Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- استاندار لرستان جزئیات عملیات جستجو در اشترانکوه را تشریح کرد و گفت: با تاریکی هوا ممکن است با مشکلات بیشتر و یا توقف موقت کار مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی استاندار لرستان در گفتگوی خبری با رسانه های جمعی اظهار داشت: در ساعت ۳.۲۰ دقیقه بامداد امروز به جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا اطلاع داده می شود که تعدادی از کوهنوردان در اشترانکوه در برف و کولاک کوهستان گرفتار شده و نیاز به امداد رسانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بلافاصله از طریق  مدیریت جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا ضمن اطلاع رسانی به معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان  و مدیریت بحران شهرستان ، اقدام به اعزام نیروی انسانی ماهر و کوهنوردان جمعیت به منقطه مورد نظر می کنند.

خادمی بیان کرد: امدادگران بعد از الحاق به ۷ نفر از کوهنوردانی که در پناهگاه مستقر بودند ، درخواست اعزام  بالگرد برای حمل یکی از افراد بدحال را دارند که بلافاصله بالگرد اعزام و هلی برد جوان مصدوم بنام آقای عامری انجام ،  ولی طبق اعلام اورژانس بعلت سرمازدگی و ایست قبلی ، ایشان فوت می کند.

استاندار لرستان گفت: سایر افراد مستقر در پناهگاه طی دو سورتی پرواز به شهرستان ازنا  اعزام شدند و تحت درمان قرار گرفتند که هم اکنون حال ایشان مساعد است.

خادمی افزود: طبق اعلام یکی از نجات یافتگان  این حادثه ، کوهنوردان هنگام صعود به سمت ارتفاعات با تاریکی هوا و بارش سنگین برف و کولاک شدید مواجه شده اند و به همین علت بین اعضای گروه فاصله افتاده و ۸  نفر از اعضای گروه که دو نفر آنها خانم هستند عقب تر از بقیه قرار گرفتند. سرما ،  بارش شدید برف ، کولاک و رعد و برق شدید و از طرفی تاریکی هوا و خستگی مفرط شرایطی را پیش آورده که کوهنوردان متوجه فاصله زیاد افراد از هم دیگر نشوند.

وی در ادامه  اعلام کرد که ۸ نفری که در انتها قرار گرفتند احتمالا درون یکی از آبشارهای یخی که عبور از آن فوق العاده سخت و دشوار بود با مشکل سقوط بهمن مواجهه شده اند.

استاندار لرستان یادآور شد: با راهنمایی های افراد نجات یافته  ، محل سقوط بهمن شناسایی و امدادگران در  عملیات جستجو و  امداد و نجات را در محل شروع کردند که بعد از ساعات ها کار سخت ،  در محل سقوط بهمن تعدادی کوله پشتی و  نهایتا" بعد از انجام سونداژ  در محل  ، جنازه یکی از کوهنوردان  پیدا شده و تلاش نیروهای امدادی برای یافتن سایر مفقود شدگان با تمام توان ادامه دارد.

خادمی گفت: هم اکنون تعداد دهها  نفر از  کوهنوردان  حرفه ای هلال احمر استان همراه با هیات کوهنوردی استان لرستان  با دو فروند بالگرد در حال انجام عملیات جستجو برای پیدا کردن و نجات تعداد   ۷ نفر از مفقود شدگان این حادثه تاسف بار هستند و تمام امکانات مورد نیاز در برای انجام عملیات امداد و نجات در اختیار امدادگران قرارگرفته است.

وی افزود: شرایط حاکم بر محل بسیار سخت و دشوار بوده و منطقه صعب العبور و برف گیر و امکان فرود هلی کوپتر در نزدیکی محل حادثه امکان پذیر نیست ولی تمامی نیروها در سرمای بسیار سخت حاکم بر محل با حداکثر توان در حال انجام  عملیات جستجوی مفقود شدگان می باشند ولی با تاریکی هوا ممکن است با مشکلات بیشتر و یا توقف  موقت کار مواجه شوند.

استاندار لرستان گفت: این حادثه در زمانی رخ میدهد که از یک هفته پیش هواشناسی کشور  و استان در تمام شبکه های خبری و فضای مجازی بارش سنگین برف را در استان های غرب و جنوب غرب کشور و از جمله استان لرستان پیش بینی و اطلاع رسانی کرده بودند و لازم بود که کوهنوردان عزیز به این اخطارهای هواشناسی توجه بیشتری می کردند.

خادمی یادآور شد: لازم بذکر است این گروه کوهنورد به صورت خودجوش و بدون هماهنگی با مسئولین استانی و شهرستانی از جمله هیئت های کوهنوردی استانی و محلی اقدام به انجام این صعود کرده بودند.

استاندار لرستان در ادامه با عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان این حادثه دردناک ، عنوان کرد: مدیریت بحران استان با تمام توان عملیات جستجو برای یافتن مفقودان این حادثه را همچنان ادامه خواهند داد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری

رضا جاویدی با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) رخ داده است، افزود: عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه پنج در حین انجام عملیات لوله گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

او ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، اضافه کرد: با حضور به موقع نیرو‌های آتش نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما متاسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

لازم به ذکر است که شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی بمنظور جلوگیری ازآب گرفتگی معابر و براساس برنامه ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد