Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان شهید قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا همان بزرگ یافتگان در مکتب خانه حضرت امام خمینی (ره) هستند که بانگ و غریو آزادیخواهی شان تا ابد الدهر ترنم دلنواز جاده حریت و مردانگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ اگر بخواهیم تاریخ یک کشور را بررسی کنیم و وقوع ظهور اندیشه های نو و قابل دسترس را مورد توجه قرار دهیم  ، بدون شک نقش دانشجو و دانش آموختگان عرصه دانش اندوزی و دانش آموزی بسیار پر رنگ و عمیق می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکیل ترین انقلاب ها و اندیشه های پربار تحت لوای حس دانشجویی و نیل به تعالی برتر صورت پذیرفته و می پذیرد.

 

آگاهی از سیاست و مسائل  روز جامعه یکی از خصایل منحصر به فرد دانشجو در عرصه جنبش فعالان دانشجویی است . باورها هنگامی به یقین دست می یابد که در اولین جرقه های  انقلاب اسلامی حضور باصلابت دانشجویان پیرو خط امام چنان به اوج شکوه و عزتمندی می رسد که در سال 1332 دانشگاه تهران با تقدیم سه اسطوره دانشجویی راه وصال و آزادی را در آسمان شهادت به تفسیر می نشینند.

شعور همراه با احساس دینداری و تجلی اندیشه های ولایی در نزد دانشجویان به حدی متجلی می گردد که نیروهای گارد شاهنشاهی دست به ماشه تفنگ می برند و با ریختن خون همیشه بیدار دلان  فرزندان انقلابی راز دانشجو بودن به معنی واقعی را فریاد می زنند. دانشجویان شهید قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا همان بزرگ یافتگان در مکتب خانه حضرت امام خمینی (ره) می باشند که بانگ و غریو آزادیخواهی شان تا ابد الدهر ترنم دلنواز جاده حریت و مردانگی می باشد.

مقام دانشجو هنگامی شایسته ستایش می باشد که معمار کبیر انقلاب امام راحل و عظیم الشان می فرمایند: شما جوانان دانشجو و جوانان عزیزی که از هر جا آمده اید، امید این ملت هستید که باید این راهی را که فرا راه شما گذاشته شده است، به آخر برسانید؛ و این نهضتی را که در راه او آن همه جانفشانی شده است، ادامه بدهید؛ و این صراط مستقیمی را که انبیا جلو راه بشر گذاشتند و نبی اکرم آخرین انبیا و اشرف همه، آن راه را جلو مردم گذاشتند، و مردم را دعوت به این صراط مستقیم کردند و هدایت کردند به راه انسانیت و خروج از همه انحای کفر و الحاد و خروج از همه ظلمات به نور مطلق، باید شما جوان ها همان راه را ادامه دهید تا اینکه پیرو رسول اکرم و در مکتب حضرت صادق پیروانی شایسته باشید.

 

فریاد بی انتهایی که در گفتمان ها و مناظره های دانشجویی به عنوان بن بست تمامی ارزشها از جنس حضور و شعور می باشد این روزها در مقام و منزلت دانشجو مدال افتخار را بر گردن می آویزد. از دهه سی تا حال که نزدیک به هفت دهه می گذرد هر روز که زمان به جلوتر حرکت می کند روز دانشجو و دانشجو بودن بیش از پیش به چالش سیاست روز جامعه می نشیند.

 

ما اگر خوب به نفس دانشجو پی ببریم به این مهم دست می یابیم که این واژه متعلق به یک زمان و مکان خاصی تعلق خاطر نمی پذیرد بلکه به عنوان نیرویی سیال و گوارا در کالبد روزگار می باشد که در پرتو نیروی خرد و اندیشه افق آینده روشن را برای یک جامعه ترسیم می نماید. رمز دانشجو بودن و دانشجو ماندن در آگاهی از سیاست مهرورزان و ولایت مداران متبلور می گردد که دراوج خفقان سیاه نمایان یک تاریخ صراط روشن را به چشم انداز اندیشه گرایانه خود و با فانوس هدایت شان آشکار می سازند.

 

حال با این تفاسیر کوتاه و مختصر از دهه هفتاد به بعد آنچه بیشتر در نگاه یک دانشجو مورد التفات و توجه گردیده است احزاب و تشکل های مختلف دانشجویی می باشد که بعضا با فاصله گرفتن از همان دانشجویان پیرو خط امامی با به عضویت درآمدن در دیگر شعب حزبی گاها از خط و مشی سیاسی به چاله و در دالان بد سیاستی گرفتارآمده اند. هنگامی که احزاب و تشکل های فعال دانشجویی در شعارهای غیرانقلابی و در قالب تلفیقی از رنگ های دست ساز و تصنعی رنگ می بازد این همان پایان دادن به حرمت و اندیشه همان شهیدان و وارثان راهیان نوری می باشد که این روزها بعد از سالها یاد و نام شان در دیباچه خاطرات چندین دهه از انقلاب اسلامی ایران گرامی داشته می شود.

رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در رابطه با دانشجو می فرماید: حالا این یک تاریخچه است، تا امروز هم ادامه دارد. در تمام دورانهای مختلف، در طول انقلاب، حوادث گوناگون، لحظه‌های حساس و خطیر، حضور دانشجویان مؤمن، متعهد، عدالتخواه، باگذشت، توانسته فضا را در جهت صحیح هدایت کند. این برداشت من از جنبش دانشجوئی و نگاه من به جنبش دانشجوئی است: ضد استکباری، ضد فساد، ضد اشرافی‌گری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه، ضد گرایشهای انحرافی؛ اینها خصوصیات جنبش دانشجوئی است. در همه‌ی این سالهای انقلاب، حضور دانشجویان در این صحنه‌ها، حضور فعال و مؤثری بوده. دانشجوها گفتمان‌ساز بوده‌اند، فضای فکری ساخته‌اند، گفتمانهای سیاسی و انقلابی را در جامعه حاکم کرده‌اند، که در موارد زیادی این وجود داشته است.

با یک نتیجه کلی به این مهم دست می بابیم که روح دانشجو باید در همه عرصه های علمی و فن آوری تا حوزه های سیاست فعال بوده و با پرهیز از انحرفات و سوء استفاده های حزبی و روشنفکر مآبانه حرمت دانشجو بودن و وارستگان قصه شاهدان این راه پویا و حقیقت ساز را نگه بداریم. باشد در راستای اسلام رحمانی و منویات مطابق با ولایت و رهبری از هرگونه کزی ها و هئپوچی گران پرمدعا که زمانی بویی از فرهنگ انقلابی را درک نکرده اند دوری گزینیم و صراط فلاح و رستگاری را با حضور همیشه  در صحنه و بصیرت افزایی برای کشور شهیدان به جستجو نشینیم.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام با اشاره به سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: جامعه تشییع مدیون مجاهدت‌های علمی و رهنمود‌های آن حضرت است و سهم زیادی از احادیث موجود، میراث آن حضرت و پدر گرانقدرشان، حضرت امام محمد باقر (ع) است.
امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ۱۲ اردیبهشت‌ماه و روز معلم، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از معلمان بر لزوم احترام به این قشر فرهنگی و تکریم جایگاه معلم، اجرای سند تحول آموزش و پرورش و توانمندسازی معیشت آن‌ها تأکید کردند.
حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با بیان این که هنوز نسل‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان در غزه متوقف نشده است، افزود: مدعیان حقوق بشر به صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند.
وی تشریح کرد: هرگاه دادگاه لاهه بحث جنایت‌های اسرائیل را بررسی می‌کند، کنگره آمریکا تهدید می‌کند که اگر کشوری اسرائیل را محکوم کند با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد و این رویه آشکار استکبار جهانی است.
حجت الاسلام کریمی تبار اذعان کرد: تا پیش از این، شعار مرگ بر اسرائیل تنها در کشور ما طنین‌انداز می‌شد؛ اما امروز این شعار با زبان فارسی در دانشگاه‌های آمریکا فریاد زده می‌شود و این به منزله صدور فرهنگ انقلاب اسلامی ایران برای مبارزه با استکبار جهانی است.
امام جمعه ایلام تصریح کرد: دانشجویان و مردم آمریکا و اروپا، نقشه نسل‌کشی مسلمانان در فلسطین را تغییر خواهند داد؛ چرا که از وضع استکباری موجود در کشورهایشان به ستوه آمده‌اند و این فریاد‌ها حاکی از این است که مردم دنیا به دنبال تحقق عدالت اجتماعی هستند و به یاری خدا این عدالت‌خواهی منجر به انتظار ظهور منجی عالم بشریت، حضرت امام مهدی (عج) خواهد شد.
حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به بازگشت پیکر مطهر سردار بسیجی شهید محمد شفیع فیضی زاده بعد از ۴۱ سال، گفت: مشیت الهی این است که شهدای جاویدالاثری که در مهمانی الهی متنعم هستند، هر از چند گاهی پرده خاک را از چهره خود کنار بزنند و ما را به مهمانی خود مفتخر کنند، تا قدردان ایثار و شهادت آنان و خانواده‌های مکرم‌شان باشیم و غبار زمان واقعیت‌ها را از ذهن مان نزداید.
وی با تبریک و تسلیت به خانواده‌های مکرم این شهید، فرزندان و خانواده مکرم و همرزمانشان، از همه مردم استان برای حضور در تشییع پیکر پاک این شهید والامقام دعوت کرد.

نمازگزاران در پایان نماز پرفیض جمعه با سر دادن شعار‌هایی خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم منحوس و کودک کش اسراییل ابراز کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

نماز باشکوه جمعه در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد