Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@05:32:43 GMT

مشکلی برای تامین گوشت مرغ در کشور وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۷۹۱۰

 با حضور اندیشمندان، کارشناسان و متخصصان ایران و کشورهای هلند، فرانسه، اسپانیا، آلمان و استرالیا، راهکارهای مقابله با بیماری آنفلانزا پرندگان در ایران، بررسی شد.

در نخستین کنفرانس بین المللی صنعت طیور کشور،مقامات وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی و 500 نفر از کارشناسان حضور داشتند.

هدف از تشکیل این نشست ، بررسی راهکارهای اجرائی مقابله با بیماری آنفلانزای پرندگان در ایران است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همت زاده ، دانشیار بخش ویروس شناسی دانشگاه آدلاید استرالیا ، پدر بیماری آنفلانزا پرندگان ،بعنوان میهمان ویژه، در سخنانی گفت، با توجه به تجربیات بدست آمده در کشورهای دیگر، موضوع مهار بیماری آنفلانزا پرندگان در ایران، قابل انجام است و در صورت حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و همراهی بخش خصوصی می توان به سرعت، شاهد کاهش این بیماری بود. وی در سال 2014 میلادی روشی آزمایشگاهی را که توانایی تشخیص و تمییز پرندگان واکسینه شده را از پرندگان درگیر با بیماری آنفلوآنزای پرندگان ، ابداع نمود . این مورد قدمی بسیار مهم در کنترل این بیماری در مناطقی چون جنوب شرقی آسیا محسوب می شود.

امینی مدیر کل طیور وزارت جهاد کشاورزی نیز در حاشیه این کنفرانس بین المللی در سخنانی با تشریح وضعیت تولید طیور در کشور ، تاکید کرد، در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین گوشت مرغ در کشور وجود ندارد و همه تدابیر لازم برای جلوگیری از نوسان در بازار مرغ و تخم مرغ از سوی دولت، انجام شده است.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین گوشت گرم در استان یزد

شفیعی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 

شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 

وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

البته بررسی میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما حاکی از این است که قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه مندی مردم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»