Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- دبيرکل سازمان ملل متحد در واکنش به تصميم دونالد ترامپ مبني بر شناسايي بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي گفت: به طور مداوم عليه اقدامات يک جانبه اي که چشم انداز صلح اسرائيلي ها و فلسطيني ها را به خطر اندازد، مخالفت کرده ام.

به گزارش خبرنگار ايرنا، `آنتونيو گوترش` روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اورشليم (بيت المقدس) آخرين موضوعي است که بايد از طريق مذاکره مستقيم بين دو طرف براساس قطعنامه هاي شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل متحد با در نظرگرفتن نگراني هاي قانوني طرف هاي فلسطيني و اسرائيلي حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در اين لحظه از نگراني بزرگ، مي خواهم تصريح کنم جايگزيني براي راه حل دو کشور وجود ندارد که تنها با واقعي کردن ديدگاه دو کشور، زندگي صلح آميز در کنار يکديگر، امنيت و شناسايي متقابل، با اورشليم (بيت المقدس) به عنوان پايتخت اسرائيل و فلسطين حل مي شود.
دبيرکل سازمان ملل متحد تاکيد کرد: تمام موضوعات پاياني با گفت و گوي مداوم حل و فصل مي شود که آرمان هاي قانوني هر دو ملت به دست خواهند آمد.
گوترش تصريح کرد: به عنوان دبيرکل سازمان ملل متحد همه قدرتم را براي حمايت از بازگشت رهبران اسرائيلي و فلسطيني به مذاکرات معني دار و تحقق چشم انداز صلح پايدار براي هر دو طرف، به کار خواهم گرفت.
با وجود مخالفت هاي گسترده جهاني و منطقه اي،دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا امروز چهارشنبه تصميم خود را براي به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و شروع روند انتقال سفارت اين کشور از تل آويو به قدس اعلام کرد.
کنگره آمريکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمريکا به قدس را تصويب کرد.
دولت هاي مختلف آمريکا از آن زمان تاکنون از اجراي اين مصوبه کنگره امتناع کرده اند. ترامپ در تبليغات انتخابات رياست جمهوري آمريکا وعده داده بود که اين مصوبه را اجرا کند.
به گزارش ايرنا، شهر قدس که مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش لاينفک فلسطين بوده و يکي از مهمترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمارمي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريکا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي است.
شبک**1429**1392**انتشار: ابوالفضل بابايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می‌تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان، بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رزیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از پیشنهادات حسین امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

کد خبر 6096730

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی جنایات اسرائیل را مستندسازی کند
  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد