Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@20:50:51 GMT

انتقاد نماینده ایران از اقدام آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۴۸۰۵

انتقاد نماینده ایران از اقدام آمریکا

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اشغال فلسطین را ریشه تمام بحران های منطقه دانست و گفت: اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صیهونیستی، تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغالگری است.


غلامعلی خوشرو روز جمعه در جلسه مجمع عمومی این سازمان با موضوع «فرهنگ صلح»، از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان علیه خشونت و افراطی گری» تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین خواستار توجه همه دولت ها به نتایج و عواقب عملکردشان بر وضعیت شکننده صلح در جهان شد و با تقبیح تلاش برخی کشورها برای مشروعیت دادن به اشغالگری، اشغال سرزمین فلسطین را ریشه تمام بحران ها در منطقه دانست.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: هر گونه تلاش برای انکار حقوق لاینفک مردم فلسطین، از جمله در خصوص شهر مقدس قدس و بویژه مسجدالاقصی صرفا باعث وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد.


خوشرو به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی امریکا و برنامه امریکا برای انتقال سفارت خود به شهر قدس را به شدت محکوم کرد و با اشاره به تحت اشغال بودن قدس، تلاش امریکا برای تحکیم این وضعیت را غیرقانونی دانست.


وی این اقدام را همچنین نشان دهنده سیاست های منافقانه و مزورانه امریکا در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه و بی توجهی امریکا به اصول اساسی حقوق بین المللی و حقوق مردم فلسطین در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی دانست.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: جامعه بین المللی، ایالات متحده امریکا و رژیم اسرائیل را مسئول همه عواقب خطرناک این اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی می داند.


خوشرو تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ گاه اشغالگری و صلح با هم جمع نشده اند و در قضیه فلسطین نیز تا زمانی که اشغال فلسطین ادامه دارد، هیچ صلحی ممکن نخواهد بود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی کشورها تحریم و اعمال زورمدارانه را به دیپلماسی و گفت وگو ترجیح می دهند، رفتار و گفتار این کشورها را باعث تقویت افراطی گری و تضعیف فرهنگ صلح و مدارا دانست.


سفیر ایران با اشاره به شکست های اخیر داعش و گروه های تروریستی در سوریه و عراق، آن را نقطه عطفی تاریخی برای صلح در منطقه دانست که نتیجه شجاعت و پایداری مردم و دولت سوریه و عراق است.


خوشرو هشدار داد: برخلاف این شکست های نظامی؛ ایدئولوژی و شبکه تولید کننده داعش هنوز زنده است و تا زمانی که جهان از ایدئولوژی تکفیری که منبع الهام داعش و گروه های تروریستی مشابه پاک نشود، هیچ پیروزی نهایی علیه داعش و تروریسم قابل تصور نخواهد بود.

 

ایرنا

506

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا

یکی از گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، گزارش‌ها درباره تعلیق احتمالی دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین از دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «مری لالور» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در مطلبی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «بابت اینکه اگر این دانشجویان حامی فلسطین دست از اعتراضات خود برندارند، از تحصیل تعلیق می‌شوند، بسیار نگرانم.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: «من گزارش‌هایی ناراحت‌کننده شنیدم مبنی بر اینکه اگر این دانشجویان از اعتراضات صلح‌آمیز خود در دانشگاه کلمبیا در نیویورک دست برندارند، از تحصیل تعلیق می‌شوند.»

این گزارشگر ویژه ادامه داد: «این نقض جدی و واضح حق برگزاری تجمعات صلح‌آمیز است.»

اعتراضات در حمایت از فلسطین توسط دانشجویان در بسیاری از ایالات آمریکا و دانشگاه‌ها در سراسر این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود