Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد تصریح کرد: در زمینه عدالت‌خواهی باید در راستای قانون اساسی پیگیر عدالت اجتماعی از مسئولان باشیم و در عرصه علم نباید در  فکر ترجمه‌ای، ایده و مکتب ترجمه‌‌ای، ایدئولوژی و اقتصاد و سیاست ترجمه‌ای بمانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد باقری در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در سالن همایش خوارزمی واحد دولت آباد گفت: «این روز را که به یاد سه دانشجو هنگام اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و در اعتراض به دخالت های امریکا در امور داخلی ایران در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس بسیج اساتید استان اصفهان درباره نقش دانشگاه ها در تعالی و پیشرفت افزود: «نقش دانشگاه های در پیشرفت جهانی در راستای کشف و توسعه علم و در کشور عزیزمان ایران بر مبنای استقلال و عدم وابستگی و پرورش مدیران آینده کشور در حال رقم زدن است.»

باقری دانشگاه ها را مورد تهاجم و یورش فرهنگ سلطه دانست و تصریح کرد: «محیط آموزشی با توجه به اهمیت آن در تشکیل آینده کشور مورد توجه فرهنگ سلطه بوده و استعمار جهانی با این سلطه غارت سرمایه های مادی را که شامل وابسته کردن کشور به فناوری و سلطه معنوی با جذب مغزهای دانشگاهی در حال انجام است.»

معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی واحد دولت آباد افزود: «رهبر کبیر انقلاب اسلامی تربیت در دانشگاه ها را باعث انسان سازی، خودباوری و خوداتکایی علمی و فرهنگی بیان کرده اند و تاکید بر استقلال در دانشگاه برای پیشبرد این اهداف عالی داشته اند.»

وی ادامه داد: «مقام معظم رهبری نیز دانشگاه را محل جوشش واوج دو جریان حیاتی شامل علم و تحقیق و آرمانگرایی، آرمان خواهی و هدف‌گذاری بیان کرده و انتظار است که دانشجو نسبت به این دو جریان تعهد داشته باشد وبه عبارت بهتر نسبت به آرمان های دانشجویی و مسئله علم، عدالتخواهی و آزاداندیشی و آزادی خواهی احساس مسئولیت کند.»

رئیس بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره با توقع از دانشجویان گفت: «از دانشجو توقع این است که یک روشنفکر مسلمان ومتدین تمام عیار باشد و جنبش نرم افزاری همه جانبه و عمیقی را در بینش ها و قالب های نوآورانه به عرصه ظهور رساند که بر مبنای ارزش های اسلامی و برای رسیدن به جامعه ای آباد و عادلانه حرکت کند.»

معاون آموزشی، دانشجوی و فرهنگی واحد دولت آباد گفت: «انتظار از دانشجو این است که تولید علم کند و مرزهای دانش را پشت سر گذارد، همان گونه که اساتید و الگوهایی در زمینه اتمی موفق به این مهم شدند.»

محمود سلطانی معاون فرماندار برخوار هم با تبریک به دانشجویان گفت: «شما فرهیختگان و آینده سازان این کشور هستید و امید است که با پشتکار آینده این کشور را بسازید. »

وی افزود: «تامل در بحث های علمی و فرهنگی و در موارد مختلفی که دانشجو وارد میشود نباید فراموش کند و باید توجه ویژه به مباحث مختلف از جمله کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه شود.»

اهدای لوح به دانشجویان ممتاز علمی، منتخبین فرهنگی، بسیج دانشجویی و ورزشی و اجرای شعرخوانی و مسابقه شاد از جمله برنامه های جشن روز دانشجو در این واحد دانشگاهی بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر ضرورت تبیین نظرات مختلف در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۱۲ اردیبهشت در جمع مدیران دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان در شیراز گفت: در دانشگاه‌ها باید چند صدایی وجود داشته باشد و راه برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی همواره شود.

وی ادامه داد: باید دانشگاهی سرشار از نشاط سیاسی رغم بزنیم و از اینکه مورد انتقاد و مطالبه گیری قرار گیریم، هراس نداشته باشیم چرا که بالندگی و پویایی در همین چالش‌ها ایجاد می شود.

قزلسفلی اظهار کرد: اگر در دانشگاه تریبون آزاد، مناظره و سخنرانی دانشجویی برگزار نشود، نمره مدیران دانشگاه مطلوب نخواهد بود لذا باید زمینه را برای انتقاد و مطالبه‌گری دانشجویان فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: مدیریت آنجا معنا پیدا می کند که بتوان در کمبودها و چالش‌ها آن مجموعه تحت مدیریت را پیش برد.

وی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق نیروهای مسلح ایران گفت: این عملیات و پاسخ تنبیهی نظام سبب شد که قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی به جهان دیکته شود و همه متوجه شدند که این قدرت بازدارندگی با مولفه علم، ایمان، صبر و استقامت جوانان ما به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دیگر به آن گنبد آهنین امیدی ندارد اما هنوز به رسانه‌های خود امیدوار است، افزود: اگر  مجاهدین ما در جنگ سخت پیروز شده و خوب عمل کردند، اکنون نوبت ماست که در جنگ نرم و در جهاد تبیین به هجمه‌های دشمن پاسخ دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در حوزه علمی از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در جهت ارتقای سطح سواد و رتبه علمی بکوشند.

وی همچنین گفت: آشنا کردن جوانان با پیشرفت‌ها، ارتباط دانشگاه با حوزه‌های صنعت و کسب و کار و ایجاد نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها از جمله مأموریت‌هایی است که مسئولان و متولیان دانشگاه باید با جدیت دنبال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول