Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@03:10:54 GMT

کبدی، هر روز خانوادگی تر از دیروز!

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۳۳۷۸

کبدی، هر روز خانوادگی تر از دیروز!

بررسی ها نشان می دهد اتفاقات عجیب و جدیدی در فدراسیون کبدی رخ داده که آینده این رشته را زیر سوال می برد.

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا مقصودلو که از سال ۸۴ و از ابتدای تاسیس این رشته در ایران ریاست فدراسیون کبدی را برعهده دارد، چند روز قبل از برگزاری انتخابات برای دوره جدید درگیر حاشیه های زیادی شد. این حاشیه ها بعد از میزبانی از مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان به وجود آمد که تصاویر از مربی تیم مردان تایلند با شکل و شمایل عجیب منتشر شد و انتقادات زیادی را نسبت به فدراسیون به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا مقصودلو تصمیمش را گرفته تا در انتخابات شرکت نکند و به نظر می رسد حاشیه های اخیر او را به شدت متاثر کرده است. با اینکه انتقادات زیادی نسبت به خانوادگی بودن فدراسیون کبدی و استفاده رییس فدراسیون از اعضای خانواده اش در سمت های مختلف مطرح شده است، به نظر می رسد رییس احتمالی بعدی فدراسیون هم چنین شرایطی و حتی فراتر دارد.


دبیر سابق، گزینه اصلی


عباس خواجه اورسجی، دبیر فدراسیون کبدی در سال های اخیر برای انتخابات دوره جدید ریاست فدراسیون که قرار است در آذرماه برگزار شود، کاندیدا شد. او طبق قانون نمی توانست به کارش به عنوان دبیر فدراسیون ادامه دهد و استعفایش را هم طی نامه ای به مقصودلو اعلام کرد. این در حالی است که اورسجی چند روز بعد از استعفا در مصاحبه ای تند علیه رییس فدراسیون از اخراج خودش خبر داد! نامه استعفای اورسجی خطاب به رییس فدراسیون هم در اختیار "ورزش سه" قرار گرفته است. حالا با انصراف مقصودلو از انتخابات، اورسجی گزینه اصلی برای انتخابات پیش رو محسوب می شود.

 


دورهمی خانوادگی تر از قبل!


با اینکه در روزهای اخیر به سمت داشتن پسر و دختر محمدرضا مقصودلو، رییس فدراسیون کبدی انتقادات زیادی وارد شده؛ جالب است بدانید عباس خواجه اورسجی، دبیر سابق فدراسیون که حالا گزینه اصلی ریاست محسوب می شود، خودش اقوام زیادی در فدراسیون کبدی و تیم های ملی دارد.


جالب تر از همه سمت های متعددی است که همسر دبیر سابق فدراسیون داشته و هم اکنون هم به جای او سرپرست دبیری فدراسیون را برعهده گرفته است. همسر عباس اورسجی با سمت های مختلف همچون تایپیست، مسئول امور اداری، انباردار فدراسیون، مسئول لیست حق الزحمه داوران و مربیان خانم، مسئول امور بین الملل و مسئول تهیه بلیط هواپیما تا به حال فعالیت کرده و تا زمان برگزاری انتخابات سرپرست دبیری فدراسیون است.


از سوی دیگر خواهر همسر، باجناق و خواهرزاده دبیر سابق فدراسیون هم در سمت های مختلف فعالیت داشتند که البته در ماههای اخیر به خاطر اختلافات به وجود آمده از سمت خود کنار رفتند. همچنین پسر باجناق اورسجی و پسر دایی او نیز در تیم های ملی کبدی مشغول فعالیت هستند و یکی از آنها با وجود مصدومیت هم اخیرا در اردوی تیم ملی حاضر بوده است.


البته ممکن است برخی از این افراد شایستگی حضور در این سمت ها را داشته باشند؛ اما واقعا کسی از این اتفاقات در فدراسیون کبدی باخبر است؟


کبدی، نیازمند نظارت دقیق


به نظر می رسد با توجه به اتفاقات اخیر در فدراسیون کبدی و ماجرایی که باعث شد در بعد بین المللی هم وجهه ورزش ایران خدشه دار شود، وزارت ورزش نظارت دقیقی در این فدراسیون داشته باشد. در ۱۲ سال اخیر این فدراسیون زیر نظر محمدرضا مقصودلو فعالیت کرده و به موفقیت هایی هم رسیده؛ اما یک حاشیه کوچک مثل ورود مربی مرد تایلند به سالن بانوان باعث شده خیلی از مسائل رو شود. تحقیقات نشان می دهد فدراسیون کبدی به شکلی کاملا خانوادگی اداره می شود و کمتر کسی از بیرون می تواند به این فدراسیون راه پیدا کند. نیاز است وزارت ورزش قبل از برگزاری انتخابات دوره جدید نظارت دقیقی داشته باشد تا اتفاقات گذشته بار دیگر تکرار نشود.

 

کبدی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی کبدی کار استان همدان در اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ با اعلام رسمی اسامی بازیکنان دعوت شده به نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان(دختران) اعزامی به مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۴ از سوی فدراسیون کبدی، مهشاد خضری از استان همدان انتخاب شده اند.

نخستین اردوی تیم ملی جوانان به مدت یک هفته در مجموعه ورزشی مادران و کودکان بعثت واقع در استان تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • بانوی کبدی کار استان همدان در اردوی تیم ملی
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • پیاده روی خانوادگی در شهمیرزاد
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • جشن خانوادگی «خداقوت کارگر» در مشهد