Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی بیمارستان ۲۲۰ تختی ساوه که یک بیمارستان آموزشی است تحولات عظیمی را در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان است و ارائه خدمات درمانی شهرستان ساوه متناسب با رشد جمعیت این شهرستان نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، محمدرضا منصوری ظهر امروز در مراسم  تجلیل از داوطلبان  سلامت شهرستان ساوه به مناسبت روز جهانی داوطلبان با اشاره به افزایش ارتقا سلامت در جامعه هدف اظهار داشت: در گذشته امید به زندگی 26 سال بود و فرد به خاطر یک سرماخوردگی جزئی جان خود را از دست می‌داد ولی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و در چند سال اخیر با توجه به تمرکز دولت به بحث سلامت مردم، امید به زندگی در جامعه افزایش یافته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع سلامت یکی از موضوعات مهم و مورد توجه همه مسئولان بوده و این سلامت تنها در بعد جسمانی خلاصه نمی‌شود، سلامت روان هم باید همواره مورد توجه قرار گیرد، به‌عنوان مثال رضایت شغلی به‌عنوان یکی از مولفه‌های مهم در سلامت روان فرد به‌شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث بهداشت و درمان، شهرستان ساوه نسبت به گذشته شرایط خوبی دارد و این آرزو در حال محقق شدن است که با توجه به افزایش سرانه جمعیت بیشتر از این موارد باید به این شهرستان خدمات ارائه شود، در چند سال اخیر حدود 50 هزار نفر به جمعیت شهرستان ساوه اضافه شده درحالی که در دیگر شهرها کاهش جمعیت داشتیم بنابراین به نسبت جمعیت باید خدمات ارائه شود.

منصوری بیان کرد: در بحث ارزش افزوده هم از سوی استان مورد بی‌مهری قرار گرفتیم زیرا در محاسبه ارزش افزوده افزایش جمعیت لحاظ نمی‌شد ولی با تغییر مدیر دارایی استان ارزش افزوده ما سه برابر شد هر چند با توجه به وجود 22 منطقه حاشیه‌نشین و افزایش سرانه جمعیت این مبلغ هم جوابگو نیست.

وی ادامه داد: 40 سال از انقلاب گذشته ولی تا امروز یک بیمارستان در این شهر ساخته نشده است و از محدود شهرهایی هستیم که این مشکل را دارد با توجه به جمعیت 300 هزار نفری و راه‌اندازی راه‌آهن که به مراتب این جمعیت افزایش می‌یابد این نیاز بیشتر احساس می‌شود، اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی با تکنولوزی روز ساخته شده بنابراین  برخورداری ساوه از یک بیمارستان انتظار زیادی نیست.

نماینده مردم  ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به‌طور قطع با راه‌اندازی بیمارستان 220 تختی که یک بیمارستان آموزشی است شاهد تحولات عظیمی در حوزه بهداشت و درمان از حیث نیروی انسانی و خدمات درمانی باشیم، در گذشته در مجلس ماده 180 را داشتیم که 10 میلیارد تومان دراختیار نماینده قرار داده می‌شد و می‌توانست یک کمک برای ارائه خدمات به حوزه انتخابی آن نماینده باشد ولی متاسفانه در مجلس دوازدهم این برنامه لغو شد، بنابراین این بیمارستان در شرایطی ساخته می‌شود که ما در پرداخت حقوق پرسنل با مشکل مواجه هستیم.

منصوری بیان کرد: در شرایط بحرانی قرار داریم و در مدت زمان کوتاهی به شرایطی می‌رسیم که پول فروش کل واحدهای صنعتی این شهرستان حقوق سه ماه تامین اجتماعی نمی‌شود، صادرات نداریم، فروش نفت مناسب نیست  و کشوری که صادرات و درآمد نداشته باشد نمی‌تواند به جایگاه مورد نظر برسد.

وی افزود: دلار از 800 تومان به چهار هزار تومان رسیده، خودرو صادراتی ما 5 برابر شده ولی توان صادرات نداریم و تا زمانی که مدیریت دست مدیران دولتی است شرایط بهتری در انتظار ما نیست و روز به روز سرمایه مملکت از بین می‌رود، عمر مدیریت دولت به پایان رسیده همان‌طور که کمونیست بعد از آن همه سال از بین رفت باید اصل  44که خصوصی‌سازی به معنای واقعی است اجرا شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوء مدیریت دولتی سبب عدم تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی شده است زیرا در بحث درآمد و تولید مشکل داریم، چرا باید کالای قاچاق وارد کنیم و مردم چندین برابر قیمت آن را پرداخت کنند، چرا بدهی یک واحد تولیدی بیشتر از قیمت آن واحد باشد، امیدواریم با تغییر مدیریت سایپا نگرش‌ها در بحث مدیریتی تغییر کند که با پیگیری‌های انجام شده مقدمات برای راه‌اندازی رنو در شهرستان ساوه فراهم شد و هم‌اکنون روی میز مذاکره است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه

 معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین بزرگداشت روز روانشناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات سلامت، مشاوره و روانشناسی توسط دستگاه‌های مختلف در ستاد‌های مختلف در حال انجام است، اما موضوع این است که کفایت و جامعیت آنها به جایی نرسیده است که بتوانند به اندازه کافی در دسترس  مردم باشند و از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این راستا وجود دارد تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی  است، افزود: همانگونه که در جریان هستید علیرغم اینکه تعرفه این خدمات بالا نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران اعلام می‌شود، اما از آنجا که برای نتیجه گیری از موضوع مراجعه به روانشناس نیازمند این  هستیم که چندین جلسه  در برخی مواقع ۱۰ تا ۱۲ جلسه  مراجعه کنیم این رقمی که فرد باید بپردازد بالا است.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بیمه خدمات مشاوره و روانشناسی یکی از درخواست‌هایی است که جامعه روانشناسی دارند و تلاش شده کار‌هایی انجام شود که متاسفانه اکنون بسیار محدود و قلیل است.


توکلی عنوان کرد: حتما نیاز است که نظام بیمه دقیق کامل و جامع همانگونه که در نظام بیمه‌ای سلامت جسم است در سلامت روح نیز اتفاق بیفتد.


وی با بیان اینکه اثر بخشی خدمات همواره مورد توجه بوده است، بیان کرد:  خدماتی که قرار است به آحاد مردم ارائه شود باید اثر بخش بوده و نیاز آنها را مرتفع کند در امر مشاوره اینکه فرد  بخواهد بهره کافی ببرد نیازمند  مداومت است.

توکلی عنوان کرد: مانند بیماری جسمی که مراجعه می‌کنید و  برای درمان تا مدتی باید تحت نظر باشید در مداخله خدمات روانشناختی هم  همین گونه است، متاسفانه مردم خیال می‌کنند با یک بار مراجعه به روانشناس به صورت کامل مشکلشان برطرف می‌شود در صورتی که مسئله بهداشت روان بسیار پیچیده‌تر از مسائل جسمی است  و می‌طلبد که به این موضوع دقیق‌تر فکر کنیم.

وی گفت:  باید برای افرادی که نیاز به مداخله روانشناختی دارند  و بضاعت پرداخت این هزینه را ندارند تدابیری اتخاذ شود.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ما در سازمان بهزیستی خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲شب خدمات رایگان مشاور تلفنی به آحاد مردم ارائه می‌دهد این خدمات بدون اینکه فرد بخواهد اسمش را اعلام کند و یا اطلاعاتی از خود ارائه بدهد انجام می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه خدمات دقیق و کامل مشاوره باید حضوری انجام شود، افزود:  بهزیستی برای مشاور حضوری نیز به اقشار نیازمند مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی اظهارکرد: سند خدمات جامع سلامت روان و  موضوعات مرتبط با آن در کشور از چندسالی که منقضی شده ابلاغ مجدد این سند که وظایف هر دستگاه در آن نوشته شده میتواند کمک  کند که‌همه دستگاه‌ها بینشان هم افزایی انجام شود و در کنار هم خدمات بهتری ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان