Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – آژانس پناهجويان سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار داد که با وجود توافق صورت گرفته با بنگلادش، شرايط براي بازگشت پناهجويان روهينگيايي به ميانمار مهيا نيست.

به گزارش ايرنا، «آدريان ادوارد» سخنگوي اين نهاد در اين رابطه گفت: بسياري پناهجويان، متحمل خشونت و ضربه‌هاي روحي شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسياري از آن‌ها اعضاي خانواده، دوستان و آشنايان خود را از دست داده‌اند و تعداد ديگري شاهد به آتش کشيده شدن و تخريب خانه‌ها و روستاهايشان بوده‌اند.
وي ادامه داد: همچنان اختلاف عميقي بين جوامع استان راخين وجود دارد و نهادهاي امداد رساني به اين منطقه دسترسي ندارند. ضروري است که از بازگشت شتاب‌زده پناهجوها خودداري شود.
ادوارد تصريح کرد: ثبات و امنيت بايد بازگردد، آژانس‌هاي امداد رساني به منطقه دسترسي يابند و مشکلات اساسي در ارتباط با مسئله سکونت چاره‌انديشي شود تا شرايط براي بازگشت مهيا گردد.
اين اظهارات مقام سازمان ملل در شرايطي است که بنگلادش و ميانمار به تازگي به توافقي براي بازگشت داوطلبانه پناهجويان روهينگيا دست يافته بودند.
از انتهاي ماه اوت تاکنون، بيش از 645 هزار مسلمان روهينگيا براي دوري از خشونت‌ها به بنگلادش گريخته‌اند.
قتل عام مسلمانان و به آتش کشيده شدن روستاهاي آن‌ها در ميانمار که از سوي ارتش و غيرنظاميان مسلح سازمان‌دهي مي شود، در ماه هاي گذشته شدت گرفته است.
شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد به تازگي کميسر عالي اين شورا را مسئول رسيدگي و گزارش وضعيت روهينگيايي‌ها کرده بود.
شبس ** 9386 *1488* مترجم: مهران معيني جم*انتشار دهنده: بهمن بامداد**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است