Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اهانت به احساسات صدها میلیون مسلمان و مسیحی دانست.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا (چهارشنبه 15 آذر-6 دسامبر) علاوه بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دستور داد تا سفارت آمریکا از تل آویو به قدس منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصرالله پنجشنبه شب در سخنرانی اش که به طور زنده از شبکه تلویزیونی «المنار» پخش شد، خواستار توجه همه به خطرهای تصمیم اخیر آمریکا و مسئولیت پذیری و اقدام علیه آن شد.

وی گفت: اسرائیل و رهبران آن به هیچ یک از قوانین و توافق ها و جامعه بین المللی احترام نمی گذارند.
نصرالله پیش بینی کرد که در چند روز بعد صداهایی از میان کشورهای عربی بلند خواهد شد که به تقلیل خطرهای تصمیم ترامپ درباره قدس خواهند پرداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به تشریح خطرهای تصمیم ترامپ اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته موضع آمریکا مانعی در برابر سیطره کامل اسرائیل بر بیت المقدس بود. اینجاست که خطر تصمیم ترامپ را می فهمیم. با تصمیم ترامپ مانع آمریکا در برابر تسلط کامل اسرائیل بر قدس از بین رفت. بعد از این اقدام شاهد شهرک سازی گسترده و سریع و بدون محدودیت اسرائیل در بیت المقدس خواهیم بود.

نصرالله افزود: بر اساس موضع آمریکا، حاکمیت بر مکان های مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس در اختیار اسرائیل قرار می گیرد. سرنوشت مکان های مقدس اسلامی و مسیحی در قدس از جمله مسجد الاقصی نیز با خطر شدید و بزرگی روبرو شده است.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه بیت المقدس قلب و محور مساله فلسطین گفت: تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس به معنای پایان مساله فلسطین از نظر آمریکاست. این برای کسانی که به گفت و گوهای (به اصطلاح صلح) باور داشتند قابل توجه است.
نصرالله افزود: با تجاوزی که به بیت المقدس شد این پرسش مطرح است که سرنوشت جولان اشغالی و مزارع شبعای اشغالی و کرانه باختری چه خواهد شد؟

دبیرکل حزب الله هشدار داد: سکوت در برابر تصمیم ترامپ خطرهای بزرگی خواهد داشت که مهمترین آن مصادره همه چیز در جهان عرب از سوی آمریکاست.

نصرالله با اشاره به مخالفت کشورهای جهان با تصمیم ترامپ گفت: ترامپ به هیچ کس و نیز به خواست بین المللی احترام نمی گذارد و آنچه ما دیروز شاهد آن بودیم این بود که آمریکا بخاطر اسرائیل، به همه جهان بی احترامی کرد.

وی افزود: ما در برابر دولتی در آمریکا قرار داریم که به قوانین و توافق های بین المللی احترام نمی گذارد.گویی دنیا محکوم به پذیرش قانون جنگل و هوس های کسی شده که در کاخ سفید می نشیند. واقعا از نظر آمریکا ارزش کشورهای عرب و مسلمان همپیمان آمریکا چیست؟ هیچ چیز. آنچه برای آمریکا در منطقه اولویت دارد اسرائیل و منافع آن است.

نصرالله هشدار داد: ما در برابر تجاوز آمریکا به قدس، ساکنان و مقدسات و هویت تمدنی آن هستیم. ما در برابر استکبار و ظلم تاریخی بزرگ علیه مقدسات و امت مان هستیم. ما در برابر تجاوز به مقدساتمان باید مسئولیت پذیر باشیم.

وی خواستار اعتراض و مخالفت و محکومیت این تصمیم شد و گفت: باید با فلسطین و قدس اعلام همبستگی صورت گیرد. باید دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی صدای محکومیت ها و مخالفت ها در جهان عرب و اسلام را بشنوند. بهتر است همه فعالان عرب و مسلمان در محکومیت تصمیم ترامپ درباره قدس بیانیه صادر کنند. من همه را به تجمع و راهپیمایی در حمایت از بیت المقدس و در مخالفت با تصمیم ترامپ دعوت می کنم.

نصرالله تاکید کرد که ملت فلسطین در خط مقدم دفاع از بیت المقدس و مساله فلسطین قرار دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا سفرای آمریکا را فرا بخوانند و اعتراض رسمی را به آنها ابلاغ کنند. وی افزود: باید به سفرای آمریکا ابلاغ شود که تصمیم ترامپ منطقه را در برابر وضعیت خطرناک و نامعلومی قرار می دهد.

وی افزود: ما خواستار توقف همه تماس های سری و آشکار با اسرائیل هستیم. ما خواستار قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل و متوقف کردن اقدامات در راستای عادی سازی روابط با این رژیم هستیم. هر گامی در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل بزرگترین خیانت به بیت المقدس است. باید قوانین مربوط به تحریم اسرائیل در همه سطوح فعال شود.

نصرالله گفت: باید فلسطین در اطلاعیه ای اعلام کند که ترامپ روند صلح را پایان داد و آن را از بین برد. باید مخالفت با بازگشت به مذاکرات، پیش از صرفنظر کردن ترامپ از تصمیم اخیرش به او اعلام شود.

وی افزود: باید قطعنامه الزام آوری برای کشورهای عربی و اسلامی تصویب شود که در آن قدس پایتخت ابدی فلسطین و غیرقابل مذاکره خوانده شود. باید خواستار انتفاضه جدید در فلسطین و گسترش اقدامات مقاومت شد. باید جهان عرب و اسلام از ملت فلسطین در تمامی سطوح (تسلیحاتی، مالی و سیاسی) حمایت کند. وحدت بر سر مقاومت و حمایت از آن باید انجام شود به طوری که دولت آمریکا آن را ببیند و مجبور به توقف تصمیم اخیرش شود.

نصرالله بر ضرورت توقف جنگ های داخلی در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: باید به دنبال راه حل سیاسی برای خروج از بحران های عربی و اسلامی رفت چرا که مقدسات ما در خطر است.

وی از همه در لبنان خواست تا روز دوشنبه آینده در تظاهرات بزرگی در حومه جنوبی بیروت و در محکومیت تصمیم ترامپ شرکت کنند.
نصرالله تاکید کرد: باید به جهاد ملت فلسطین و شجاعت آن درود بفرستیم و همیشه در کنار آن بایستیم. ما امتی هستیم که می توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و صحنه را تغییر دهیم تا پیروزی را رقم بزنیم. این مساله نیاز به اراده دارد.

وی در پایان گفت: اقدام ترامپ تهدید بزرگی است که همه شرافتمندان جهان می توانند آن را به بزرگترین فرصت برای تحقق منافع ملت و امت ما تبدیل کنیم.

49311

کلید واژه‌ها : قدس - بیت المقدس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم

به گزارش خبرآنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، رژیم اشغالگر مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود: اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به یک جنگ همه‌جانبه با آن نزدیک خواهد شد.

به نقل از ایسنا وی ادامه داد: اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901638

دیگر خبرها

  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین