Web Analytics Made Easy - Statcounter

وب سایت رسمی برنامه نود- روز سه شنبه در گزارشی به آغاز مرحله دوم بلیت فروشی جام جهانی 2018 پرداختیم.

به گزارش سایت نود، پس از آغاز مرحله دوم بلیت فروشی جام جهانی از طریق سایت فیفا، دیده شده که بسیاری از آژانس های مسافرتی در حال تبلیغ برای تورهای جام جهانی هستند و اعلام می کنند که بلیت های سه بازی ایران را دارند و یا می توانند برای مسافران سه بلیت را بخرند و قیمت های گزافی هم اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار همه اینها ماجرای فن آی دی یا کارت شناسایی هواداران در جام جهانی هم مهم است و اتفاقا در روزهای قبل از جام جهانی، کارگاههایی مهم در این باره برای خبرنگاران و مدیران فدراسیون های کشورهای حاضر در جام جهانی هم برگزار شده است.

در گزارشی که دو روز پیش روی خروجی سایت نود رفت نکات مهمی بود. یکی از این نکات این بود که در این مرحله بین خریداران بلیت ها قرعه کشی انجام خواهد شد. نکته مهم دیگر این بود که اولویت زمانی برای خرید وجود ندارد. یعنی کسی که همین امروز بلیت را می خرد با کسی که روز آخر مهلت فیفا بلیت می خرد، فرقی ندارد.

اما نکته دیگر این است که با توجه به مسایل مربوط به تحریم ها و اینکه خریداران باید بلیت ها را با کارتهای بین المللی خریداری کنند، این امکان برای طرفداران فوتبال ایران وجود ندارد. در دوره قبلی فدراسیون فوتبال و پیش از جام جهانی 2014، هواداران فوتبال که می خواستند به برزیل بروند سرگردان بودند اما مثل اینکه فدراسیون فوتبال در این دوره برنامه های ویژه ای برای هوادارانی که قصد سفر به روسیه دارند، طراحی کرده است.

 

برنامه های فدراسیون فوتبال

علی خطير معاون اجرايی دبيركل فدراسيون فوتبال که مسئولیت این پروژه را بر عهده دارد در این باره به سایت نود می گوید:« با مشخص شدن قرعه ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 و اینکه با توجه به برگزاری این مسابقات در کشور روسیه، طبیعتا ایرانیان زیادی برای تماشای مسابقات راهی این کشور می شوند. متاسفانه موضوع حضور طرفداران ایرانی در روسیه برای جام جهانی با توجه به تبلیغات بسیار زیادی که از سوی برخی آژانس های مسافرتی در این خصوص صورت گرفته از همین حالا تبدیل به معضل شده است. متاسفانه اطلاع رسانی خیلی خوبی در این زمینه تا الان صورت نگرفته و ما تماسهای زیادی از سوی طرفداران در این زمینه داریم.»

او در ادامه گفت:« طی چندروز اخیر چندین آژانس با تبلیغات وسیع وارد این مبحث شده اند و میتوانم بگویم 99درصد این تبلیغات در زمینه بلیت فروشی کذب محض است. فدراسیون فوتبال متولی فوتبال و مسئول اعزام تیم ملی به مسابقات جام جهانی و همچنین هدایت تماشاگران به روسیه است. فضای بلیت فروشی بدین ترتیب است که فیفا از اواسط سپتامبر بلیت های public  خود را به فروش گذاشته است. قسمت دوم بلیت فروشی از 5 دسامبر آغاز شده که در این مرحله تماشاگرانی که مایل به حضور در روسیه هستند مستقیما می توانند از سایت فیفا اقدام به تهیه بلیت کنند اما این موضوع مستلزم داشتن کارت اعتباری بین المللی است که در ایران اکثر هواداران چنین کارتهایی ندارند. از همین رو فدراسیون مکاتباتی با فیفا در این زمینه داشت و راهکارهایی در این خصوص اندیشیده شد. از هفته آینده یک سامانه  فدراسیون فوتبال در این زمینه باز خواهد شد و دوستانی که علاقمند به تهیه بلیت هستند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.»

 

8 درصد سهمیه فدراسیون فوتبال برای طرفداران ایرانی

خطیر در ادامه به یک نکته مهم اشاره کرد:« طبق ظرفیت مشخص شده، 8 درصد ظرفیت ورزشگاههایی که تیم ملی در آن مسابقاتش برگزار می شود متعلق به فدراسیون فوتبال ایران است. به طور مثال بازی اول ایران در سن پترزبورگ است که ظرفیت ورزشگاه 68 هزار نفر است، در کازان 45 هزار نفر ظرفیت ورزشگاه محل دیدار تیم ملی است و بازی آخر هم در سارانسک است که آن هم ظرفیت ورزشگاه 45 هزار نفر است. با این روندی که گفته شد طرفداران تیم ملی می توانند با ثبت نام در پرتال فدراسیون فوتبال بلیت را انتخاب کنند. قیمت ها و همه چیز مشخص است و فدراسیون اقدام برای خریداری این بلیت ها را انجام می دهد. بلیت ها به اسم شخص خریداری می شود که یک نفر درخواست کننده اصلی است و برای 3 نفر هم می توانند به عنوان مهمان در کنار این درخواست کننده می توانند بلیت بگیرند؛ این یعنی هر نفر می تواند برای هر بازی 4 بلیت تهیه کند. در دوره قبلی جام جهانی برخی با تور به برزیل آمدند اما بلیت هایشان تقلبی بود با وجود همه هزینه هایی که انجام دادند. این بلیت ها اسم نداشت و حتی پلیس هم پیگیر این بلیت ها بود که از کجا تهیه شده اند. در نهایت اینکه از 2 طریق می توان اقدام به تهیه بلیت کرد که اولی فیفا است و دومی فدراسیون فوتبال. آنهایی که کارت بین المللی دارند هم می توانند از فیفا خرید کنند و آنهایی که کارت ندارند از طریق فدراسیون فوتبال.

 

4 دسته بلیت برای فروش

معاون اجرایی دبیرکل فدراسیون فوتبال به نکات جالب دیگری هم اشاره کرد:« بلیت های جام جهانی در 4 دسته فروخته می شود که دسته 4 فقط مختص افرادی است که در روسیه زندگی می کنند و ارزان ترین قیمت ها هستند. گزارشهایی به ما رسیده که یکسری افراد از روسیه با آژانسهای داخلی قرار داد بسته اند و در حال فروش بلیت دسته 4 هستند. این کاملا غیرقانونی است و مطمئنا مشکل آفرین می شود. به عنوان مثال 3 بازی ایران در دسته اول 210 دلار است، در دسته دوم 165 دلار و در دسته سوم 105 دلار است. این نکته را هم اضافه می کنم که اگر این بلیت ها را در قالب پکیج بخواهید خریداری کنید طبق گفته فیفا نهایتا 10 درصد می تواند به قیمت این پکیج ها اضافه کند. پس اگر به شما پیشنهاد خرید دسته 4 را می دهند بدانید که قطعا غیرقانونی است. برای کسانی که معلول هستند هم بلیت های خاصی در نظر گرفته شده که بلیت ها را در دسته 3 به همان قیمت می خرند و می توانند یک همراه داشته باشند که همراه رایگان است. همچنین برای افرادی که سنگین وزن هستند و bmi  آنها بالای 35 است می توانند از طریق سایت فیفا و پرتال فدراسیون ثبت نام کنند که این مهم مستلزم مدارک برای تایید توسط فیفا است.»

 

نکات مهم

اگر پورتال فدراسیون فوتبال بالا بیاید ثبت نام از طریق سایت فدراسیون به این ترتیب است که مبلغ به ریال در همان لحظه پرداخت می شود و تا پایان ژانویه برای این کار فرصت وجود دارد. 15 فوریه فیفا اسامی کسانی که بلیت به آنها تعلق می گیرد را اعلام و بلیت ها از طریق فدراسیون به آدرس ها ارسال می شود. البته بلیت ها کاغذی نیست و به صورت اسمارت کارت است که یکی دو روز قبل از هر بازی با استفاده از دستگاههای خاص تبدیل به بلیت کاغذی می شود. معاون اجرایی دبیرکل فدراسیون فوتبال باز هم تاکید می کند که طرفداران تیم ملی فوتبال ایران به به تبلیغات آژانس های مسافرتی توجه نکنند. اودرباره فن آی دی هم می گوید:« فن آدی هم برای رفتن به ورزشگاه و تماشای بازی نیاز است. فن آی دی در واقع همان ویزاست که بعد از تهیه بلیت، فن آدی از 10 روز قبل از جام جهانی تا 10 روز بعد معتبر است.»

 

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • «بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد