Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@17:28:46 GMT

حمله بیل کلینتون به ترامپ بدون اشاره به نام او

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۳۵۸۲

حمله بیل کلینتون به ترامپ بدون اشاره به نام او

بیل کلینتون به فرمان ممنوعیت مسافرتی آمریکا_استیضاح_می_شود">دونالد ترامپ و مسائل دیگر مربوط به دولت فعلی آمریکا تاخت و سرانجام به اقدامات جمهوری‌خواهان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، بیل کلینتون، رییس جمهور اسبق آمریکا، در مقاله‌ای که برای نیویورک‌ تایمز نوشت، به آمریکای تحت حکومت آمریکا_استیضاح_می_شود">دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی آمریکا و چارچوب اجتماعی و رسانه‌هایی که به وی اجازه می‌دهند تا "تفرقه" را گسترش دهد، تاخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلینتون در مقاله خود نوشت: مهم‌ترین چالش، تعیین این است که ما آمریکایی‌ها، به عنوان شهروند، جامعه و ملت، واقعا که هستیم؟ همه مسائل دیگر به پاسخ این سوال وابسته است.

با اینکه کلینتون در هیچ‌کجای مقاله‌اش نامی از رییس جمهور فعلی آمریکا نبرد، اما پس‌زمینه این مقاله درخصوص حکم دادگاه عالی در حمایت از تازه‌ترین ممنوعیت مسافرتی ترامپ بود که در هفته جاری صادر شد.

منتقدان این سیاست می‌گویند، ترامپ در اقدامات خود پیروان اسلام را هدف قرار می‌دهد. وی در زمان نامزدی انتخابات، علنا در پی "توقف تمام و کمال" ورود مسلمانان به آمریکا تا زمان حل شدن مشکل تروریسم در این کشور بود.

وکلای دولت اظهار کرده‌اند که این اقدامات پیروان مذهب خاصی را هدف قرار نمی‌دهد و تنها درخصوص افراد خاصی اعمال می‌شود که به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی شناخته شده‌اند.

کلینتون در مقاله خود به طور غیر مستقیم به این موضوع اشاره کرد و آن را "قبیله‌گرایی بر پایه نژاد، مذهب، هویت جنسی و محل تولد" دانست.

رییس جمهور سابق آمریکا نوشت: مکررا خشم، علت را تسخیر می‌کند، عصبانیت چشم ما را در مقابل جواب‌ها می‌بندد و تقدس اعتبار می‌بخشد.

وی اشاره کرد، چارچوب‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اسنپ چت، توییتر و فیسبوک، گستره‌ی توجه آمریکایی‌ها را کاهش داده‌اند.

کلینتون نوشت: هنگامی که اعتماد ناپدید می‌شود و دانش به عنوان دفاعی در برابر وضعیت موجود، بی‌ارزش می‌گردد، هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد. هم‌اکنون شاهد محرومیت میلیون‌ها تن از شهروندان آمریکا به خاطر نژاد، قومیت و سن آن‌ها هستیم. بی‌مسئولیت‌ترین اعضای رسانه‌های سیاسی، پوشش هر جنجال و حرمت شکنی جدید را رونق می‌بخشند.

کلینتون همچنین از تغییرات اساسی حزب دموکرات در حوزه نظام سلامت که در دولت او با شکست روبه‌رو اما در دولت باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا اجرایی شد، دفاع کرد.

وی اظهار کرد: اصلاحات نظام سلامت برای نخستین بار، برخورداری از بیمه درمانی را برای میلیون‌ها تن فراهم کرده اما زمان زیادی را در آمریکا_در_قبال_ایران_نمی_کند">مبارزه بر سر اقداماتی برای لغو این پیشرفت هدر داده‌ایم؛ در حالی که باید مشکلات آن را حل می‌کردیم و برای مقابله با افزایش سن جمعیت آمریکا آماده می‌شدیم.

وی درخصوص مساله اعتراضات نژادپرستانه شارلوتزویل گفت: به ما یادآوری می‌شود که شکاف نژادی همچون نفرینی باقی می‌ماند؛ نفرینی که می‌تواند با پیامدهای ویرانگری احیا شود.

منبع: ایسنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح

گروهی متشکل از ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت وی خواستند تا از همه ابزارهای موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: ما با فوریت می‌گوییم تهاجم اسرائیل به رفح در روزهای آینده کاملا غیرقابل قبول است. ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فوراً از ارائه برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به دولت اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که از قبل تایید شده است، خودداری کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها از جمله در روز سه شنبه تاکید کرده که ارتش این رژیم برای جنگ با سازمان فلسطینی حماس با یا بدون توافق بر سر اسرا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو گفته: «اسرائیل چاره دیگری جز ورود به رفح ندارد.» در نامه قانون‌گذاران آمریکایی به دولت بایدن آمده است که «دولت اسرائیل طرحی معتبر و قابل اجرا برای محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات احتمالی در رفح، آنگونه که دولت بایدن درخواست کرده است، ارائه نکرده است.»

در این نامه آمده است که حمله به رفح خطر بازگرداندن منطقه به آستانه یک درگیری گسترده‌تر را دارد.

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که عملیات در رفح یک «تشدید غیرقابل تحمل» خواهد بود که هزاران غیرنظامی را کشته و صدها هزار نفر دیگر را مجبور به فرار خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواسته که حمله‌ای به رفح انجام ندهد.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پیام داده که حمله به رفح می‌تواند مانع از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت