Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مسئولان ادارات کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مدارس مناطق زلزله زده مشکلی برای بازگشایی و حضور دانش آموزان ندارد، در عین حال از ساخت چندین کلاس درس پیش ساخته در کانکس ها با امکانات کامل خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان استان کرمانشاه علاوه بر واحدهای مسکونی، لطمات زیادی را هم به واحدهای آموزشی وارد کرد تا جایی که 78 مدرسه با 415 کلاس درس در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و گیلانغرب به صورت کلی تخریب و غیرقابل استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعداد کل مدارس در مناطق زلزله زده 757 مدرسه با 2 هزار و 854 کلاس درس است.
طبق گفته مسئولان سرپل ذهاب، این شهرستان با تخریب 29 مدرسه متشکل از 158 کلاس درس بیشترین آسیب را در این بخش متحمل شده است.
در ثلاث باباجانی نیز 39 مدرسه با 186 کلاس درس تخریب و غیرقابل استفاده شده است، ضمن اینکه پنج مدرسه در دالاهو و گهواره با 29 کلاس، سه مدرسه در قصرشیرین با 18 کلاس و 2 مدرسه نیز در گیلانغرب با 24 کلاس درس تخریب شده اند.

**آماده سازی 106 کلاس درس پیش ساخته در کانکس
مرزبان نظری مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون 106 کلاس درس پیش ساخته در شهرستان های زلزله زده برای دانش آموزان برقرار شده است.
وی ادامه داد: این کلاس ها در سرپل ذهاب (71 کلاس)، ثلاث باباجانی و ازگله (25 کلاس) و دالاهو (10 کلاس) قرار دارند.
نظری گفت: این کلاس ها در کانکس ها قرار دارند و هر کانکس براساس تعداد دانش آموزان به یک یا 2 کلاس تقسیم شده اند و مشکلی نیز از این بابت وجود ندارد.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در عین حال از امضای تفاهم نامه با خیران برای احداث 55 مدرسه شهری و روستایی با 237 کلاس درس در مناطق زلزله زده خبر داد.
وی یادآوری کرد: در بحث بازسازی مدارس، کار 2 مدرسه انجام شده و سه مدرسه نیز در حال انجام است که در هفته آینده پایان می پذیرد.
نظری یادآوری کرد: پنج مدرسه دیگر نیز در هفته آینده عملیات بازسازی آن ها شروع خواهد شد.
وی یادآوری کرد: 2 پروژه خیری آموزشگاه 6 کلاسه سرپل ذهاب و 2 کلاسه روستایی بابا اسکندر عملیات خاک برداری آن ها آغاز شده و همچنین یک پروژه 6 کلاسه در شهر سرپل ذهاب نیز قرارداد که عملیات اجرایی آن از هفته آینده در صورت مساعد بودن هوا آغاز می شود.

**اسکان زلزله زدگان در برخی مدارس
حسین پارساپور مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز از آمادگی کامل مدارس مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: ما از چند روز پس از وقوع زلزله نیز آمادگی بازگشایی مدارس را داشتیم.
وی ادامه داد: مشکلی که هم اینک وجود دارد استقرار تعداد زیادی از خانواده های زلزله زده در حیاط مدارس است و همین موضوع امکان حضور مجدد دانش آموزان را سلب کرده است.
پارساپور افزود: حیاط مدارس سالم مناطق زلزله زده به دلیل وجود یکسری مسائل نظیر امنیت بیشتر و نزدیکی سرویس های بهداشتی به محل استقرار زلزله زدگان تبدیل شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بارها نیز با خانواده های زلزله زده برای نصب چادرهایشان در محیط بیرون مدرسه صحبت شده اما تمایلی از سوی آن ها برای انجام این کار وجود ندارد و ترجیح می دهند در حیاط مدارس باقی بمانند.
وی گفت: امیدوارم مسئولان تدبیری اندیشیده و با جانمایی محلی مناسب برای خانوارهایی که در داخل حیاط مدارس استقرار یافته اند زمینه ای فراهم کنند که امکان حضور دانش آموزان در محیط آموزشی فراهم شود.
پارساپور گفت: اداره کل آمورش و پرورش هیچ مشکلی برای ساماندهی دانش آموزان ندارد و به شرط فراهم شدن شرایط حتی مدارس را به صورت 2 و سه شیفته برگزار خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه نیز در نشست روز چهارشنبه هفته جاری ستاد بحران استان در سرپل ذهاب اعلام کرد: ۱۳ مدرسه تعطیل شهری در مناطق زلزله زده وجود دارد.
مجید یزدان پناه افزود: در ثلاث باباجانی ۲ مدرسه، در شیخ صله یک مدرسه به دلیل نداشتن کانکس و در ازگله هم یک مدرسه به دلیل استقرار هلال احمر تعطیل هستند.
وی اضافه کرد: در سرپل ذهاب ۱۱ مدرسه ما تعطیل است، در مدارس خانواده ها و مردم چادر زده اند و زمینه بازگشایی وجود ندارد.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم در این نشست از عدم بازگشایی برخی مدارس مناطق زلزله زده استان انتقاد کرد.
وی تاکید کرد: برخی فضاهای آموزشی که در اختیار ادارات قرار گرفته و یا در حیاط آن ها چادرهایی برپا شده باید بسرعت تخلیه شده و در روز شنبه آینده این مدارس نیز دایر شوند.
وی اظهار کرد: این 89 مدرسه تخریبی باید زودتر تعیین تکلیف شود، 51 مدرسه تعیین تکلیف شده اند و تعداد باقی مانده با توجه به اعلام آمادگی مجمع خیران، بانک های خصوصی، اتاق بازرگانی و ... توسط نوسازی مدارس باید بسرعت تعیین تکلیف شوند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکهزار و 700 کلاس درس در استان نیمه تمام است، گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، احداث پنج هزار کلاس درس در استان نیاز است.

علی مطهری، با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، یکهزار و ۳۴ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده است، افزود: آذربایجان‌غربی جزو چهار استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی است، لذا شتاب گرفتن مدرسه سازی امری ضروری است.

مطهری،با بیان اینکه مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در مقایسه با سالهای گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است، اضافه کرد: شعار محوری آموزش و پرورش، تحول است و لازمه تحول، تأمین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی و محتواست اما از ارکان اساسی توسعه، پیشرفت و تحول در آموزش و پرورش، توسعه فضا و تجهیزات آموزشی است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در این مراسم از تعهد خیرین برای ساخت ۷۷ مدرسه با ۴۱۶ کلاس درس در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال خبرداد و گفت: برای ساخت این تعداد کلاس درس به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخوندیان افزود: در جشنواره خیرین سال ۱۴۰۱، ۸۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس و با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: سرانه فضای آموزشی در استان وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای احداث و تکمیل مدارس استان هستیم.

یاسر رهبردین افزود: تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت استان است و تاکنون اعتبارات خوبی برای تکمیل مدارس و احداث مدارس جدید تخصیص یافته است.

وی، در ادامه خواستار توجه ویژه به استان با تخصیص اعتبارات ملی، برای احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام شد.

در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی،مدیرکل سابق قدردانی و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند