Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: مدتهاست زنگ خطر بیدارباش و هشدار در خصوص منابع پایدار شهر تهران زده شده است.

محمود میرلوحی، با بیان اینکه مدتهاست زنگ خطر بیدارباش و هشدار در خصوص منابع پایدار شهر تهران زده شده است، افزود: تاکنون اعتنایی به این موضوع نشده است و شاهدیم در شهر تهران منابع و درآمدها بیشتر بر اساس منابع ناپایدار است و ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی ایجاد شده است و در هر سال ۶ هزار میلیارد تومان بهره این بدهی را می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان ادامه این وضعیت وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی ادامه داد: کمیته اقتصاد شورای شهر تهران از تمامی نهادها و سازمان هایی که می توانند به حل این مشکل کمک کرده و با بحث های کارشناسانه زمینه ایجاد تحول در این حوزه را فراهم کنند دعوت کرده تا به راهکارهای دقیقی برسیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران باید بودجه ای متعادل شود و درآمدها و هزینه های آن با هم تناسب داشته باشند، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد درآمدها ناپایدار و تنها ۲۰ درصد پایدار است و منابع درآمدی نیز محدود به چند موضوع است و باقی منابع آنقدر خرد و ناچیز است که ارزش حسابداری و نگهداری نیز ندارد.

وی بزرگترین منبع درآمدی پایدار را از محل عوارض ساختمانی و پسماند عنوان کرد و گفت: هر خانوار تهرانی سالیانه ۹۸ هزارتومان عوارض پرداخت می کنند که این میزان در برابر هزینه ای که برای دریافت عوارض می شود، ناچیز است. در برخی از واحدهای مسکونی در تهران شهروندان سالانه ۵ تا ۶ میلیون تومان شارژ می دهند و این تناسبی با عوارض ۹۸ هزارتومانی شهرداری ندارد.

میرلوحی ایجاد خزانه شهری و شفافیت را زمینه ساز افزایش سهم درآمدهای پایدار عنوان کرد و گفت: شهروندان باید متناسب با خدماتی که دریافت می کنند عوارض پرداخت  کنند. در حال حاضر سهم خودروها در ایجاد ترافیک و آلودگی هوا ۶۰ درصد است، اما سهم خودروها در عوارض شهری ۳ درصد است که این دو تناسبی با هم ندارند.

این عضو شورای شهر گفت: افزایش عوارض پارک حاشیه ای که در حال حاضر شهر تهران از این منبع درآمدی محروم است از پیشنهادی بود که از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل برای کسب درآمدهای پایدار مطرح شد.

به گفته میرلوحی، فعالیت های شورا در حوزه درآمدهای پایدار بر اساس همکاری مشترک با مجلس و لایحه درآمدهای پایدار شهری است و این دو موضوع در کنار هم پیش می رود که امیدواریم قوانین بالادستی به صورتی اصلاح شود که شوراها در تعیین نرخ عوارض دستشان باز شود. متاسفانه در حال حاضر شوراها نقشی در تعیین عوارض ندارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

تین نیوز

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

پیگیری ها حاکی از آن است که حریق در یک انباری در زیرزمین این هتل رخ داده است. چند کارگر مشغول جوشکاری در قسمتی از این انباری بودند که جرقه های جوشکاری بر روی چند تکه کاغذ و مقوا افتاده و منجر به آتش سوزی شده است. 

در حال حاضر تمامی مسافران و پرسنل این هتل در سلامت کامل هستند و شعله های آتش نیز خاموش شده است.

اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.

حجم ویدیو: 3.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • ورود سامانه‌ ناپایدار به کرمانشاه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها