Web Analytics Made Easy - Statcounter



نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: روحیه نیت و کار خالصانه برای خدا فارغ از دریافت پست و مقام باید در کشور احیا شود
.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی مطهری در همایش جنبش دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی به مناسبت روز دانشجو با تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار کرد: علی (ع) مظهر و الگوی اساسی وحدت اسلامی برای تمام امت‌های جهان است و نوع رفتار ایشان در موضوع خلافت و کنار آمدن با دشمنان سرسخت دوران خودشان مکتب بزرگ انسان‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه دستور صریح و اکید پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر خم و دو و نیم ماه قبل از رحلت جانسوزشان به خلافت رسیدن علی(ع) بود اما مخالفان از این کار امتناع کرده و جلوی این تصمیم و دستور صریح رسول اکرم ایستادند اما حضرت علی(ع) در مقابل این عمل هیچ موضع منفی از خویش نشان ندادند و به صراحت اعلام کردند اگر ضرری متوجه من نشود و وحدت اسلامی حفظ شود بنده در مقابل این عمل قیام نمی‌کنم تا وحدت امت‌های اسلامی حفظ شود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی مساله وحدت را اصلی‌ترین نیاز کشور در حال حاضر اعلام کرد و گفت: امروز اصل وحدت نیاز ضروری جامعه ماست چچر که در شرایطی قرار داریم که آمریکا، اسرائیل، عربستان و .... به دنبال به زانو درآوردن ما و شکست انقلاب هستند و وحدت و همگرایی تمام گروه‌های سیاسی و اقشار مختلف جامعه ضرورت تردیدناپذیر ماست.
مطهری با اشاره به اینکه ما نیازمند خلوص و تقوای ابتدای انقلاب در کشور هستیم، تصریح کرد: ما باید این خلوص نیت و کار از جان و دل و احیای نهضت اسلامی را در کشور به عینه شاهد باشیم و فارغ از دغدغه پست و مقام و ... کار برای خدا را برای نجات کشور از این بحران‌ها رواج دهیم.
وی ایجاد همبستگی و همدلی در کشور و انقلاب اسلامی را کابوس استکبار جهانی اعلام کرد و بیان کرد: تجربه ثابت کرده است وحدت ملی در داخل ایران نقشه‌ها و خدعه‌های نظام استکبار را در همه ادوار به هم زده و از سوی دیگر هرقدر به سمت تفرقه و تشتت آرا حرکت کنیم به همان میزان شکست را نصیب کشور خواهیم کرد.
 
موحد واقعی کافر به ماسوی و مومن به حق باشد

فرزند شهید مرتضی مطهری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام اظهار کرد: ما متاسفانه توجه لازم را به سیره و روش پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار نداریم و ظلمی که در برخی از موارد به ائمه و قرآن وارد می‌شود غیرقابل تحمل است.

مطهری با اظهار تاسف از اینکه قرآن را که نسخه شفابخش تمام بشریت است تنها برای مجالس و مراسمات ختم محدود کرده‌ایم، گفت: اینکه تصور شود قرآن چیزی فراتر از درک بشریت است و هیچکس غیر از ائمه معصوم قادر به درک آن نیست ظلم در حق این کتاب عظیم است.
وی دعوت پیامبر اکرم (ص) به دین مبین اسلام را از نوع رحمت و مودت اعلام کرد و افزود: دعوت پیامبر اکرم به دین اسلام از روز اجبار نبود و حسن ابتدا و حسن انتهای بسیار زیبایی در دعوت ایشان به دین اسلام نهفته بود که همین نقطه قوت رفتار پیامبر (ص) با مردم دوران خود بود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات دعوت به مرام‌ها، مسلک‌ها و شیوه‌ها را با زبان خاص بسیار مهم دانست و بیان کرد: در دعوت به یک امر مهم باید فکر و اندیشه خلاق وجود داشته باشد و بیان کننده امر دعوت باید اجماعی از مجموع دانش‌ها، تصمیمات و دارای بیان شیوا و بلیغ باشد.
مطهری با یادآوری اینکه دعوت پیامبر اکرم (ص) به اسلام با بیان عبارت قولوا لا اله الا الله تفلحوا شروع شده و این عبارت دارای بار معنایی فراوانی است، اضافه کرد: قدرت سلب و ایجاب در این عبارت به وفور یافت می‌شود و حضرت محمد(ص) با بیان این عبارت ابتدا از راه درست و نرم وارد دل‌ها شده و آنان را به پذیرش امر الهی سوق دادند.
وی گفت: این عبارت سرشار از معنای آزادی و آزادگی است و نشان می‌دهد پیامبر اکرم (ص) در دعوت خود به حق به آزادی و آزادگی مردم بیش از هر چیز دیگر بها داده و بیانگر این است که اسلام آوردن و پذیرش دین منافاتی با آزادی و آزادگی ندارد و در واقع این همان معنای دموکراسی و بها دادن به شخصیت والای انسانی است.
نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی بنده و برده بودن را شایسته انسان ندانست و اظهار کرد: در جامعه‌ای که بردگی و بندگی مردم ر آن موج بزند هیچگاه راه آزادی را طی نخواهد کرد و مردم آن نیز مردمی دست و پا بسته و مطیع خواهند بود که اصلا مورد پسند پیامبر اکرم(ص) نبود.
مطهری مبانی آزادی در اسلام را یادآور شد خاطرنشان کرد: آزادی اجتماعی در تمامی حرکت‌ها و رفتار و سلوک پیامبر اکرم (ص) موج می‌زد و این همان سیره و روشی است که باید امروز در جامعه ما تسری یافته و خود را نشان دهد.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با تبریک روز معلم، اظهار کرد: خداوند جایگاه والایی برای علم، علم‌آموزی و عالم قرار داده است.

امام جمعه سنندج افزود: خداوند از سینه معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد و در روز قیامت خداوند مرکب عالمان و دانشمندان را همراه و همتراز با شهدا قرار داده است.

وی اضافه کرد: علما و معلمین از چنان جایگاهی برخوردار هستند که پیامبر مکرم اسلام در مورد آنها می‌فرمایند نزدیک‌ترین افراد در جامعه بشری به پیامبری اهل علم هستند.

امام جمعه سنندج همچنین با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، ابراز امیداری کرد، بسیجیان همواره در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم باشند.

ماموستا رستمی در ادامه با بیان اینکه خدمت به جامعه مهمترین اصل در دین اسلام است، عنوان کرد: احساس مسئولیت، تعامل با جامعه، امانت‌داری و تلاش در مسیر توسعه و آبادانی از دستورات دین اسلام است که پیامبر مکرم هم همواره بر آن تاکید فرموده‌اند.

وی اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام در ترویج دین اسلام خشکاندن ریشه‌های شرک در دوران جاهلیت سخت‌ترین شرایط را به جان مبارک خریدند و چراغ دین اسلام را که هرگز و در هیچ زمانی خاموش شدنی نیست روشن نمود و جامعه بشریت را از جهل و نادانی نجات داد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های دینی بکار گرفته و در این راستا بانوان را بیش از سایر اقشار جامعه هدف توطئه‌هایشان قرار داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند