Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@12:41:40 GMT

نبردهای نظامی رباتیک

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۵۰۸۴

نبردهای نظامی رباتیک

ترجمه اختصاصی ایسکانیوز- سیستم های مسلح به علم روباتیک در حال پیشرفت هستند و باتوجه به وابستگی ارتش آمریکا به نیروهای بیشتر ، وارد کردن علم روباتیک برای مقاصد نظامی در حال انجام است. این فرآیند فاز به فاز انجام می گیرد و حتی ممکن است در آینده تانک هایی با استفاده از علم روباتیک طراحی گردد.

تعادل نسبی بین سیستم های هوشمند در سیستم های آزمایشی سلاح های رباتیک در حال پیشرفت است و در برخی موارد نهادینه می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده نویسنده در مجموع پیامد های استراتژیک انقلاب روباتیک نمی تواند بیش از حد اغراق آمیز باشد، روباتها اکنون هستند و در آینده نیز برای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا خواهند بود و این کشور برای حرف زدن در حیطه نظامی و تسلط نظامی نیاز به استفاده از روبات ها دارد.

از این رو، تصمیمات فعلی و آینده مربوط به ظهور سیستم های روباتیک مسلح شده در میدان جنگ تجلی خواهد یافت و در نهایت تأثیر بنیادی بر رفتار ایالات متحده در جنگ ها در دهه های آینده خواهد داشت.

سیستم های روباتیک مسلح شده (مانند هواپیماهای بدون سرنشین ) که اکنون در میدان جنگ ظاهر می شوند، واقعیت های استراتژیک جدیدی را نه تنها برای نیروهای آمریکا بلکه برای متحدان و متفقین بالقوه آینده اش به وجود آورده است.

رویکرد روباتیک کنونی تعیین کننده اصلی در مورد توانایی آمریکا برای حفظ سلطه به عنوان قدرت نظامی اصلی جهان در قرن بیست و یکم است.

سوالات متعدد درباره اهمیت جنگ افزارهای مورد استفاده با تکنولوژی هوش مصنوعی وجود دارد « با توجه به این که این هواپیماهای بدون سرنشین هنوز در مرحله آزمایشی و کارآفرینی خود قرار دارند» .

نویسنده در این مقاله به بررسی، سیستم های روباتیک مسلح شده ، تجزیه و تحلیل طول عمر سیستمهای مسلح و واقعیات استراتژیک جدید پرداخته است و با تجزیه تحلیل ها نشان داده که سیستم های روباتیک مسلح در فاز آزمایش خود به سر میبرند و پیشرفت های نظامی با رهبری ایالات متحده، حدود 15 سال است که با فرآیند آزمایش و خطا در حال توسعه و گسترش این سیستم ها هستند.

سیا از اکتبر سال 2001 موشک هوا به زمین را در هواپیمای بدون سرنشین قرار داد. البته هواپیماهای بدون سرنشین از سال 1995« هنگامی که برای اولین بار در بوسنی مستقر شدند» وجود داشت اما تنها برای مأموریت های اطلاعاتی، نظارت و شناسایی استفاده شده است.

استفاده روز افزون از روبات ها در صنعت و همچنین گسترش سریع آنها در عملیات نظامی « که در دهه های آتی به طور گسترده ای استفاده شده است » نشان می دهد که نیروهای فعلی آمریکا می توانند با کاهش تعداد کارکنان توسط سیستم های رباتیک مسلح شده حمایت شوند.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین

ایالات متحده آمریکا برای مقابله با حملات تروریستی مانند 11 سپتامبر و مبارزه با تروریست ها و مقابله و شناسایی از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرده است. این امر به دلیل پیشرفت تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین امکان پذیر شده است که اجازه استفاده از این سیستم ها را به طور کنترل از راه دور و از مراکز فرماندهی ایالات متحده برای اهداف و ماموریت ها فراهم آورده است.

هواپیماهای بدون سرنشین ثابت کرده اند که دارای قابلیت های بیشتری نسبت به هواپیماهای مجهز هستند و نقش مهمی در پرواز دارند.

هواپیماهای بدون سرنشین می توانند مدت زمان بسیار طولانی تری نسبت به هواپیماهای معلولی در حال پرواز باشند، بدون این که باعث خستگی خلبان شوند و خلبان از راه دور می توان به راحتی کنترل را دردست بگیرد، بدون این که نیاز به بازگشت به برج کنترل برای تغییر خدمه داشته باشد. علاوه بر این از دست دادن یک هواپیمای بدون سرنشین بهتر از از دست دادن خلبان و استفاده از وی برای اهداف تبلیغاتی و تخلیه اطلاعاتی یا کشتن وی است.

در هواپیماهای بدون سرنشین می توان فضای مورد نیاز که برای کابین خلبان استفاده می شود را حذف کرد و از آن برای سایر زمینه های کاربردی و یا کم کردن اندازه سیستم ها استفاده کرد.

هوش مصنوعی هواپیما بدون سرنشین سیستم های خبره آمریکا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!

رژیم غذایی شما قطعاً در سلامتی شما نقش دارد، از جمله سیستم ایمنی که بر شدت شوره سر مؤثر است.

اسید‌های چرب امگا ۳:

به گزارش جام جم، این چربی‌های سالم که در ماهی‌هایی مثل سالمون و ماکرل، بذر کتان و گردو وجود دارند به دلیل خواص ضدالتهابی معروف‌اند و می‌توانند به کنترل علائم شوره سر کمک کنند.

ویتامین B ۶ و B ۱۲:

گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ و غلات غنی شده می‌توانند این ویتامین‌های مهم را برای بدنتان تأمین کرده و به پیشگیری از شوره سر کمک کنند.

زینک (روی) و سلنیوم:

این دو ماده مغذی در غلات سبوس‌دار، بعضی از غذا‌های دریایی و مغز‌ها وجود دارند. دو ماده معدنی زینک و سلنیوم می‌توانند پوسته و التهاب را کاهش دهند.

پروبیوتیک‌ها:

غذا‌هایی مانند ماست، کفیر و دیگر غذا‌های تخمیری می‌توانند سلامت روده‌ها و سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و در نتیجه به کنترل شوره سر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟