Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@22:36:53 GMT

ضرورت پیوستن صنعت بیمه به بازار اتکای جهانی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۴۶۳۰

ضرورت پیوستن صنعت بیمه به بازار اتکای جهانی

 معصومه ضمیری کارشناس بیمه با اشاره به حوادث زلزله اخیر اظهار کرد: صنعت بیمه از مهمترین نهادهای فعال در بازار مالی است که علاوه تامین امنیت فعالیت اقتصادی می‌تواند نقش اساسی در حوادث و مخاطرات طبیعی و انسانی داشته باشد.

ضمیری با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن طرح‌های بیمه همگانی افزود: کشور ما در معرض بیشترین بلایای طبیعی است و این موضوع باعث شده که نقش بیمه در حوادث طبیعی  با اهمیت‌تر جلوه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بیمه افزود: در زلزله هم منازل مسکونی و هم واحدهای صنعتی و تجاری آسیب می‌بینند و به خاطر حجم گسترده آسیب، امکان پوشش 100 درصدی مردم وجود ندارد.

وی درخصوص صندوق بیمه همگانی بیان کرد: قانون جدیدی توسط بیمه مرکزی تدارک دیده که اکنون در مجلس مراحل قانونی خود را طی می‌کند، بر مبنای این قانون باید منازل مسکونی یک پوشش حداقلی بیمه‌ای داشته باشند.

 ضمیری با اشاره به هزینه پایین بیمه شده در قانون جدید گفت: متقاضیان می‌توانند  بدون نیاز به دریافت بیمه‌نامه  بیمه شوند.

این کارشناس بیمه با اشاره به ضرورت پیوستن صنعت بیمه به بازار اتکای جهانی گفت: پیوستن این نوع طرح به بیمه باعث می‌شود که خسارت از طریق وصل شدن به بازار اتکایی جهانی تامین شود.

وی راه حل جبران خسارت حواد طبیعی را پیوستن به طرح اتکایی بازار جهانی عنوان کرد و گفت: اکنون جبران خسارت بر دوش دولت بوده و راه حل تامین خسارت هم پیوستن به طرح اتکایی بازار جهانی است.

ضمیری در پایان با برشمردن نقش نهادهای دولتی در جبران خسارت گفت: مجلس، دولت و  سایر نهادهای مربوطه باید در خدمات رسانی به این نهادهای تلاش‌های لازمه را انجام دهند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر با اشاره به جایگاه کارگران اظهار کرد: کارگران اقتصاد مملکت را به حرکت در می‌آورند و بار توسعه استان را بر دوش می‌کشاند.

وی تلاش کارگران در راستای توسعه و پیشرفت استان را قابل تقدیر خواند و گفت: اقدامات عمرانی استان با دستان کارگران استان جلو می‌رود و ما قدردان زحمات این قشر هستیم.

استاندار کردستان افزود: ۳۰۰ نفر سهمیه به بیمه کارگران ساختمانی استان کردستان اختصاص یافته است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: افزایش بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان نویدبخش توجه به این قشر است تا امنیت شغلی را برای انان مهیا کند.

همایش روز جهانی کارگر و مراسم بزرگداشت هفته کار و کارگر استان کردستان به منظور تجلیل از کارگران نمونه استان با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

کد خبر 6093041

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است