Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد،سید حسین راسخی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان، گفت: 16 آذر ماه روز استکبار ستیزی و روح حاکم بر آن روح مطالبه گری و ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار است.

وی با اشاره به اتفاقات رقم خورده در 16آذر و قربانی شدن دانشجویان دانشگاه تهران به پای نیکسون و مقاومت آن ها در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های نظام سلطه و آمریکا، تصریح کرد:  آقای نیکسون برای ایجاد موج خفقان و  برای رسیدن به اهدافشان به ایران آمد و دانشجویان در مقابل آنان قرار گرفته و قربانی شدند؛ جالب توجه آن است که فردای همان روز در دانشگاه تهران مدال افتخار دکترای حقوق به آقای نیکسون داده شد و این خود جای سوال است افرادی که دم از حقوق بشر می زنند الآن کجا هستند که این چنین دانشجویان ما فریاد آزادی خواهی سر داده و اینگونه با آن ها برخورد شد و به قاتل این شهدا مدال افتخار و دکترای افتخاری داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در دانشکده های حقوق ما پیرامون این موضوعات و مسائل باید بررسی هایی صورت گیرد و به مسائلی که ما از آن ها تحت عنوان حقوق بشر آمریکایی یاد می کنیم بیشتر پرداخته شود و روشنگری صورت گیرد.

جریان غربگرا به دنبال تحریف ماهیت حقیقی روز دانشجو است

راسخی با یادآوری 16 آذر ماه به عنوان روز مقابله با استکبار، اظهار داشت: همه دانشگاهیان و دانشجویان نیز باید روح حاکم بر فعالیت ها را فراموش نکنند؛ لیکن بعضا شاهد هستیم که ذائقه دانشجویان به سمت جشن ها هدایت شده و گرامیداشت این روز تنها منحصر به برگزاری یک سری جشن ها می شود.

این مقام مسئول با اشاره به نقش دانشجویان انقلابی، اذعان کرد: دانشجویی که در تراز انقلاب است باید در قالب کرسی های آزاد اندیشی، مناظرات سیاسی، بحث های علمی و ... به بیان حقایق 16 آذر بپردازد؛ همچنین در این روز باید به تدوین اهداف انقلاب و مقابله با استکبار جهانی و بر ملا نمودن نقشه های شوم استکبار جهانی و نظام سلطه پرداخته شود.

وی با برشماری برنامه های بسیج دانشجویی، بیان کرد: هم زمان با افتتاحیه کنگره عروج و یادبود شهدای گمنام و شهید محمدخانی و به مناسبت هفته بسیج، روز قشر و روز دانشجو، یک مجمع عمومی شورا های قشر بسیج دانشجویی در مسجد دانشگاه آزاد برگزار گردید که در این جلسه  به بررسی مسائل دانشگاه های استان پرداخته شد.

 مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اعلام اینکه تاکنون 100 مسئله محوری که دانشگاه های استان با آن درگیر هستند شناسایی شده است، گفت: مهم ترین مسئله ای که در حال حاضر در کارگروه ها به آن پی برده شده است، متاسفانه سست شدن بنیه های اعتقادی دانشجویان است که کمتر به آن توجه شده است که در حال پرداخت به راهکار های تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان هستیم و باید کاری کنیم که دانشجو بتواند هویت واقعی، دینی، فرهنگی و اسلامی خود را باز تولید کرده و برای آینده خود برنامه ریزی کند.

بی هدفی و بی تفاوتی آفت دوران دانشجویی است

راسخی با اشاره به اینکه گاهی مواقع شاهد بی تفاوتی در دانشجویان هستیم به نحوی که دانشجویان  از آینده خود اظهار ناامیدی و بی هویتی می کنند، اذعان کرد: در ابتدا باید مبانی اعتقادی دانشجویان تقویت شود و به سمت تولید علم گام برداریم، هرچند که پیشرفت هایی را در مباحث علمی داشته ایم لیکن باید به سمت اسلامی شدن کامل علوم پیش رویم و از مباحثی که دیکته شده علوم غربی است خود به تولید علم بپردازیم.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص رشد نزولی روند علمی، تصریح کرد:  لذا باید به محتوا و مغز حرکت هایی که این روز ها را به وجود آورده اند پرداخته شود نه صرفا به یک جشن اکتفا شود؛ همچنین باید به جنبش نرم افزاری و در حقیقت به جنبش مغز افزاری نظام کمک کرده و به یاری علومی که مرز دانش را درنوردیده اند بپردازیم.

وی افزود: اولین وظیفه دانشجو تحصیل و رشد علمی بوده و همه مقدمات فراهم شده تا در مراحل اولیه، دانشجو ارتقای علمی یابد و برای قراگیری آن ها در تراز انقلاب باید از علومی که غربی بوده یک طرحی گرفته شود و به تولید علوم پرداخته شود.

رشد و پیشرفت دانشگاه سعادت جامعه را به دنبال دارد

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با تأکید بر اینکه دانشگاه ها مبدا همه تحولات بوده و اگر به سمت سعادت حرکت کند جامعه رو به سعادت سوق می یابد و اگر به سمت شقاوت تنزل یابد به تبعیت آن، جامعه نیز با شکست روبه رو خواهد شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه های استان باید اجرایی ترین و بهترین طرح ها را در خصوص مسائل فرهنگی، اقتصادی، آسیب ها و ...  به دستگاه های اجرایی و جامعه ارائه دهند در صورتی که در حال حاضر ما شاهد این روند نیستیم.

راسخی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه های علمیه به عنوان نهاد های علمی و مراکز تولید علم هر جامعه در بحث صنعت، فرهنگ و ...  باید به بررسی و ارزیابی بپردازند، ادامه داد: در حال حاضر ارتباط ها و مراوردت هایی بین  دانشگاه ها با صنایع و مراکز دانش بنیان آغاز شده است؛ لیکن کافی نبوده و ما هنوز در ابتدای راه هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات حضرت امام حضرت امام در خصوص اینکه بسیج دانشجویی و طلبه به صورت دو قطب مرکز نرم افزاری، تولید علم و کنترل جامعه هستند، خاطر نشان کرد: حوزه در خصوص مسائل اعتقادی، معنوی و معرفتی و دانشگاه ها نیز به صورت توام، باید به حل مسائل جامعه بپردازند در صورتی که با وجود کار های بسیار خوب و موثر صورت گرفته، تا حدودی در هر دو مرکز غفلت نیز مشاهده می شود.

ضرورت تربیت کادر انقلابی وجود دانشگاه اسلامی است 

 وی با بیان فرموده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دانشجو باید خودش را در مرکز خیمه فرماندهی دنیا ببیند، اظهار داشت: دانشجویان باید نسبت به مسائل علمی هوشیار باشند و برای آن اهمیت قائل شوند و نسبت به جامعه، مسائل بین الملل و منطقه نیم نگاهی داشته باشند و  از آن غافل نشوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد تصریح کرد: دانشجو نباید نسبت به مسائلی که در منطقه اتفاق می افتد بی تفاوت بوده و باید نسبت به آن ها موضع گیری انقلابی داشته باشد و با آگاهی در مباحث علمی ورود پیدا کرده و در بحث مطالبه گری فعال باشد و به ایده پردازی و ارائه طرح بپردازند.

راسخی با عنوان اینکه هدف ما تربیت دانشجوها در تراز انقلاب اسلامی و در تراز نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: لازمه وجود دانشجوی در تراز انقلاب دانشگاه در تراز انقلاب است؛ لذا اگر دانشگاه در این تراز نباشد و اسلامی نباشد نمی تواند دانشجوی در تراز انقلاب تربیت کرده و تحویل جامعه دهد، بنابراین در ابتدا باید جایگاه و نقش خود را درک کرده و آگاه شوند و به سمت تربیت دانشجوی انقلابی پیش روند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحمدمهدی صافی با اشاره به تحول در رویکرد آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: رویداد بزرگ صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در راستای اجرای سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد تحول در نظام آموزش و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتی دانشجویان در دانشگاه آزاد دزفول آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به استقبال بالای واحد‌های صنعتی برای مشارکت در این رویداد ادامه داد: ۳۱ شرکت صنعتی شمال خوزستان برای پذیرش یک هزار دانشجو در قالب کارآموزی طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اعلام آمادگی کرده‌اند و در نمایشگاه صدرای این دانشگاه حضور دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: یادگیری نکات عملی و تجربی در محیط کار، ارتقای سطح مهارتی و کارآمادگی دانشجویان، افزایش اعتماد به نفس، کسب تجربه و ایجاد سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و فراهم شدن فرصت استخدام پس از فارغ‌التحصیلی از مزایای کارآموزی طرح پویش است.

وی افزود: گسترش و اجرای بهینه طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل)، معرفی دانش آموختگان دانشگاه به بنگاه‌های اقتصادی، ایجاد فرصت اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان در بنگاه‌های اقتصادی و همچنین استفاده از خبرگان صنعت و خدمات به عنوان مدرسان مهارتی در دانشگاه از اهداف برگزاری این رویداد است.

صافی با بیان اینکه رویداد صدرا فرصت مناسبی برای صنعت به منظور جذب و استفاده از دانشجویان علاقه‌مند و جویای کار فراهم می‌کند، گفت: حضور دانشجو در محیط کار در حین تحصیل و تجربه عملی دانش و مهارت‌هایی که در دانشگاه کسب کرده است نقش تعیین کننده‌ای در اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد.

وی تغییر ذائقه اجتماعی در انتخاب رشته‌های دانشگاهی را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد دانست و افزود: رویداد صدرا و آشنایی جوانان به ظرفیت‌های شغلی صنایع و بنگاه‌های کارآفرین موجود نقش تعیین کننده‌ای در ذائقه سازی و هدایت جوانان به سمت رشته‌های کاربردی مورد نیاز صنعت دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری میان دانشگاه و صنایع و فراهم کردن فرصت حضور اساتید و دانشجویان در صنعت به منظور شناسایی و حل مشکلات و مسائل مبتلا به واحد‌های صنعتی از دیگر دستاورد‌های مهم رویداد صدرا است.

۵۰ واحد صنعتی و صاحبان کسب و کار برای شرکت در رویداد بزرگ صدرا اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۳۱ واحد صنعتی، کارآفرین و فعال در بخش کسب و کار در نمایشگاه این رویداد ظرفیت‌ها و نیاز‌های خود را ارایه کردند.

رویداد صدرا مخفف «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» است که با مشارکت دانشگاه‌ها، شرکت‌های مختلف فناور و مراکز رشد و شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی به منظور ایجاد ارتباط میان دانشگاه، صعت و اشتغال برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه و رویداد صدرا زمینه‌ساز حضور دانشجویان در طرح پویش یا همان اشتغال همزمان با تحصیل برای دانشجویان است. برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه‌های توانسته است زمینه اشتغال بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی را در سراسر کشور فراهم کند

فعالیت این نمایشگاه که از دهم اردیبهشت ماه آغاز شده تا دوازدهم اردیبهشت ماه میزبان دانشجویان این واحد است. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۴ با حضور در این نمایشگاه ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و نیاز‌های واحد‌های صنعتی، تولیدی و کارآفرین امکان فعالیت در این واحد‌ها به عنوان کارورز را دارند.

دیگر خبرها

  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه در مواجهه با آزادی بیان
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با آزادی بیان
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول