Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد میلیارد_تومان_هزینه_دارد">کشاورزی استان بهداشتی_و_درمانی_در_خراسان_رضوی">بهداشتی_درروستاهای_زلزله_زده_توسط_سپاه">کرمانشاه با اعلام خبر فوق گفت: دولت از پرورش دهندگان ماهی که در زلزله اخیر استان میلیارد_ریال_اعتبار_است">کرمانشاه خسارت دیده اند با تمام توان حمایت کرده و تسهیلات و کمک بلاعوض خوبی را در اختیار آنها قرار می دهد و جای هیچگونه نگرانی نیست .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا دکتر خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز با تاکید بر عزم، اراده و برنامه های بسیار زیاد دولت جهت حمایت از بخش شیلات در مناطق زلزله زده استان اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com/15922875/بازسازی_واحدهای_آموزشی_خسارت_دیده_نیازمند_یک_هزار_و_450_میلیارد_ریال_تسهیلات_بانک_صادرات_در_خوزستان">میلیارد_ریال_اعتبار_است">کرمانشاه، افزود: از تمام خسارت های وارده به زیر ساخت استخرهای پرورش ماهی از جمله کانالهای آبرسانی، تاسیسات جانبی، ماهیان تلف شده و....آماربرداری_کشورمان_را_تبریک_گفت_عکس">برداری دقیقی به عمل آمده است .

شهبازی گفت: براى کلیه بخش هاى کشاورزى از جمله شیلات  تسهیلات با سود صفر درصد تامین شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان میلیارد_ریال_تسهیلات_بانک_صادرات_در_خوزستان">میلیارد_ریال_اعتبار_است">کرمانشاه افزود: براى بخش شیلات با مصوبه هیئت دولت تسهیلات به اندازه موردنیاز با سود صفر درصد( بدون سود ) مصوب شده   و جای هیچ نگرانى وجود ندارد و کمک بلاعوض نیز از طریق مهندس بازوند استاندار و وزارت جهادکشاورزی در حال پیگیرى بوده و براى سایر بخش هاى کشاورزى هم به همین صورت در حال پیگیرى هستیم.

 

وی تصریح کرد: در قالب فرم های ۱۸ گانه ستاد مدیریت بحران استانداری، توسط کارشناسان شیلات، جهاد کشاورزی، دهیاری ها و... تمام خسارتهای وارده به بخش های مختلف کشاورزی از جمله شیلات (بر اساس واقعیت موجود) آمار برداری و مستند سازی صورت گرفته و در اختیار مقامات ذی صلاح جهت ارائه به هیئت دولت و تامین اعتبار لازم به منظور جبران خسارتها قرار گرفته است.

شهبازی تاکید کرد: طبق برآورد اولیه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و شیلات در اثر زلزله اخیر  ۱۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومانی به بخش شیلات استان خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: زلزله‌ اخیر کرمانشاه خسارت‌های جدی را به استخرهای پرورش ماهی در شهرستان‌های دالاهو، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و پاوه وارد کرده که بر اثر آن در مجموع ۳ و نیم میلیون قطعه ماهی تلف شده است که توسط اکیپهای خدمات رسان دامپزشکی، جهاد کشاورزی و شیلات به صورت بهداشتی دفن شده است.

شهبازی با بیان اینکه استخرهای پرورش ماهی شهرستان‌های زلزله‌زده دیگر استحکام لازم را ندارد، گفت: از مجموع ۱۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان خسارت وارده به بخش شیلات استان کرمانشاه  بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن مربوط به ماهیانی است که تلف شده و مبلغ ۵میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان نیز خسارت به ابنیه و تاسیسات ۱۶۷ استخر پرورش ماهیان سرد آبی استان است.

دکتر شهبازی در خصوص دفن بهداشتی ماهیا‌ن تلف شده، گفت: بدلیل  گسیختگی زمین و از بین رفتن راههای بین مزارع امکان ورود ماشین آلات به منطقه ریجاب وجود نداشته و مجبور شدیم با استفاده از توان نیروی انسانی موجود در منطقه و با تلاشها و کمک کارکنان شیلات، دامپزشکی، صاحبان مزارع و اهالی بومی ۲۵۰تن ماهی را بدون ماشین آلات سنگین دفن بهداشتی کنیم،  البته  ۶۵۰ تن ماهی دیگر نیز بدلیل شکسته و باز شدن استخرها و راهیابی به رودخانه‌ها تلف شده‌اند.

وی با اشاره به سطح بسیار وسیع خسارتها به استخرهای پرورش ماهی استان در اثر زلزله ۷.۳ ریشتری، از پیگیریها و مکاتبات ارزشمند مهندس بازوند استاندار کرمانشاه با معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورزی به منظور اختصاص اعتبار جهت جبران خسارت های بخش کشاورزی و همچنین پیگیریهای وزیر جهاد کشاورزی،  معاونین استانداری، ستاد مدیریت بحران و هیئت دولت تقدیر و تشکر کرده و اضافه کرد: با تأمین اعتبارات لازم، ساخت این واحدها با تکنیک‌های روز، حل مشکلات قبلی و جبران خسارت‌ها امکان پذیر بوده و پرورش دهندگان ماهی نباید هیچ نگرانی را از این بابت داشته باشند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و همه ی  نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی از نزدیک از استخر های پرورش ماهی بخصوص استخرهای ریجاب شهرستان داران و بازدید کرده و در جریان جزئیات خسارت های وارده به بخش شیلات استان قرار گرفته اند و به جد پیگیر تامین اعتبارات لازم برای جبران خسارتها هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت