Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آحاد مردم، دستگاه ها و بخش های مختلف اعم از دولتی و خصوصی در ماه ربیع الاول اقدام به برگزاری مراسم های مولودی خوانی در استان کردستان می کنند که این مهم اقدامی ارزشمند در راستای تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی است.

خبرگزاری شبستان - کردستان: همزمان با آغاز ماه ربیع الاول ماه مولود فخر کائنات حضرت محمد مصطفی (ص) مراسم های جشن و سرور در استان کردستان آغاز می شود و اوج این برنامه ها را هم در هفته وحدت که از 12 الی 17 ربیع الاول است، شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برگزاری مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) تنها مختص به ارگان ها و سازمان های دولتی نیست بلکه جزو معدود برنامه هایی است که به طور خودجوش و مردمی توسط اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

در این ماه مبارک مراسم مولودی خوانی در اکثر مساجد شهرها، روستاها و محلات سطح استان برگزار می شود و آحاد مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان هم دراین مراسم ها مشارکت می کنند.

 

در هفته اخیر به همت حوزه هنری استان کردستان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در سنندج با حضور هزاران نفر از مردم این شهر برگزار شد.

علاوه بر بخش دولتی، فعالان بخش خصوصی هم اقدام به برگزاری مراسم جشن مولود پیامبر کردند و نمونه آن شرکت صنایع غذایی سحر بود.

 

شرکت صنایع غذایی سحر به همراه چند شرکت زیر مجموعه خود شامگاه سه شنبه مراسم مولودی خوانی را با حضور تمامی توزیع وعرضه کنندگان محصولات خود در سنندج  در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار کردند.

 

مدیرعامل شکوفه سحر همدان در این مراسم در این مراسم ضمن تبریک ولادت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: همه مسلمان ها وظیفه داریم ماه مولود پیامبر عظیم الشان اسلام را گرامی بداریم.

 

مسعود توتونچیان با اشاره به اینکه رعایت دستورات دینی و عمل به فرمایشات بزرگان دین اسلام یکی از رسالت های اصلی مسلمانان است،بیان کرد: تولیدکنندگان محصولات غذایی هم برای افزایش کیفیت کالا ومحصولات خود باید رعایت نکات دینی را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت صنایع غذایی سحر چند سال است که به عنوان کارآفرین برتر کشور معرفی می شود، بیان کرد: علاوه بر ایزو این شرکت دارای برند حلال نیز هست.

مدیرعامل شکوفه سحر همدان با بیان اینکه این شرکت حامی حقوق مصرف کنندگان است، خاطرنشان کرد: سیاست های مدیریتی این شرکت بر سه اصل  توکل، تفکر و تلاش پایه گذاری شده است.

 

توتونچیان عنوان کرد: شرکت ما حامی فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است و علاوه براین موارد جزو حمایت کنندگان مراکز بیماران خاص نیز هست.

 

مسئول شعبه صنایع غذایی سحر در سنندج هم با اشاره به اینکه مردم کردستان علاقه و ارادت ویژه ای به رسول الله دارند، گفت: برگزاری مراسم های مولودی خوانی در طول ماه ربیع الاول حاکی از علاقه فراوان مردم این منطقه به پیامبر اکرم(ص) است.

 

حیدری اظهارداشت: ما نیز یکی از تکالیف خود را برگزاری مراسمی در هفته وحدت با حضور عرضه و توزیع کنندگان محصولات غذایی سحر که بیشتر آنها را صاحبان سوپرمارکت ها تشکیل دادند، دانستیم.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه ای شاد و معنوی برای این افراد و خانواده های آنها تدارک دیدیم تا اینگونه از زحمات این قشر تجلیلی کرده باشیم.

 

وی بیان کرد: هم اکنون بیشتر شهرهای استان را تحت پوشش خود قرار داده ایم و امیدواریم طی امسال و سال آینده دیگر شهرها استان را هم به این تعداد اضافه کنیم.

 

گروه مولودی خوانی به سرپرستی حمید وکیلی در این مراسم به زبان های کردی، فارسی و عربی به نعت و ستایش رسول الله پرداختند.

 

این مراسم با مشارکت و حضور هزارنفری مردم سنندج و چند شهر دیگر استان کردستان و هم چنین جمعی از مردم همدان برگزار و بخوبی وحدت میان اهل سنت و تشیع در این برنامه نشان داده شد.

 

میلاد پیامبر نور ومهربانی بهترین فرصت برای حفظ و افزایش وحدت و انسجام بین مذاهب مختلف دین مبین اسلام است و خوشبختانه بخش های مختلف اعم از دولتی و خصوصی با حمایت و پشتیبانی از برگزاری مراسم های مولودی خوانی بخوبی توانستند از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنند.

 

اینکه بخش خصوصی هم تا این اندازه به آداب و رسوم و فرهنگ مردم اهمیت می دهد و می کوشد با انجام آنچه مورد رضایت و پسند افرادی که همکار و همراهش هستند، انگیزه کار بهتر و بیشتر را درآنها افزایش دهد، اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.

 

 

پایان پیام/179

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌

سخنگوی فراجا گفت: افتتاح باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس از سوی فراجا و استفاده از ظرفیت عظیم دانش آموزان نشان داد، پلیس، در گسترش قانونمندی و نهادینه کردن هنجارها در جامعه به کودکان و نوجوانان بسیار امیدوار است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی در جلسه هیئت مدیره باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس با تاکید براینکه امروز پیشرفت و ترقی کشور بیش از هر عاملی به رشد و بالندگی دانش آموزان بستگی دارد چرا که کودکان و نوجوانان امروز، زنان و مردان آینده ساز کشور هستند، اظهار کرد: پلیس با راه اندازی «باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس» در نظر دارد تا علاوه بر حضور حداکثری و موثر دانش‌آموزان در انتشار اخبار نرم حوزه پلیسی و آگاهی بخشی به جامعه در موضوعات مختلف پیشگیرانه، حس اعتماد به نفس آنان را برای حضور در جامعه، تقویت کرده، افزایش دهد.

وی افزود: باورمندی به دانش آموزان و میدان دادن به آنان در راستای افزایش حس مطالبه‌گری و بهره گیری از انرژی مضاعف کودکان و نوجوانان در فرهنگ سازی و جهت دهی درست به ذهن و روان آنان با هدف تربیت شهروندانی قانونمند و قانون مدار، مهمترین دلایل آغاز به کار باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا سنین کودکی و نوجوانی را زمینی بکر و حاصلخیز دانست و گفت: هرچه در این زمین بکر، بذر آگاهی، علم، دوستی، مهربانی و پایبندی به قانون بکاریم، فردا جامعه ای آباد در امنیت و سلامت روانی و فیزیکی خواهیم داشت و اگر نسبت به این دوران حساس غفلت زده عمل کنیم، آینده‌ای دشوار و ثمره‌ای تلخ در انتظار کشور است.

منتظرالمهدی دانش آموزان را ریشه توسعه و موتور محرک کشور معرفی و خاطرنشان کرد: افتتاح باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس از سوی فراجا و بهره گیری از ظرفیت عظیم دانش آموزان نشان از این دارد که پلیس، در گسترش قانونمندی و نهادینه کردن هنجارها در جامعه به کودکان و نوجوانان بسیار امیدوار است، چراکه قرار است نسل جدید همزمان با ورود به جامعه، ارزش ها، بایدها و نبایدها را شناخته، در مسیر آن حرکت کند و عالمانه نسبت به دگرگونی‌های اجتماعی واکنش نشان دهد.

در پایان جلسه، معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فراجا طی احکامی جداگانه سرهنگ صمد عباسی را به عنوان رئیس هیئت مدیره، آزاده رضائی عادل را به عنوان مدیر عامل و همچنین سرهنگ مهدی سرپناه مهندس سعید کاتبی، دکتر محمدحسین الیاسی، شیما معتمد منفرد و 2 نفر از مدیران باسابقه رسانه کشور را به عنوان اعضای هیئت مدیره باشگاه دانش آموزی پلیس منصوب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است