Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:35:32 GMT

هر لانه‌ای تبدیل به سالن تئاتر نشود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۲۶۰۰

هر لانه‌ای تبدیل به سالن تئاتر نشود

دبیر بیست و چهارمین المللی_وحدت_اسلامی_عکس">برگزار_شد">جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان با بیان اینکه نباید هر لانه ای را تبدیل به سالن نمایش کنیم، گفت: این جشنواره نیاز به سالن‌های جدید و بزرگ و مطمئن و ایمن با واحدهای پشتیبانی صحنه داشته دارد.

به گزارش ایسنا، مریم کاظمی امروز در آئین پایانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اظهار کرد: دیگر نمی‌خواهیم هر لانه‌ای تبدیل به سالن شود که بر این اساس جشنواره ما نیاز به کمک دارد پس فوت جادویی را بدمید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره هم با شور و شوق کودکان و نوجوانان به پایان رسید، ادامه داد: بعد از آن باید به استقبال برگزاری جشنواره با ربع قرن تجربه برویم و همدان را میزبان پر افتخاری برای برنامه های هنری بدانیم.

کاظمی یادآورشد: استان همدان قرار است که در سال 2018 قطب گردشگری خاورمیانه باشد اما برگزاری چنین رویداد بزرگی در کنار همه عناصر بسیار مثبت معمولا موانع و مشکلاتی هم دارد که باید برای توسعه آن در همدان اقداماتی صورت گیرد.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان تصریح کرد: شغل‌های آموزشی تئاتر در مدارس و آموزشگاه‌ها نیز خیلی مهم است و دبیران باید هنر را دانسته و بشناسند تا بتوانند مفاهیم آموزشی را به خوبی انتقال دهند.

وی با بیان اینکه اگر در مباحث آموزشی تئاتر دانش آموزشی کار شود تئاتر همدان رشدمی‌کند، خاطرنشان کرد: باید از اجراهای گروه های تئاتری همدان دفاع شود. کیفیت جشنواره‌ها متاثر از کارهایی است که در فراخوان ارائه می‌شود و برای توجه و حمایت از استمرار اجراهای نمایشی باید از بریز و بپاش‌های اضافی جلوگیری کنیم. با تقویت و توسعه همدان در سال‌های آینده، می‌توانیم همزمان با جشنواره میزبان یکی از کنگره های جهانی استیج باشیم.

 200 هزار نفر نمایشهای جشنواره ٢۴ تئاتر کودک را دیدند

رئیس بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با بیان اینکه امسال خوشبختانه استقبال بی نظیری از این جشنواره صورت گرفت طوریکه همه در تعجب بودند، گفت: 200 هزار نفر از نمایش های جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان دیدن کردند.

به گزارش ایسنا، فاضل عبادی امروز در آئین اختتامیه بیست و چهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار کرد: در پنج روز این جشنواره بیش از 200 هزار نفر در هشت سالن اصلی همدان و هشت سالن شهرستان‌ها از تئاترها دیدن کردند. این جشنواره با اعلام پایان این دوره رو به جشنواره بعد و گذر از ربع قرن از این جشنواره دارد و همدان بی‌تردید از معدود شهرهای کهن تاریخ جهان است و نخستین پایتخت اداری و سیاسی ایران در این شهر پایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر و اجرای تخصصی آن برای خردسالان، کودکان و نوجوانان که در عرصه جهانی عرضه می‌شود، موجب بالندگی آن می‌شود، خاطرنشان کرد: هنر تئاتر معلمی برای آموزش اخلاق و رفتارهای اجتماعی برای زندگی با صلح و دوستی در سراسر جهان است و هر آنچه عناصر جذاب، سرگرمی و کوتاه بودن و قصه و ... در نمایش کودک و نوجوان رعایت می‌شود.

رئیس بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اعلام کرد: در این دوره از جشنواره 430 نمایش به جشنواره ارسال شد که 8 نمایش خارجی و 40 داخلی پذیرفته شد. این نمایش‌ها در 8 سالن در مرکز استان و 8 سالن در شهرستان‌های استان به‌روی صحنه رفت و 200 هزار نفر از نمایش‌ها بازدید کردند.

جشنواره فیلم را به همدان برمی گردانیم

استاندار همدان با بیان اینکه به علت برخی بی تدبیری ها این جشنواره از همدان گرفته شد، گفت: به دنبال آوردن جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک بخت امروز در آئین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان ضمن تبریک تولد پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: این جشنواره به خوبی و شایستگی با استقبال مردم ارزشی و شریف همدان برگزار شد. تقاضا داریم جشنواره فیلم به همدان برگردد، بنده تمام هزینه های این جشنواره را متقبل می‌شوم.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان پایلوت هر برنامه و نشستی درمورد کودک و نوجوان در کشور باشد، گفت: خواسته مردم و هنرمندان همدان بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) به ما آموخت که کودکان و نوجوانان پاک‌ترین دوران زندگی بشری را دارند و فرمودند ما بپذیریم که کودک پادشاهی کند و آنچه می‌خواهد در اختیارش باشد و نوجوانی که دوران گذر است مورد تربیت خاص قرار گیرد تا جامعه را در آینده به درستی اداره کنند. آنها نسل آینده‌ساز هستند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ما را به سالمندان تحویل ندهند باید مهربانی کرد و نشاط را به او داد و جشنواره تئاتر کودک باید فراهم شود گفت: اگر می‌خواهیم نسل آینده مقاوم و بشردوست باشند باید آموزش دهیم و اگر رفتار پیامبر و الگوها را تفسیر کنیم کودک به نوجوانی می‌رسد و از جوانی به زمامداری می‌رسد و برای جامعه مفید می شود.

نیک بخت با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که با داوران داشتم استقبال همدانی‌ها از این جشنواره هم در ایران و هم جهان، بی‌سابقه است خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها نیاز به شادی و نشاط دارند اما این مورد باید با حفظ تعادل باشد.

وی با بیان اینکه سال آینده تئاتر کودک و نوجوان، 25 ساله می‌شود، تصریح کرد: از نظر بودجه هر چقدر اداره کل ارشاد کمک کند استانداری هم با وجود کمبود بودجه  کمک‌رسان این جشنواره خواهد بود.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان 500 سال پایتخت ایران زمین بود ادامه داد: یک‌هزار و 800 اثر تاریخی در همدان وجود دارد، این شهر، مقصد گردشگری در کشور است و آب و هوای خوب و دلنشینی دارد.

وی با بیان اینکه در سال 2018 اجلاس گردشگری و اجلاس آسیایی را پیش رو داریم اضافه کرد: زیرساخت‌ها برای ورود قطار و هواپیما و ایجاد راه سه ساعته به تهران باعث شده آمادگی لازم برای میزبانی جشنواره‌ها داشته باشیم.

نیک بخت با بیان اینکه به دنبال آوردن جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هستیم، ادامه داد: تقاضا داریم که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان بازگردد؛ همه هزینه‌ها را بیشتر از استان دیگر تقبل می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه معتقدم باید پایلوت هر برنامه در خصوص کودک در همدان بنا گذاشته شود، از آمادگی در این زمینه خبر داد و با اشاره به دانشنامه 140 جلدی مشاهیر همدان بیان کرد: همدان بزرگان زیادی دارد، هر سال به نام یکی از مشاهیر و بزرگان همدان است که سال آینده به نام عین‌القضات همدانی و امسال به نام باباطاهر نامگذاری می‌کنم.

وی با بیان اینکه از وزیر ارشاد تقاضا داریم در این مراسم ضمن حضور در تشکیل دبیرخانه کمک و همکاری شود، گفت: همدان، ایران کوچکی است که همه افتخارات ایران در آن موجود است، تمام افتخارات و بزرگی فرهنگی ایران زمین را به همدان بدهید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داریوش ارجمند پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
براساس اعلام روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت؛ داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: همگان این را می دانند که هر کشوری همچون یک تمدن اگر دوران کودکی، نوجوان، جوانی و پیری نداشته باشد، خواهد مرد. در واقع مرگ یک تمدن زمانی اتفاق می افتد که ما تصور کنیم دیگز نیاز به ازدیاد نسل نداریم در حالیکه همیشه باید این مراتب را رعایت کنیم ، هر چند با گفتن مسائل حل نمی شود باید به مرحله عمل رسید.
وی در ادامه تأکید کرد که راهکارهایی برای تقویت این فرهنگ وجود دارد چرا که امری تربیتی و فرهنگی است و باید با مدیریت قوی از خانواده و آموزش و پرورش ورود کنیم.
ارجمند اظهار داشت: کودکی که در مدرسه تحصیل می کند باید بداند که چقدر تشکیل خانواده و ارزش خانواده مهم است، وگرنه این کودک زمانی که دانشجو می شود ترجیح می دهد به جای فرزندآوری در بزرگسالی سگ و گربه نگهداری کند مثل خیلی از کشورهای خارجی!
این بازیگر پیشکسوت اظهار داشت: امر تربیتی یعنی خانواده و سپس مدرسه، در کنارش هنرمند هم می تواند تلاش کند تا کارهایی برای همین نسل نو انجام دهد، مثلا همین جشنواره رشدی که در مدرسه ها برگزار می شود خودش می تواند رشد جمعیت باشد و کودک و نوجوان ما را نسبت به آینده امیدوار کند و خانواده را بهترین مکان برایش بداند.


وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: همه اینها را گفتیم اما این را هم باید تأکید کنم که ازدیاد جمعیت وابستگی زیادی به اقتصاد هم دارد و باید این را در نظر گرفت که خیلی از افراد هستند به خاطر مسائل اقتصادی دست به فرزندآوری یا فرزندآوری بیشتر نمی زنند، از شیرخشک و پوشک گرفته تا چیزهای دیگر که تأمین کننده کودک است ، اینها هم باید مدنظر دولت باشد.
ارجمند یادآور شد: البته کارهایی از سوی دولت مثل توزیع شیرخشک و اعطای مسکن و زمین به خانواده های چند فرزند برای سیاست تشویقی صورت می گیرد که اینها هم خوب است منتها باید بیشتر شود و توجه مردم را جلب کند.
وی با گلایه از اینکه ما فرهنگمان را گم کرده ایم و باید کتاب بخوانیم تا ببینیم کجا بودیم و به کجا می خواهیم برویم، گفت: همه اینها از خانواده شروع می شود، اینکه چه چیزهایی به کودک یاد بدهند و سپس او را راهی مدرسه کنند، بعد می توانیم از هنرمند هم توقع داشتیم که کار تولید کند و خوراک فرهنگی و فکری به کودک و نوجوان ما بدهد تا اینها در بزرگسالی تفکرشان نسبت به ازدیاد جمعیت مناسب و درست شده باشد.
دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898607

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • زیر تیغ
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم