Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@19:46:29 GMT

واکنشها به انتقال سفارت آمریکا به قدس

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۷۴۱۲

کشورهای کختلفی پس از اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

واکنش جهانگیری به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی

معاون اول رییس‌جمهوری کشورمان

 اسحاق جهانگیری در صفحه توییتر خود نوشت: سرخوردگی های ناشی از شکست های پیاپی در جبهه #استکبار، آنان را به رفتارهایی سست برای ترمیم روحیه یاران خود واداشته غافل از اینکه به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هم با شکستی مفتضحانه تر روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساف: تصمیم ترامپ هر فرصتی برای تشکیل دو کشور را از بین می‌برد

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد، تصمیم دونالد ترامپ در قبال قدس هرگونه فرصتی را برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد که این تصمیم ترامپ هرگونه فرصتی برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور را از بین می‌برد.

در همین حال، صائب عریقات اعلام کرد که ترامپ با این تصمیم خود به نقش آمریکا در روند صلح پایان داد.

ماکرون تصمیم ترامپ را تأسف‌بار خواند

رئیس‌جمهوری فرانسه تصمیم همتای آمریکایی خود پیرامون به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تأسف‌بار خواند.

به گزارشالجزیره، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را تأسف بار خواند.

رئیس‌جمهوری فرانسه افزود، وضعیت قدس را اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از طریق مذاکرات مشخص می‌کنند.

عباس: در زمان مناسب واکنش نشان می‌دهیم

رییس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم اخیر دونالد ترامپ در قبال قدس را اقدامی به نفع رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رییس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود که هم‌اکنون در حال پخش است، در واکنش به تصمیم دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به بیت المقدس اشغالی و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس گفت: در زمان مناسب به این اقدام واکنش نشان می‌دهیم.

ماکرون گفت: تصمیم یک‌جانبه ترامپ باعث پشیمانی می‌شود و فرانسه از آن حمایت نمی‌کند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق

به گزارش همشهری‌آنلاین، رسانه‌ها امروز یکشنبه درباره نتایج دور مذاکرات روز گذشته در قاهره درخصوص دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه گزارش دادند: هنوز توافقی حاصل نشده است. شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن امروز یکشنبه برگزار می‌شود. در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

منابع صهیونیستی روز شنبه جزئیاتی از توافق تبادل اسرا که به جنبش حماس پیشنهاد شد را منتشر کردند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس دارای سه مرحله در عرض ۱۲۴ روز بوده و بخشی از آن شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی است.

در همین راستا روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز گزارش کرد: میانجی‌گران عرب گفتند «یحیی سنوار»، رهبر جنبش حماس در غزه به توافق اخیر پیشنهاد شده در قاهره واکنش نشان داده و از طریق نمایندگانش این پیام را فرستاده که توافق فعلی نزدیک‌ترین توافق پیشنهادی به خواسته‌های حماس محسوب می‌شود اما برخی پیش‌شرطهای دیگر را مطرح کرده است.

وال استریت ژورنال تاکید کرد که مذاکرات اخیر بر سر توافق آتش‌بس احتمالی و آزادی اسرای صهیونیست وارد مرحله حساسی شده است.

این روزنامه آمریکایی در این مطلب با اشاره به این که رژیم صهیونیستی اصرار بر حمله به شهر رفح داشته، چنین عملیاتی را پر ریسک‌ترین عملیات برای این رژیم خوانده و نوشته است، ارتش این رژیم در این عملیات در صورت به بار آوردن یک تخریب و کشتار گسترده دیگر باعث شعله‌ور شدن هر چه بیشتر خشم بین‌المللی، به خطر انداختن هر چه بیشتر روابط مهمش با آمریکا و کشته شدن تعداد دیگری از اسرای صهیونیستی که گمان برده می‌شود در آن شهر باشند و به خطر انداختن جان سربازان خودش خواهد شد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، «تامیر هیمن»، مدیر اجرایی انستیتوی مطالعات امنیتی تل آویو هشدار داد که تبعات مخرب هر گونه عملیات در رفح برای رژیم صهیونیستی بیشتر از مزایای آن خواهد بود.

وال استریت ژورنال تصریح کرد، در مذاکرات اخیر بر سر جزئیات زیادی توافق حاصل شده و نقطه اختلاف اصلی بر سر مساله برقراری آتش‌بس دائمی در مواجهه با تاکید صهیونیست‌ها بر قائل شدن حق ادعایی برای خود برای دست زدن به حمله از جمله در شهر رفح است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید دارد که تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون توافق» انجام می‌شود.

همچنین تبعات سیاسی چنین حمله‌ای برای تل‌آویو در سطح بین‌المللی به شدت افزایش یافته و به دنبال گسترش موج اعتراضات در همبستگی با فلسطین در نقاط مختلف جهان این رژیم هر چه بیشتر منزوی می‌شود.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده بدون داشتن آنچه «طرح واقع‌بینانه برای خارج کردن غیرنظامیان از حوزه آسیب» خوانده به رفح حمله نکند و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته که واشنگتن هنوز چنین طرحی را مشاهده نکرده و تل‌آویو را تحت فشار گذاشته که این حمله را اجرا نکند.

به نوشته نشریه آمریکایی، دولت بایدن تلاش داشته تبعاتی را متوجه روابطش با رژیم صهیونیستی همچون قطع کمک‌های نظامی یا وتو کردن‌ها به ضرر این رژیم در سازمان ملل، نکند اما در صورت اجرای عملیات صهیونیست‌ها در رفح بدون کسب تایید از واشنگتن، این دولت مجبور به برخورد خواهد شد. همچنین چنین حمله‌ای روابط رژیم صهیونیستی با مصر و به اصطلاح فرآیند «عادی سازی روابط» این رژیم با عربستان سعودی را به خطر خواهد انداخت.

به نوشته وال استریت ژورنال، برخی تحلیلگران همچون «یاکوو آمیدرور»، مشاور امنیتی سابق کابینه تل آویو و عضو انستیتوی یهودی برای امنیت ملی آمریکا در واشنگتن معتقدند که «اسرائیل هر چه بیشتر برای ورود به رفح انتظار بکشد حماس آماده‌تر و قوی تر خواهد شد.»

به گفته این تحلیلگران حتی بهترین سناریوی حمله به رفح برای رژیم صهیونیستی تبعاتی ناگوار و شدید را در پی خواهد داشت.

کد خبر 849432 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت