Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت کهگیلویه وبویر احمد گفت: با راه اندازی این تعداد واحد راکد صنعتی 70 فرصت شغلی برای جوانان ایجاد شد.

وی افزود: حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت کهگیلویه وبویر احمد بیان کرد: بیش از 60 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.

وی تصریح کرد: هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.

دیودیده با بیان اینکه دولت یازدهم امسال افزون بر 500 هزار میلیارد ریال در قالب بسته‌های اشتغال و رونق تولید تخصیص داده است، گفت: سهم کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه افزون بر 15 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان کرد: این میزان تسهیلات برای نوسازی، بهسازی و تأمین سرمایه در گردش طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی، رونق و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت کهگیلویه وبویر احمد گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از مجموع بیش از 160 هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در کشور در سال گذشته نیز افزون بر چهار هزار و 50 میلیارد ریال بود.

هم اینک 444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

256 طرح از این تعداد با میزان سرمایه‌گذاری افزون بر یک هزار و 800 میلیارد ریال آنها مربوط به طرح‌های صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی است.

دیودیده ابراز کرد: بیش از 650 واحد صنعتی در این استان وجود دارد که از این تعداد 130 واحد راکد است.

وی تصریح کرد: هشت هزارو 500 نفر در طرح‌های صنعتی فعال کهگیلویه و بویراحمد مشغول بکار هستند.

دیودیده اظهار داشت: دولت از طرح‌های تولیدی راکد و نیمه فعال حمایت ویژه خواهد کرد.

وی گفت: امسال جهش خوبی در عرصه احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال و رونق تولید و اشتغال صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 96 درصد از واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال این استان در بخش صنایع کوچک است.

صنایع کوچک به واحدهای تولیدی کمتر از 50 نفر اشتغالزایی اطلاق می‌شود.

سهراب بنام افزود: 540 قرارداد واحد صنعتی و 242 طرح در حال ساخت و ساز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

50 واحد صنعتی راکد با اشتغالزایی 560 نفر در چهار سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال و 700 واحد صنعتی دارای پروانه تولید است.

 

انتهای پیام/ش

5واحد صنعتی درکهگیلویه وبویر احمد به چرخه تولید بازگشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال