Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@22:46:29 GMT

سرنوست "ارج " در انتظار صنعت نساجی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۸۲۰۲

مجید افتخاری نیا امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه امروز صنعت نساجی کشور به سمت نابودی می رود،  اظهار داشت: ورود برندهای متخلف که هیچ گونه مجوزی برای فعالیت در بازار ندارند به همراه مزون‌های خانگی غیر قانونی و بدون جواز فضای کسب و کار را از تولیدکنندگان پوشاک گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه رکود بازار هم بر حجم مشکلات واحدهای تولیدی اضافه کرده است، افزود: قرار بود با اجرای دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان، بازار پوشاک ساماندهی‌ شود اما متأسفانه این دستورالعمل به نحوه کامل اجرایی نشده است و برندهای فاقد مجوز به راحتی و در غفلت مسئولین به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو انجمن صنایع پوشاک با اشاره به اینکه تخلف برندها در حالی انجام می‌شود که اتحادیه پوشاک در این رابطه سکوت کرده و حتی مجوزهایی را هم به واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: اخیراً هم بحث انتخابات پوشاک مطرح شده و تخلف های بسیاری در حال انجام است در این شرایط وزارت صنعت سکوت کرده و برخوردی را انجام نمی‌دهد.

 افتخاری  با تأکید براینکه حجم قاچاق در صنعت پوشاک ایران به بیش از 5 میلیارد دلار می‌رسد، اضافه کرد: اتحادیه پوشاک نباید حامی واردکننده ها باشد. به خاطر دارم تعدادی از فعالان پوشاک کشورهای اروپایی به دعوت اتحادیه به ایران آمده و در نهایت با دیدار از تمام کارخانجات کشور ضمن شناسایی نقاط ضعف صنعت پوشاک کشور فقط اعلام کردند که قصد سرمایه گذاری در ایران را نداشته و فقط به دنبال بازار کشور هستند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید بازار خود را دو دستی در اختیار واردکنندگان قرار دهیم، گفت: یک برند مردانه که کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است بدون نمایندگی از اتحادیه پوشاک مجوز گرفته و در حال فعالیت است. با این اوضاع و حضور گسترده واردات سرنوشت صنعت نساجی کشور هم مانند کارخانه ارج خواهد شد.

این عضو انجمن صنایع پوشاک با بیان اینکه فقط 17 برند خارجی دارای مجوز فعالیت از وزارت صنعت هستند، اظهارداشت: از این شرکت‌ها تعهد گرفته شده تا طی دو سال نسبت به تولید 20 درصد محصولات وارداتی به ایران در کشورمان اقدام کنند و 50 درصد این میزان را هم صادر کنند. در این راستا یکی از برندهای خارجی از سرمایه گذاری یک میلیون دلاری در ایران خبر داد، اما این سوال اینجاست واقعا چقدر پول به کشورمان وارد است؟ بررسی ها نشان می‌دهد حتی مواد اولیه این برند پوشاک هم از محل واردات تأمین شده و میزان سرمایه ها این ارقام نیست.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 25 تا 30 درصد ظرفیت کارخانه‌های نساجی فعال است و سونامی تعطیلی صنعت پوشاک در حال ایجاد شدن است، تصریح کرد: حجم بازار پوشاک ایران حدود 14 میلیارد دلار اعلام می‌شود که 50 تا 60 درصد آن به محصولات ایرانی و مابقی آن به محصولات خارجی اختصاص دارد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی روز مریانج/ ۵ هزار نفر در بازار مبل فعالیت می‌کنند

مسعود علیمحمدی عصر چهارشنبه در نشست خبری روز مریانج اظهار کرد: سال گذشته پیرو مصوبه شورای شهر ۱۴ اردیبهشت ماه به عنوان روز مریانج مصوب شد.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم به دنبال ثبت ملی شهر مریانج در تقویم کشور هستیم.

شهردار مریانج با اشاره به شعار امسال گفت: امسال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکید به مشارکت‌های مردمی در بحث اقتصاد در شهرداری مریانج ما به دنبال مباحث اقتصادی و معیشت مردم خواهیم بود.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: یک بحث سیر مریانج و گسترش بازار مبل مریانج را برای مباحث اقتصادی پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به بازار مبل مریانج بیان کرد: مریانج به عنوان ورودی همدان در کریدور غرب کشور می‌تواند مرکز خرید و فروش مبل و صادرات به عراق باشد و ارزآوری خوبی را فراهم کند.

شهردار مریانج عنوان کرد: بیش از ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم امروز در بازار مبل مریانج مشغول به کار هستند و به دنبال گسترش آن هستیم.

وی با بیان اینکه بحث سیر در مریانج مغفول مانده است، گفت: باوجود ثبت جهانی سیر مریانج اما کاری برای آن صورت نگرفته و سیر مریانج مغفول مانده است.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: المان سیر در آینده نزدیک در شهر مریانج نصب خواهد شد و به دنبال ایجاد بازار تخصصی سیر نیز هستیم.

کد خبر 6094435

دیگر خبرها

  • ثبت ملی روز مریانج/ ۵ هزار نفر در بازار مبل فعالیت می‌کنند
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور