Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@03:39:26 GMT

معکوس کردن دیابت نوع 2 با یک رژیم غذایی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۱۸۰۶

یک مطالعه جدید تایید می‌کند که دیابت نوع 2 می‌تواند توسط یک رژیم غذایی دقیق به طور موثر درمان شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، در اوایل ماه نوامبر، گزارش شد که چگونه تیمی در دانشگاه ییل (Yale) مکانیزم‌های کلیدی متابولیک برای کاهش غلظت گلوکز خون را در کسانی که رژیم غذایی کم کالری دارند، کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر یک مطالعه جدید منتشر شده که شواهد بیشتری را برای پشتیبانی از این نظریه که دیابت نوع 2 می‌تواند به طور موثر از طریق رژیم غذایی شدید و مدیریت وزن درمان شود، ارائه کرده است.

آخرین تحقیقات انجام شده توسط تیمی به رهبری محققان دانشگاه گلاسگو، موفق به اثبات این نکته شده است که دیابت نوع 2 در واقع تنها با یک برنامه مدیریت وزن می‌تواند معکوس شود.

این مطالعه نشان داد که تقریبا نیمی از همه شرکت کنندگان، یک سال پس از رعایت این برنامه غذایی، بدون استفاده از داروهای ضد دیابت، به حالت غیر دیابتی بازگشته‌اند.

"مایکل لین"، سرپرست مطالعه می‌گوید: یافته‌های ما حاکی از آن است که حتی اگر شما 6 سال دیابت نوع 2 داشته باشید، سوق دادن بیماری رو به بهبودی امکان‌پذیر است. برخلاف رویکردهای دیگر، ما بر نیاز به کنترل طولانی‌مدت از دست دادن وزن از طریق رژیم و ورزش تمرکز می‌کنیم و انعطاف‌پذیری را برای بهینه‌سازی نتایج فردی تشویق می‌کنیم.

آزمایشات روی 298 بزرگسال طی دو سال انجام شد. نیمی از شرکت‌کنندگان تحت برنامه مدیریت وزن جدید قرار گرفتند، در حالی که نیمه دوم به عنوان گروه شاهد به دنبال درمان‌های معمول دیابتی با بهترین عملکرد رفتند.

برنامه مدیریت وزن شامل افرادی بود که به طور کامل از مصرف داروهای ضد دیابتی دور شده بودند و یک رژیم غذایی کامل به عنوان جایگزین داشتند.

هر شرکت کننده برای سه تا پنج ماه یک رژیم غذایی را که به میزان حدود 800 کالری در روز دریافت می‌کرد، اتخاذ کرد.

نتایج قابل توجه بود. تقریبا نیمی از همه شرکت‌کنندگان یک سال پس از رعایت این رژیم، بهبودی کامل دیابت را نشان دادند. حتی جالب‌تر هم ارتباط بین میزان بهبودی و میزان کاهش وزن بود که 86 درصد شرکت‌کنندگان وزن خود را به میزان بیش از 15 کیلوگرم کاهش دادند.

"روی تیلور" یکی دیگر از محققان از دانشگاه نیوکاسل گفت: دستورالعمل‌های مدیریت و کنترل دیابت نوع 2 به جای درک علت اصلی، بر کاهش سطح قند خون از طریق درمان‌های دارویی تمرکز می‌کنند.

وی افزود: رژیم غذایی و شیوه زندگی مسائل اصلی هستند، اما کنترل دیابت با کاهش دریافت کالری به ندرت مورد بحث قرار می‌گیرد.

این آزمایش، همراه با مطالعات اخیر، شواهد محکمی را نشان می‌دهد که رژیم غذایی مخصوص باید اولین شیوه درمان برای میلیون‌ها نفر مبتلا به دیابت نوع 2 باشد.

این مطالعه جدید در مجله معتبر پزشکی The Lancet منتشر شده است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!

نتایج تحقیقات تازه نشان داده است که خوردن دراز مدت وعده‌های غذایی پرچرب و شیرین می‌تواند منجر به بروز اختلالات پایدار در حافظه شود.

به گزارش یورونیوز، در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی داشتن رژیم غذایی ناسالم و مصرف غذا‌های فرآوری‌شده را با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد در سنین بالاتر مرتبط دانسته‌اند. یکی از یافته‌های دیگر چنین مطالعاتی این بود که این نوع غذا‌ها اغلب بر حافظه تأثیر می‌گذارند، حتی اگر تنها گهگاهی مصرف شوند.

پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکا از خود پرسیدند که با توجه به نتایج تحقیقات پیشین، اگر افراد از سنین جوانی رژیم غذایی ناسالم داشته باشند این شیوه زندگی چه نتایجی را می‌تواند برای آن‌ها در بر داشته باشد؟

برای یافتن پاسخ، یک تیم تحقیقاتی شماری از موش‌ها را از سن ۲۶ تا ۵۶ روزگی تحت رژیم غذایی حاوی غذا‌های پرچرب و شیرین قرار داد.

این بازه سنی برای موش‌ها مشابه دوران نوجوانی در انسان‌ها است؛ زمانی که مغز به طور قابل توجهی در مرحله رشد قرار دارد. گروه دیگری از موش‌های صحرایی در همین سن به جای آن غذای سالم خوردند تا دانشمندان بتوانند تفاوت آن‌ها را بهتر دریابند.

بعد از این بازه زمانی در آزمایش‌های حافظه مشخص شد موش‌هایی که رژیم غذایی ناسالم داشتند، نمی‌توانستند اشیاء جدید را در صحنه‌ای که چند روز قبل کاوش کرده بودند شناسایی کنند. حتی اگر یک شیء آشنا کمی از جای خود تکان خورده بود.

این در حالی بود که گروه دیگر موش‌ها، که از غذای سالم تغذیه کرده بودند، در شناسایی محیط جدید خود مشکلی نداشتند.

اسکات کانوسکی، عصب‌شناس در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در این باره می‌گوید: «آنچه که ما در تحقیقاتمان می‌بینیم این است که اگر موش‌ها با رژیم غذایی ناسالم بزرگ شوند، حافظه شان اختلالات پایدار پیدا می‌کند.»

مشکلات حافظه برای موش‌های گروه اول حتی زمانی که به مدت ۳۰ روز به غذای سالم روی آوردند (یعنی مدت معادل دوره بزرگسالی در انسان‌ها)، ادامه داشت.

آنا هیز، نویسنده ارشد و محقق تغذیه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، با اشاره به تخریب نقش یک انتقال‌دهنده عصبی کلیدی در مغز حیوانات به نام «استیل کولین» گفت: «سیگنال موسوم به استیل کولین سازوکاری است که به موش‌ها کمک می‌کند تا رویداد‌ها را رمزگذاری کرده و به خاطر بسپارند. این روند مشابه حافظه اپیزودیک در انسان‌ها است که به ما امکان می‌دهد تا رویداد‌های گذشته خود را به خاطر بسپاریم. به نظر می‌رسد که این سیگنال در حیواناتی که با رژیم غذایی چرب و شیرین رشد کرده‌اند، اتفاق نمی‌افتد.»

محققان می‌گویند تطابق دادن کامل نتایج این آزمایش با انسان‌ها دشوار است و باید هنوز تحقیقات بیشتری در این خصوص انجام شود.

دیگر خبرها

  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!