمارستان استفاده شود که البته اين موارد در دست بررسي قرار دارد.
وي همچنين به تپه‌هاي عباس‌آباد به عنوان يک فضاي فرهنگي در شهر تهران اشاره کرد و گفت: به جهت دسترسي اين مجموعه ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد و به عنوان قلب فرهنگي شهر تهران ياد مي‌شود چرا که اماکني از جمله مصلاي امام خميني، موزه دفاع مقدس، کتابخانه ملي و کتاب باغ کودکان و مکان‌هاي تفريحي در اين مجموعه ديده شده است.
حجت تصريح کرد: رويکرد ما در اين دولت اين است که با برقراري وحدت بين عناصر مختلف شرايط ويژه‌ و مناسبي را براي استفاده قشرهاي مختلف مردمي از تپه‌هاي عباس‌آباد فراهم کنيم و نگاه گردشگري به تپه‌هاي عباس‌آباد اتخاذ شود.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با اشاره به دو گود رها شده در شهر تهران گفت: گود فرهنگي در مجاورت کتابخانه ملي که مورد انتقاد اعضاي شوراي شهر تهران نيز قرار گرفت مورد توجه قرار گرفته و به زودي اين موضوع برطرف خواهد شد ضمن اينکه در خصوص گود برج ميلاد نيز با توجه به رها شدن اين گود و انصراف اسپانسر و سرمايه‌گذار قبلي طرحي در نظر گرفته شده است که به زودي نيز اين موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وي گفت: براي استحکام اين گود قوه خاکي در نظر گرفته شده است.
حجت همچنين به خانه‌اي در کوچه امام زاده يحيي اشاره کرد و افزود: اين خانه در گذشته براي اسکان شهردار سابق در نظر گرفته شده بود که با پيگيري‌هاي صورت گرفته و با دستور شهردار تهران اين مکان به عنوان اداره کل بافت تاريخي شهر تهران محسوب شد.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران در ادامه بيست و هفتمين جلسه شوراي شهر تهران با اشاره به منطقه چهارباغ در منطقه 22 گفت: آنچه به عنوان منطقه چهارباغ در طرح اوليه مورد توجه قرار گرفت بعدها تعديل پيدا کرد و در واقع طرح چهارباغ نياز به بازنگري جدي دارد که اين موضوع نيز در دستور کار قرار دارد.
وي به طرح کن اشاره کرد و گفت: طرح‌هايي در اين زمينه وجود دارد اما ملاحظاتي صورت گرفته است و موضوع در کميسيون شوراي عالي شهرسازي مطرح شده است.
حجت ضمن انتقاد از شوراي عالي شهرسازي گفت: اين شورا متشکل از نمايندگان دولت است و در واقع اين شورا اقدام به تهيه مصوباتي مي‌کند که علي‌القاعده شهرداري تهران براي اجراي آن با هزينه روبه‌رو مي‌شود.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران در ادامه در خصوص فعاليت سازمان نوسازي شهر تهران گفت: پس از وقوع زلزله بم توجه به زلزله تهران مورد توجه اين سازمان قرار گرفت و نوسازي بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفت.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم(ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن(ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم(ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره هایی که برگزار می کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می کند و برنامه فرهنگی برگزار می شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه است
تاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه ای در نظر می گیریم.
 
 مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟