Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین از روسیه خواست به هیات نظارتی ویژه این سازمان در اوکراین اجازه دسترسی های کامل و ایمن داده شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تیلرسون این مطلب را در کنفرانس خبری مشترکی با سباستین کورتس وزیر امور خارجه اتریش و رئیس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیلرسون امروز در سخنانی در بیست و چهارمین نشست 'شورای وزیران' سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در وین گفت که این سازمان مکان مناسبی برای پرداختن به چالش ها در زمینه هایی مانند پایان دادن به بحران در اوکراین، مبارزه با تروریسم، ارتقای حقوق بشر یا حل و فصل مناقشه های طولانی است.
تیلرسون همچنین در جلسه گروه موسوم به 'دوستان گرجستان' شرکت کرد و گفت که آمریکا از حق حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان در محدوده مرزهای مورد شناسایی بین المللی این کشور حمایت می کند و به رسمیت شناخته شدن استقلال 'آبخازیا' و 'اوستیا جنوبی' از سوی روسیه را مردود می داند.
انتظار می رود تیلرسون و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه امشب یا فردا در وین در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار و گفت و گو کنند.
'هلگا اشمید' دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز با قرائت بیانیه اتحادیه اروپا در این نشست، گفت که این اتحادیه حمایت قابل ملاحظه و ملموسی برای سازمان امنیت و همکاری اروپا فراهم می کند .
وی خاطرنشان کرد که اصول و تعهد 'قانون هلسینکی' امروز بطور کامل به قوت خود باقی است. قانون یا بیانیه هلسینکی به سند پایانی کنفرانس هلسینکی در سال 1975 اطلاق می شود که سنگ بنای سازمان امنیت و همکاری اروپا شد.
سباستین کورتس وزیر امور خارجه اتریش و رئیس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در سخنانی در آغاز جلسه شورای وزیران گفت این سازمان امروز بیش از هر زمان دیگری برای امنیت در اروپا حائز اهمیت است.
کورتس خطاب به نمایندگان 57 کشور عضو و 11 کشور شریک همکاری این سازمان خاطرنشان کرد: نیازمند همکاری گسترده و نیرومند برای پرداختن به تهدید افراط گرایی و تروریسم هستیم و به همین علت این مساله را به یکی از اولویت های این سازمان در زمان ریاست اتریش تبدیل کردیم.
بر اساس بیانیه سازمان امنیت و همکاری اروپا، نشست شورای وزیران نقطه اوج ریاست یک ساله اتریش بر این سازمان در سال 2017 است که تاکید خاصی بر خنثی کردن مناقشه ها، بازسازی اعتماد و مبارزه با افراط گرایی از طریق احیای همکاری ها قرار داد.
وزیران امور خارجه این سازمان در این نشست دو روزه بر تلاش ها برای حل مناقشه های موجود در منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا بخصوص بحران اوکراین و همچنین توانمندسازی این سازمان برای پرداختن به چالش های جهانی جدید متمرکز می شوند.
به گزارش ایرنا، اتریش از روز اول ژانویه 2017 (یکشنبه 12 دی 95) ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را عهده دار شد. سازمان امنیت و همکاری اروپا بزرگترین سازمان امنیت محور بین دولتی جهان به شمار می رود که در زمینه هایی از جمله کنترل سلاح و حقوق بشر فعالیت می کند. 57 کشور عضو این سازمان در اروپا، آسیای شمالی و مرکزی و همچنین شمال آمریکا هستند و بخش زیادی از نیمکره شمالی را پوشش می دهد. کشورهای افغانستان، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، الجزایر، مصر، اردن، مراکش، تونس و رژیم صهیونیستی 11 شریک همکاری این سازمان هستند.
شبد**اروپام**1078**1379
خبرنگار: بابک جعفری** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بعد از دبیرکل سازمان ملل، روسیه نیز خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه شد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه درخواست کرد تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای دسته جمعی یافت‌شده در نوار غزه بعد از هجوم زمینی صهیونیست‌ها، انجام شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نبنزیا در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: «یک تحقیق مستقل بین‌المللی برای محاکمه عاملان آن لازم است».

پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار تعیین فوری بازرسان بین‌المللی برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه به منظور مشخص شدن شرایط مرگ صدها فلسطینی شده بود.

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت