Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تداوم عملیات بیمه گذاری محصولات کشاورزی استان تا پایان دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رسول جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان زمان بیمه محصولات کشاورزی گفت: مهلت بیمه گذاری زراعت پائیزه تا ۱۵ آذرماه ودرختان هسته دار تا پایان آذرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، زمان بیمه سیب درختی و گردو را اواخر دی ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: زمان بیمه این محصولات از سوی صندوق بیمه کشاورزی تمدید شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی بیمه محصولات کشاورزی در بین بهره برداران این بخش تصریح کرد: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان با بیمه کردن محصولات خود در مدت زمان باقی مانده به عنوان مطمین ترین چتر حمایتی دولت،درصد میزان خسارت وارده به محصولات کشاورزی خود را کاهش دهند.

وی، در خصوص وضعیت بیمه شدگان سال گذشته از سوی جهاد کشاورزی اذعان داشت: در سال گذشته ۴۴ هزار و ۸۰۰ پرونده بهره برداران به ارزش ۲۷۴ میلیارد تومان جهت استمهال وام های خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه بخش کشاورزی استان به بانک های عامل معرفی و پرونده های واجد شرایط مورد بررسی و اقدام قرار گرفت.

جلیلی، عنوان کرد: انتظار داریم در سال جاری نیز با ابلاغ به موقع دستور العمل اجرایی استمهال وام های خسارت دیدگان به بانک ها توسط بانک مرکزی پس از تایید کمیته خسارت شهرستان ها و بررسی موارد مطرح شده، کشاورزان بتوانند از بخشودگی کارمزد بانکی و استمهال سه ساله وام های خود برخوردار شوند.

وی، از افزایش میزان بارندگی پاییزی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: میزان بارندگی در استان در سال جاری در حدود ۳۶ درصدنسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته و نسبت به بلند مدت در حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش نیم تا یک درجه ای دما در استان ، باید بیشتر از گذشته در جهت ترویج روشهای نوین آبیاری در بین بهره برداران بخش کشاورزی و آگاه سازی کشاورزان در زمینه کاهش مصرف آب و عواقب بحران کم آبی دریاچه ارومیه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟