Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:39:46 GMT

نگاهی به مهمترین اخبار اقتصادی امروز

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۲۰۱۴

نگاهی به مهمترین اخبار اقتصادی امروز

شاید بتوان گفت مهمترین خبر اقتصادی امروز اظهارات رییس سازمان خصوصی‌سازی است که از قطعی شدن سود ۱۵۰ هزار تومانی سهام عدالت خبر داده است.

به گزارش ایسنا، علی‌اشرف عبدالله ‌پوری‌حسینی در پاسخ به اینکه آیا سود مشمولانی که یک میلیون تومان سهام عدالت دارند همان حدود ۱۵۰ هزار تومان است؟ اظهار کرده که بله ما قبلا این رقم را حدس می‌زدیم و الان خوشبختانه حدسمان محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این مقام مسوول درباره زمان واریز این سود به حساب صاحبان سهام ترجیح داده سکوت کند و اظهار کرده که در مورد زمان خاصی قول نمی‌دهم تا بدقول نشوم!

دلار باز هم قد کشید

اما دلار همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد به‌گونه‌ای که نرخ دلار در یک هفته اخیر با افزایش بیش از ۸۰ تومانی از ۴۲۰۰ تومان عبور کرد تا بالاترین قیمت برای این نوع ارز در سال جاری ثبت شده باشد.

در این زمینه باید دید دولت و بانک مرکزی چه واکنشی نسبت به افزایش نرخ دلار خواهند داشت. آیا از طریق تزریق ارز به صرافی‌ها جلوی بالاتر رفتن نرخ دلار را خواهند گرفت یا اجازه خواهند داد نرخ ارز به سمت قیمت واقعی خود حرکت کند و با نزدیک شدن نرخ دلار مبادله‌ای را به نرخ دلار آزاد، یکسان سازی نرخ دلار رقم بخورد.

ترکمنستان دست به دامن دادگاه می‌شود!

اما در خبر قابل توجه دیگری امروز شرکت گاز دولتی ترکمنستان اعلام کرد برای حل و فصل اختلاف گازی خود با ایران، به داوری متوسل خواهد شد.

ماجرا از این قرار است که ترکمنستان براساس توافق صورت گرفته در سال ۱۹۹۷، به ایران گاز صادر کرده اما بعدا به اصطلاح زیر حرفش زده و در طول زمستان سالهای مختلف گاه و بیگاه قیمتها را افزایش داده است. به عنوان مثال این کشور در سال ۲۰۰۶ میلیارد_ریال_تسهیلات_بانک_صادرات_در_خوزستان">صادرات به ایران را متوقف کرد و خواستار افزایش ۹ برابری قیمت شد. این کشور صادرات گاز طبیعی به ایران را از ابتدای امسال متوقف کرده و حال نیز برای سودجویی و زیاده‌خواهی خود دست به دامان دادگاه‌های بین‌المللی شده است.

وجود ۳۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب در کشور

همچنین در خبر دیگری امروز اعلام شد که در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب در کشور وجود دارد که البته صاحبان آن می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های آب و فاضلاب بنابر ضوابطی نسبت به مجاز کردن انشعاب خود اقدام کنند.

در این رابطه معاون راهبردی و نظارت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار کرده که صاحبان انشعاب‌های غیرمجاز می‌توانند با پرداخت آب بها و رعایت قوانینی نسبت به مجاز کردن انشعاب خود اقدام کنند. حتی مشترکانی که پروانه نداشته باشند، به صورت موقت برای آنها تفاهم‌نامه انشعاب مجاز صادر می‌شود.

مشوق‌های صادراتی، از وعده تا عمل!

در گزارش تحلیلی دیگری در روز جاری عنوان شده که ۱۲۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی برای شهریور ماه سال جاری به تصویب رسیده اما همچنان سهم صادرکنندگان از این جایزه در حد هیچ است.

در این رابطه این پرسش مطرح شده که در شرایطی که چرخ مشوق‌های صادراتی همچنان پنچر بوده و اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده آیا این امکان وجود دارد که صادرات را پس از سال‌ها به ۵۰ میلیارد دلار برسانیم!؟

هشدار نسبت به گران شدن لوازم خانگی

پایین بودن تقاضا همچنان یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی است و آنچه از صحبت‌های فروشندگان این محصولات بر می‌آید این است که این بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

البته گفته می‌شود که با وجود آنکه وضعیت تقاضا برای لوازم خانگی مطلوب نیست اما وضعیت نسبت به سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ بهتر شده است.

خودروهای بی‌کیفیت همچنان تولید می‌شوند!

در خبر قابل توجه دیگری امروز گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در آبان ماه امسال منتشر شد. بررسی این گزارش نشان می‌دهد که همچنان خودروهای بی‌کیفیت از سوی خودروسازان داخلی تولید می‌شوند.

این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، پژو ۴۰۵ و لیفان ایکس‌۶۰ هستند که همچنان تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان

سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال 62 هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال 61 هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز  و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال 62 هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان 62 هزار و 900 تومان و هرات 62 هزار و 270 تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال 50 هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟