Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@05:01:54 GMT

داورزنی: انتخابات والیبال بزودی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۴۸۹۱

داورزنی: انتخابات والیبال بزودی برگزار می‌شود

معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخابات فدراسیون نابینایان و کم بینایان، گفت: ظرف ۲۰ روز آینده انتخابات ۱۲ فدراسیون برگزار خواهد شد و انتخابات والیبال نیز به زودی انجام می شود.

خبرگزاری ایسنا: محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران درباره موضع وزارت ورزش و جوانان پیرامون موضوع علیرضا کریمی،‌ اظهار کرد: موضع نظام جمهوری اسلامی در قبال صهیونیست‌ها روشن و شفاف است و بحث جدیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طی ۳۹ سال گذشته جمهوری اسلامی سعی کرده در زمینه‌های مختلف از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی که این سرزمین را به زور و حتی خونریزی اشغال کرده است، دفاع کند. در حقیقت ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و این بحث جدیدی نیست. تعجب می‌کنم که چرا برخی از دوستان فکر می‌کنند اتفاق جدیدی در خصوص رژیم صهیونیستی رخ داده است. منشا اصلی بحث‌هایی که در حال حاضر در یمن،‌ عربستان،‌ سوریه، عراق و همچنین داعش پیش می‌آید، صهیونیست‌ها هستند. حتی در اختلاف بین مسلمانان نیز رژیم صهیونیستی دست دارد. مشخص است که موضع نظام جمهوری اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی شفاف است و وزارت ورزش و جوانان سعی می‌کند از تمام ابزارهای قانونی خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در فدراسیون کشتی رسول خادم خود به عنوان رییس فدراسیون و عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی پیگیر این مساله است تا آسیبی به کشتی وارد نشود. وزارت ورزش نیز تمام قد در کنار کشتی خواهد بود و از سایر دستگاه‌ها به ویژه دیپلمات‌های خارجی برای حمایت از کشتی بهره خواهد گرفت.

داورزنی همچنین در رابطه با بحث بازنشسته‌ها و اینکه بعد از کناره‌گیری مشحون از ریاست فدراسیون بسکتبال، وضعیت سایر بازنشسته‌ها چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: وزارت ورزش خود را ملزم می‌داند قانون را رعایت کند. تکلیف کسانی که در حال حاضر بازنشسته هستند را قانون مشخص کرده و آنها ملزم به رعایت قانون هستند. ضمن اینکه امروز تمام کسانی که از منابع دولتی استفاده می‌کنند باید به این مساله پی ببرند که باید ملزم به رعایت قانون باشند. البته باشگاه‌ها و نهادهایی که به شکل خصوصی اداره می‌شوند و از منابع دولتی بهره نمی‌گیرند، مستثنی از این قانون هستند و ما در خصوص افراد بازنشسته که مربوط به باشگاه‌های خصوصی هستند کاری نداریم.

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه داد: امروز کسانی که به عنوان رییس و نایب رییس از منابع دولتی استفاده می‌کنند قانون به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد که بعد از بازنشستگی همچنان در این سمت باقی بمانند اما می‌توانند به عنوان مشاور در خدمت فدراسیون‌های خود باشند و یا اگر پست‌های جهانی و آسیایی دارند در این پست‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

او خاطرنشان کرد: مشحون یکی از مدیران بسیار موفق در بستکبال بوده است و در ۳۵ سال گذشته رابطه خوبی با وی داشته‌ام اما به هر شکل وی و سایر روسای فدراسیون‌ها که به دلیل منع قانونی نمی‌توانند به عنوان رییس فدراسیون فعالیت خود را ادامه بدهند باید به قوانین احترام بگذارند.

داورزنی همچنین درباره برگزاری انتخابات سایر فدراسیون‌ها، افزود: امروز اولین مجمع فدراسیون نابینایان و کم بینایان برگزار شد و ما بنا داریم تا ظرف ۲۰ روز آینده، ۱۲ مجمع دیگر را برگزار کنیم تا هر چه سریعتر وضعیت فدراسیون‌هایی که دوره ریاست آنها به پایان رسیده است مشخص شود تا بتوانند برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ برنامه‌های خود را بدون دغدغه پیش ببرند و آسیبی به برنامه‌های آنها وارد نشود.

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای همچنین در خصوص بازنشسته بودن دو نفر از اعضای هیات مدیره استقلال، گفت: من در جریان این قضیه نیستم و بررسی لازم را نیز انجام نداده‌ام. البته دوستان در هیات مدیره باشگاه‌ها بررسی می‌کنند که اگر کسی مشمول چنین قانونی باشد باید زودتر وضعیت این نفرات نیز مشخص شود.

او همچنین در خصوص رای دیوان عدالت در خصوص فدراسیون تیراندازی، اظهار کرد: موضوع دیوان عدالت اداری در خصوص فدراسیون تیراندازی در دست بررسی است و وزارت ورزش و جوانان نیز از طریق معاونت حقوقی خود این مساله را پیگیری می‌کند تا زودتر وضعیت این فدراسیون نیز تعیین تکلیف شود. ما با توجه به بحث‌هایی که به دفعات متعدد در دیوان عدالت انجام داده‌ایم جلسات زیادی را با دوستان در این خصوص داشتیم اما هنوز تا زمانیکه نتیجه نهایی حاصل نشود نمی‌توانیم بگوییم که رای دیوان عدالت در خصوص تیراندازی به چه شکل خواهد بود.

داورزنی درباره انتخابات فدراسیون والیبال، بیان کرد: مقدمات اولیه برای برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون والیبال نیز انجام شده است، ثبت‌نام‌ها صورت گرفته و ظرف ۱۵ روز آینده انتخابات این فدراسیون نیز برگزار می‌شود.

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در رابطه با اساسنامه فدراسیون ورزشی نیز تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور، دستگاه‌های نظارتی و همچنین وزارت ورزش و جوانان در تلاش هستند تا اساسنامه مصوبی که کلیه مقررات داخلی و بین‌المللی را رعایت کرده در اختیار فدراسیون‌های ورزشی قرار بدهد تا مشکلی برای برگزاری انتخابات نداشته باشیم. ما نیز سعی می‌کنیم اساسنامه فدراسیون‌ها را به جد دنبال کنیم تا پس از تصویب در فدراسیون‌های جهانی و همچنین هیات دولت بر اساس این اساسنامه مشکلی برای برگزاری انتخابات نداشته باشیم. بر اساس ایراداتی که مجامع بین‌المللی از اساسنامه فدراسیون‌ها گرفته بودند دخالت دولت در اساسنامه‌ها بود که امروز این ایرادات برطرف شده و ما بر اساسنامه جدید که در اختیار فدراسیون‌ها قرار داده‌ایم تلاش‌مان بر این است که دیگر مشکلی برای برپایی انتخابات هیچ کدام از فدراسیون‌ها نداشته باشیم. البته در اساسنامه قبلی ۷۰ درصد موضوع اساسنامه بین فدراسیونها مشترک بود و تنها ۲۵ درصد متفاوت که سعی کردیم این ۲۵ درصد را رفع کنیم و ساختار آن را مطابق با قوانین داخلی و بین‌المللی به تصویب برسانیم.

او افزود: در خصوص اساسنامه فدراسیون کشتی، رسول خادم و همچنین اتحادیه جهانی کشتی همکاری بسیار خوبی را با وزارت ورزش و جوانان داشتند و ما توانستیم در کمترین زمان ممکن اساسنامه این فدراسیون را مطابق اساسنامه جدید مصوب کنیم. فدراسیون تیروکمان نیز که اساسنامه آن در چهار سال گذشته به تصویب فدراسیون جهانی رسیده بود تا حدودی با اساسنامه جدید متفاوت بود که ما طی صحبتی که با رییس فدراسیون داشتیم، ‌وی اساسنامه فدراسیون را به فدراسیون جهانی تیروکمان ارسال کرد که امروز مقدمات کار اساسنامه این فدراسیون فراهم شده و منتظر ارسال اساسنامه از سوی فدراسیون جهانی هستیم تا پس از تصویب در هیات دولت، انتخابات این فدراسیون را نیز برگزار کنیم تا این فدراسیون و سایر فدراسیون‌ها از بلاتکلیفی خارج شوند.

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در رابطه با اختلاف کی‌روش با فدراسیون فوتبال در زمینه برپایی اردوهای تدارکاتی برای حضور در جام جهانی فوتبال، گفت: وزارت ورزش و جوانان در جهت حمایت از تیم ملی فوتبال، ‌کمیته‌ای را در وزارت تشکیل داده است و تمام قد از تیم ملی حمایت می‌کند تا بتواند حضور قدرتمندی در جام جهانی فوتبال داشته باشد. حتی سعی خواهیم کرد در کنار فدراسیون فوتبال باشیم تا از برنامه‌ای که تاج و همکاران و سرمربی این تیم تنظیم کرده است در جهت برپایی اردوهای تدارکاتی حمایت لازم را از تیم ملی داشته باشیم. همچنین نگاه دولت به تیم ملی کاملا حمایتی است و وزارت ورزش و جوانان نیز موظف است در کنار فدراسیون فوتبال باشد تا دغدغه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی نداشته باشد و بتواند در آرامش برنامه‌های خود را اجرا کند.

داورزنی درباره کناره‌گیری مقصودلو از کاندیداتوری فدراسیون کبدی و امکان حضور دوباره او در انتخابات، گفت: جا دارد از مجموع زحماتی که فدراسیون کبدی به ویژه مقصودلو در طی این مدت داشته تشکر کنم و از میزبانی خوبی که استان گلستان در برگزاری مسابقات کبدی داشت و به ویژه از استاندار گلستان مناف هاشمی تشکر ویژه داشته باشم. البته ۹۹ درصد از کار برگزاری مسابقات بسیار خوب بود و تنها یک درصد به خاطر حاشیه هایی که در برگزاری مسابقه ایجاد شد این فدراسیون را به حاشیه برد که چنین حاشیه‌ای زیبنده ورزش کشور نیست. آرزو می‌کنم در انتخابات این فدراسیون که در ۲۵ آذر برگزار می‌شود به زودی رییس این فدراسیون تعیین شود و حاشیه‌های فدراسیون به اتمام برسد. البته مقصودلو تا زمان برگزاری مجمع به عنوان رییس این فدراسیون است اما در انتخابات حضور نخواهد داشت.

او در پایان در خصوص جانشین طاهری پس از رفتن از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، افزود: این از اختیارات وزیر ورزش است که به عنوان رییس مجمع این دو باشگاه جانشین وی را تعیین کند. من دخالتی در این موضوع ندارم اما آرزوی موفقیت برای طاهری دارم زیرا معتقدم وی زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده و ما باید از توانمندی‌های وی در ورزش کشور استفاده کنیم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد

مصطفی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه دومین لیست تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌ها اعلام شد و ۹ بازیکن نسبت به لیست قبلی کم شده‌اند تا در این لیست اولیه ۳۰ بازیکن حضور داشته باشند، اظهار کرد: فدراسیون والیبال بعد از رفتن محمدرضا داورزنی که سالیان زیادی رئیس بود سید میلاد تقوی را به عنوان رئیس می‌بیند و باید دید او چگونه با والیبال کنار می‌آید. مائوریسیو موتا پائز هم به عنوان سرمربی اولین حضور خود را در ایران تجربه می‌کند. عملکرد او همانند هندوانه دربسته است و تیم او در لیگ اوکراین به عنوان دوم رسید. باید منتظر ماند تا تیم او در لیگ ملت‌ها بازی کند و نسبت به وی شناخت کافی حاصل شود.

نمی‌توان پیش داوری کرد

وی ادامه داد: باید دید پائز با فضایی که ایجاد شده به چه شکل برخورد می‌کند و با چه روشی مدیریت خواهد کرد. بازیکنان بزرگی از حضور در تیم ملی کنار کشیدند و فدراسیون باید بررسی دقیقی کند تا علت این اتفاق مشخص شود. شاید دلایل منطقی داشتند و از حضور در اردوی تیم ملی انصراف دادند. در مصاحبه‌های بازیکنان دیده شده که گفته‌اند ما سرباز تیم ملی هستیم ولی در این سال‌ها مد شده پیش از هر تورنمنت مهم بازیکن یا بازیکنانی از حضور در تیم ملی شانه خالی کردند. این بار هم چنین اتفاقی افتاده و البته نمی‌توان پیش داوری کرد و باید منتظر ماند تا ریشه و علت غیبت آنها روشن شود. نمی‌توان گفت بازیکنی مقصر است، شاید آسیب‌دیدگی یا دلیل موجهی داشته‌اند، شاید انگیزه لازم از سوی فدراسیون ایجاد نشده و اردو‌ها مطابق انتظار نبوده است. کما اینکه بحث آسیب‌دیدگی نمی‌تواند جدی باشد، چون بازیکنان داخلی و لژیونر ما با قدرت برای تیم‌های باشگاهی خود بازی کرده‌اند.  

ویترین هر فدراسیونی تیم ملی‌اش است

کارشناس والیبال افزود: فدراسیون باید با قدرت این مسئله را پیگیری کند، چون بازیکن باید شش‌دانگ حواس و تمرکز خود را صرف حضور در تیم ملی کند. موجی که ایجاد شده باید مورد واکاوی دقیق قرار بگیرد، چون ویترین هر فدراسیونی تیم ملی‌اش است و باید مشخص شود به چه علت موجی ایجاد شده که برخی بازیکنان از حضور در تیم ملی سر باز می‌زنند. در مرحله بسیار حساسی هستیم و کمتر از یک ماه دیگر وارد لیگ ملت‌ها می‌شویم. شرایط با سال‌های قبل فرق می‌کند. امسال شرایطی ایجاد شده که برای کسب سهمیه المپیک باید تیمی متفاوت‌تر از قبل باشیم. رنکینگ تیم ملی به خاطر نتایجی که در تورنمنت‌های اخیر گرفته‌ایم دچار تنزل شده و در ۱۲ بازی لیگ ملت‌ها برابر بهترین تیم‌های ملی والیبال جهان بین ۸ تا ۱۰ پیروزی نیاز داریم تا بتوانیم رنکینگ از دست رفته را جبران کنیم و بتوانیم در جایگاهی قرار بگیریم که سهمیه المپیک را کسب کنیم.

احتمال کسب سهمیه برای ایران غیرممکن نیست

وی خاطرنشان کرد: همیشه شیرینی کار به این بوده کار‌های سخت را با درایت، مدیریت و عشق به وطن برخی تیم‌های ملی به دست آورده‌اند. فراموش نکنیم ایتالیا قهرمان ۹ دوره لیگ ملت‌ها، آرژانتین مطرح، صربستان، هلند و کوبا در حال تلاش هستند تا بتواند از طریق لیگ ملت‌ها سهمیه المپیک بگیرند. سه سهمیه مانده و ایران به عنوان تیم ششم بزرگی که سهمیه نگرفته باید با این حریفان مطرح رقابت کند. احتمال کسب سهمیه برای ایران غیرممکن نیست به شرط اینکه فدراسیون والیبال بتواند حواشی به وجود آمده را مدیریت کند و کادرفنی و بازیکنان با آسودگی خاطر روی هدف خود متمرکز شوند. مدیریت فدراسیون در ۱۲ سالی که ریاست بر عهده محمدرضا داورزنی بود نکات مثبت و منفی را به دنبال داشت. توجه بیش از حد به تیم ملی حواشی به دنبال دارد.  

تیم ملی نماد هر رشته ورزشی برای یک کشور است

شجاعی تصریح کرد: اگر یک یا دو بازیکن به تیم ملی نمی‌آمدند موردی نبود و ایرادی بر فدراسیون وارد نیست. مثلاً در فهرست جدید تیم ملی سید محمد موسوی با توجه به اینکه ۳۷ ساله شده، شاید انگیزه لازم را ندارد و مصدومیت‌هایی که از قبل داشته مانع از آن شده تا در اردوی تیم ملی حاضر شود. وقتی تعداد بازیکنان در این سال‌ها زیاد بوده و کماکان هم ادامه دارد پس ایراد باید مشخص شود، چون تیم ملی نماد هر رشته ورزشی برای یک کشور است و آرزوی بسیاری بازی برای این تیم بوده، هست و خواهد بود. باید کنکاش دقیقی شود تا علت پشت کردن به تیم ملی روشن شود و اگر روی آن سرپوش گذاشته شود به هواداران و آینده والیبال ضربه زده‌اند. این موضوع تسری پیدا می‌کند و با سرایت آن به کل والیبال ایران، بازی در تیم ملی اتفاقی عادی می‌شود. پس باید ریشه آن واکاوی شود و اجازه ندهند تا بازیکنی تصمیم بگیرد برای تیم ملی والیبال بازی نکند.

دلخوش به نسل طلایی بودیم

وی یادآور شد: زمانی مدعی بودیم سطح والیبال ایران از آسیا گذشته ولی در مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه و در بازی فینال نتوانستیم یک ست از ژاپن بگیریم و ۳ بر صفر بازنده شدیم. ژاپنی‌ها ننشسته‌اند تا به موفقیت‌هایی که ماندنی نیستند و در برهه‌ای است دلخوش کنند و همواره به دنبال بهتر شدن بودند ولی ما دلخوش به نسلی طلایی بودیم که دوران آنها به پایان رسیده و جالب اینکه به سمتی رفته‌ایم که بازیکنان جوان هم به تیم ملی پشت می‌کنند. میلاد تقوی تازه وارد والیبال نشده و پیش از آنکه رئیس شود تجربه دبیری فدراسیون را داشته و باید این مسائل را با مدیریتی صحیح حل کند.

نباید بازیکنی با زور در خدمت تیم ملی باشد

شجاعی ادامه داد: سید محمد موسوی، امیر غفور، صابر کاظمی، مهدی مرندی، امیرحسین توخته، محمد فلاح، ایلشن داوودی‌پور، رضا رضایی و آرمین افشین‌فر تیم ملی را کنار گذاشتند و علت آن باید مشخص شود. مثلاً صابر کاظمی گفته می‌خواهم مراقب مادرم باشم. چطور در آستانه لیگ ملت‌ها چنین اتفاقاتی رخ داده و باید معلوم شود بهانه بوده یا دلیل موجهی بوده است. نباید بازیکنی با زور در خدمت تیم ملی باشد بلکه باید با عشق و با تمام توان در خدمت تیم ملی باشد. ژاپن که سهمیه المپیک گرفته با وجود میانگین قدی کوتاه‌تر توانست تیم‌های بزرگ دنیا را مغلوب کند و دلیل آن برنامه‌ریزی صحیح بوده، فدراسیون ایران با همکاری کادرفنی تیم ملی به علت این اتفاق رسیدگی کند و راهکار‌هایی داشته باشد تا دیگر چالش و بحرانی نتواند تأثیر منفی روی تیم ملی والیبال داشته باشد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد