Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه دانشجویان آنزمان اخلاق و  روحیه اعتراضی داشتند خطاب به دانشجویان کنونی گفت: دانشجویان باید اکنون اخلاق و شیوه انتقاد را داشته باشند و بر اساس آگاهی و دانش اجتماعی و سیاسی انتقاد بکنند چرا که روحیه نقد و انتقاد نمودن اختصاص به دانشجو و قشر فرهیخته دانشگاهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید محمد میرغنی زاده بافقی در مراسم روز دانشجو که با حضور دانشجویان و همراهی معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و رئیس دانشگاه پیام نور بافق و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد با توجه به حوادث سال 1332 و شهادت سه نفر از دانشجویان در دانشگاه تهران در اعتراض به سیاست استکباری آمریکا هدف دانشجویان در آن زمان را استقلال خواهی و استقلال طلبی دانست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد با توجه به ویژگی برخورداری جوانان انقلابی از اخلاق فرا دینی که در علوم حوزوی از آن بعنوان خدا محوری یاد می کنند افزود: «زمانی که جوانان انقلابی همچون شهدای دانشجو و شهید حججی از علائق و دلبستگیهای خود می گذرند و دگر محور میشوند پا به عرصه هایی می گذارند که از خودمحوری در آمده اند و فقط هدفشان آسایش و آرامش مردم است.»

میرغنی زاده با طرح این سوال که اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ایران جهانی بشود چه اقداماتی را باید انجام بدهیم گفت: «باید وجوه مشترک همه انسان ها را در جوامع مختلف در نظر گرفت و براساس مشترکات آنها برنامه ریزی کرد و به جوانان و دانشجویان بعنوان بزرگترین سرمایه انسانی در تغییر و اصلاح روش ها؛ آگاهی و بهای لازم را داد.»

وی با توجه به تکنولوژی های جدید و دستیابی آسان به فضای مجازی افزود: «متاسفانه در جامعه سنتی ما فرهنگ جوامع مدرنیته و نحوه استفاده از ابزار آن هماهنگ با اخلاق فردی رشد و توسعه نیافته است و در بعضی از موارد جامعه مدرن شده است ولی با روشهای سنتی؛ فرهنگ و اخلاق استفاده از ابزار مدرنتیه را فرا نگرفته ایم.»

دکتر حسینعلی لازمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق نیز با قدردانی از حضور گرم و پرشور دانشجویان گفت: «پایه و اساس رشد و توسعه در دانشگاه ها و مراکز آموزشی دانشجویان هستند و انتظار میرود به مانند امروز و گرامی داشتن روز دانشجو در تمامی ابعاد سیاسی و اجتماعی مشارکت فعال و موثری داشته باشید.»

در این مراسم گروه موسیقی و هنری سُلان به اجرای قطعاتی با اشعار وحشی بافقی پرداخته و در پایان نیز از دانشجویان ممتاز درسی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی دانشگاه با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، پلیس آمریکا در یورش به تحصن ضدصهیونیستی دانشگاه کلمبیای نیویورک در بامداد چهارشنبه به وقت تهران، بیش از یکصد دانشجو را دستگیر کرد.
در دانشگاه‌های دیگر آمریکا از جمله دانشگاه‌های کارولینای شمالی، فلوریدا و نیومکزیکو هم تجمع مسالمت آمیز دانشجویان در حمایت از مردم غزه و در مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی، با مداخله و خشونت پلیس روبرو و در مجموع به دستگیر ۴۷ دانشجو منجر شد.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به سرکوب و خشونت بیش از حد پلیس امریکا نسبت به اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان این کشور، باصدور بیانیه‌ای صمن ابراز نگرانی شدید، از دولت امریکا خواست که در مواجهه با اعتراضات مسالمت آمیز تبعیض آمیز رفتار نکند...

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

دانشجویان

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد