Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:22:48 GMT

۲ کیلو ماده مخدر شاهدانه از تانکر سوخت کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۰۳۷۶

۲ کیلو ماده مخدر شاهدانه از تانکر سوخت کشف شد

ماموران گمرک ایران به کمک سگ‌های مواد یاب در یک عملیات مبارزه با قاچاق مواد مخدر موفق شدند از داخل تانکر سوخت مقدار ۲ کیلو گرم بذر گیاه شاهدانه کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، تیم کنترل و بازرسی مربیان سگهای گمرک ایران در گمرک مرزی ماهی رود، یک محموله  بذر شاهدانه کشف کردند. ماموران گمرک در این گمرک مرزی به یک تانکر سوخت مشکوک شده و در بازرسی محموله موفق شدند، دو کیلو بذر شاهدانه را که به شکل ماهرانه ای در تانکر جاسازی شده بود کشف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران گمرک با تحلیل اطلاعات کالاها و حامل ها نسبت به کنترل کامل تانکرهای سوخت ورودی از کشور افغانستان به کمک سگ های مواد یاب اقدام‌ و در عملیاتی موفق به کشف این مقدار ماده مخدر بذر شاهدانه از داخل تانکر سوخت شدند.

بر اساس اقدامات کنترلی ماموران گمرک ایران بیش از ۲۴ تن انواع مواد مخدر و پیش ساز مخدرهای سنتی و صنعتی توسط ماموران گمرک در آبان ماه کشف شده است . ماموران گمرک در ماه گذشته طی ۱۶ عملیات، موفق به کشف این مواد شدند. 

ماموران گمرک ایران پیش از این و در ماه گذشته ماده مخدر شاهدانه را از داخل برس، لابه‌لای کتاب، کارتن، هدفن و اسباب بازی که به شکل ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

در حاضر با بکارگیری سامانه های هوشمند الکترونیکی و رصد کامل اطلاعات محموله های ورودی ، خروجی ، عبوری و مسافری توانمندی های کشف و مبارزه با مواد مخدر در گمرک ایران افزایش قابل توجهی یافته است.

اولین مرکز آموزش سگهای مواد یاب در ماه گذشته توسط کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک افتتاح شد. گمرک ایران قرار است بر اساس برنامه تعیین شده، سالیانه با خرید و آموزش ۲۰ سگ مواد یاب، در طی ۵ سال نیاز خود را تامین کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید میرزایی شهرستان بندرعباس روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری لاین ورودی حاجی آباد به بندرعباس به یک دستگاه کامیون تانکر مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: مأموران جهت بررسی با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه و تیم عملیاتی شهرستان خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه یک متهم راننده کامیون دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی استان ارزش سوخت قاچاق کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کد خبر 6094703

دیگر خبرها

  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • ناکامی قاچاقچی در انتقال ۴۲۴ کیلو تریاک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان