Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@14:15:15 GMT

شیعیان و اهل سنت خنج فارس در صف واحد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۳۲۳۰

شیعیان و اهل سنت خنج فارس در صف واحد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا از خنج، اهالی این شهرستان که از نخستین روزهای ماه ربیع الاول با آذین بندی و چراغانی میادین وخیابانها واماکن مذهبی به برگزاری_همایش_پیاده_روی_در_شهر_زنگی_آباد">استقبال ازاین ایام شتافته بودند جشن های هفته وحدت و میلاد استکبار_نسبت_به_مقدسات_اسلامی_صبر_و_تحمل_نخواهیم_داشت">پیامبر گرامی اسلام (ص) را از روز جمعه 12 ربیع الاول (دهم آذرماه جاری) آغاز کردند.
این آیین های جشن و سرور شامگاه سه شنبه چهاردهم و روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه جاری به اوج رسید و شهرها و روستاهای جنوب فارس در سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) غرق در سرور وشادمانی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هفته وحدت، هر شب در یک مسجد شهر خنج مراسم مولود خوانی برپا بود.
شهر خنج در هفته وحدت میزبان کاروانهای وحدت ومیهمانان شرکت کننده در هفته وحدت بود که برای تقویت و تحکیم وحدت از شیراز، لارستان، مهر ولامرد و دیگر نقاط مناطق جنوبی فارس آمده بودند.
در آیین باشکوه هفته وحدت نیز در مسجد جامع خنج برگزار شد، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت خنج تمسک مسلمانان به قرآن کریم وسنت نبوی را خواستار شد.
حجت الاسلام عبدالرسول بینازاده نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس نیز تاکید کرد که مسلمانان جهان باید پیامبر گرامی اسلام (ص) وخط مشی و راه پیامبر را در زندگی خود الگو وسرمشق قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکست گروه تکفیری داعش، این گروه را دست پرورده استکبار دانست و گفت: شکست داعش از اتحاد مسلمانان حاصل شد.
بر اساس این گزارش، برگزاری همایش علمای اهل تسنن و تشیع از دیگر برنامه های هفته وحدت در خنج بود.
همچنین به مناسبت هفته وحدت از چندطرح شامل یک باب آموزشگاه، یک باب مسجد و یک حسینه و سه طرح ورزشی بهره برداری ویا عملیات آن آغاز شد.
شهرستان خنج در جنوب فارس به نماد وحدت وهمدلی شهرت یافته است و این پیوند سبب شده است که مذهب مانعی بر سر ازدواج جوانان این منطقه با یکدیگر نیست.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
7367/ 2027
خبرنگار: عبدالله اعظمی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان و یزد و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

جمعه به جز سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و بوشهر، این وضعیت را خواهیم داشت.

شنبه در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

۲ روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی بزرگ با سپاهان
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند