Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: یک استاد درس خارج فقه و اصول بر لزوم نگاه گسترده‌تر به موضوع وحدت، تاکید کرد و گفت: بهتر است با استفاده از ظرفیت مهم مساجد و با گسترش آموزه‌های دینی وحدت را میان تمام آزادی‌خواهان جهان ایجاد کنیم.

آیت‌الله سیدمحمد امین خراسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه نام‌گذاری «هفته وحدت» از سوی نظام جهموری اسلامی ایران به معنای هدایت توجه‌ مردم به وحدت، انسجام، همسویی و همدلی است، همچنان که اسلام، دین وحدت و یکپارچگی است، گفت: وحدت به این معنا است که جدای از برخی مسایل اختلافی و احترام به باورهای هر مذهبی، مشترکات را محور همگرایی قرار دهیم و بتوانیم دشمن را در تحقق اهداف اختلاف‌انگیزش ناکام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پیروزی اخیر جریان مقاومت در سوریه و عراق و نابودی حکومت ساختگی داعش، در سایه وحدت و همدلی شیعه و سنی در عراق، ایران، سوریه و برخی دیگر از کشورهای اسلامی حاصل شد، همچنان که سردار قاسم سلیمانی در پیامی به یکی از اهل سنت سوریه، از او برای همکاری در مسیر پیروزی بر داعش سپاس‌گزاری کرد.

 

این استاد درس خارج فقه و اصول، خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه توحیدی، باید منادی وحدت باشند و سخنرانان در این خانه‌های خدا همگان را به انسجام، همدلی و اتحاد دعوت کنند و از دودستگی و تفرقه پرهیز کنند.

 

خراسانی درباره بیان برخی مسایل اختلافی در مساجد و حسینیه‌ها با تمسک به موضوع تبری از دشمنان اهل‌بیت (ع)، اظهار کرد: سخنرانان و ستایشگران در مراکز دینی به نام دفاع از حریم ولایت، سخنی بر زبان نیاورند که موجب دودستگی و تفرقه میان مذاهب اسلامی شود.

 

وی با بیان اینکه هموطنان باید موضوع همدلی و وحدت را میان خود نیز رعایت کنند، گفت: مساجد باید از ورود به مسایل جناحی و حزبی دوری کنند که اگر گویندگان به مسایل سیاسی و حزبی در این خانه‌های خدا دامن بزنند دامنه آن در سایر مراکز دینی و فرهنگی کشور نیز گسترده می‌شود.

 

امام جمعه سابق شهر ری، اضافه کرد: مسئله وحدت، امر فراگیری است و پیروان هر یک از مذاهب اسلامی از جمله شیعیان باید اول از همه، وحدت را در میان خود رعایت کنند و دوم اینکه، میزان تحمل دیگران را نیز در خود تقویت کنند، بنابراین تمرین وحدت در میان خود، مقدمه اتحاد با پیروان سایر ادیان و مذاهب است.

 

خراسانی بر لزوم نگاه گسترده‌تر به موضوع وحدت، تاکید کرد و گفت: بهتر است وحدت را میان تمام آزادی‌خوهان جهان از بستر مساجد و با گسترش آموزه‌های دینی ایجاد کنیم، زیرا بسیاری از افراد، خواهان مبارزه با گردنک‌شان جهانی و پیروان آنان در سراسر جهان هستند.‌

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است و مجلس پیش‌رو باید گامی در راستای اصلاح آیین‌نامه داخلی بردارد.

علی جعفری آذر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضعف آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس، گامی مهم در روند قانون‌گذاری است و مجلس پیش رو باید گامی در راستای اصلاح آئین‌نامه داخلی بردارد.

وی افزود: آرای ممتنع یکی از مهم‌ترین اشکالات آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بیانگر ضعف نماینده و مجلس است، چراکه به نمایندگان مجوز رأی ممتنع می‌دهد.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کشور و اصلاح امور اجرایی امری ضروری در حکمرانی است که با استفاده اصولی از عنصر قانونی استیضاح توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توان به آن جامه عمل پوشاند.

جعفری‌آذر با انتقاد از دخالت نمایندگان در بعضی امور ادامه داد: عزل و نصب مدیران با دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای است که موجب تأثیرگذاری منفی در اعتماد مردم نسبت‌به قوه مقننه می‌شود.

وی با اشاره به شایسته‌سالاری در استخدام‌های دولتی گفت: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر ادارات و انواع مختلف استخدام‌ها، انگیزه‌های کاری از بین رفته است و مردم از عملکرد ادارات و سازمان‌های دولتی رضایت ندارند.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در خصوص توجه به مسئله آموزش و پرورش افزود: نبود نظارت بر طیف‌های گسترده مدارس و توزیع نشدن عادلانه مدارس دولتی ناشی از بی‌برنامگی وزارت آموزش و پرورش است که موجب مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی برای شهروندان شده است.

کد خبر 751618

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • مردم حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشند
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد