Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، به مناسبت هفته وحدت، معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به‌همراه رضا کریمی معاون اداره‌کل، کارکنان ستاد، روسا و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی، جوانرود و کرمانشاه، در روستاهای مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث‌باباجانی حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حاشیه این بازدید برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار و بیش از ۵۰۰ بسته شامل لوازم التحریر و کتاب در بین دانش‌آموزان این مناطق توزیع شد.
حسنی‌خونسار در این‌ باره گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در اولین روزهای وقوع زلزله دردناک مناطق سرپ‌لذهاب و ثلاث‌باباجانی هم‌پای دیگر ارگان‌ها و مردم در این مناطق حضور یافت و چندین محموله از کمک‌های نهاد، اداره‌کل‌های استان‌های مجاور از قبیل کردستان و کمک‌های کارکنان و کتابداران این استان به این مناطق ارسال شد.
وی اظهار کرد: این اداره کل به‌منظور همدردی با مردم شریف کرمانشاه و کمک‌رسانی به مردم این منطقه، جشن هفته کتاب سال جاری را لغو کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان حضور معاون اداری و مالی، مدیران کل مجلس و امور استان‌ها، حراست، سرپرست اداره‌کل عمرانی و همچنین معاون روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مناطق را نشان از توجه دبیرکل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به وضعیت مردم، کتابداران و کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه دانست.
وی در ادامه عنوان کرد: روز سه شنبه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بمناسبت هفته وحدت و با عنوان «دوباره با کتاب» به همت همکارانم در اداره کل و روسا و کتابداران شهرستان‌های پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و کرمانشاه ضمن حضور در روستاهای زلزله زده شهرستان ثلاث‌باباجانی، برنامه‌های متنوعی از قبیل قصه‌گویی، بلندخوانی و جمع‌خوانی، کاردستی و نقاشی، طرح چیستان و معما، شعرخوانی بچه‌ها و بازی‌های گروهی و شاد مثل طناب‌کشی، بازی صندلی و ... برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن اشاره به اینکه اکثر کتابخانه‌های عمومی استان در شهرستان‌های ثلاث‌باباجانی، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین آسیب‌های جدی دیده‌اند عنوان کرد: این اداره‌کل با ارسال کتابخانه‌های سیار خود در این مناطق سعی دارد که خدمات کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرهای زلزله‌زده ادامه داشته باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از تعدادی از بنا‌های قدیمی واقع در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گفت : در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گذری قدیمی با عنوان گذر جلوخان-حدفاصل خیابان مدرس تا خیابان جلیلی - واقع شده که بسیاری از بنا‌هایی که در این بخش قرار دارند، دچار فرسودگی شده‌اند. 

وی افزود: علیرغم اینکه این بنا‌ها از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند، اما به دلیل گذشت زمان استحکام آنها ضعیف شده و باید مورد مرمت قرار گیرند. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مالکین عمده این بنا‌ها توان مالی چندانی برای مرمت بنای خود ندارند، لذا نیاز است حمایت‌هایی از آنها صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات دولتی نیز برای مرمت آنها محدود است، عنوان کرد: کل اعتباراتی که امسال برای بافت تاریخی کرمانشاه اختصاص پیدا کرده حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده نیمی از این اعتبار صرف طرح مطالعاتی مرمت بازار قدیمی فیض آباد شود و نیمی دیگر از این اعتبار را برای مرمت گذر جلوخان، با مشارکت مالکین بنا‌های واقع در این محله اختصاص دهیم. 

خانی لعل آبادی تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که استاندار کرمانشاه از گذر جلوخان داشتند، قول‌هایی برای افزایش اعتبار ساماندهی این محله تاریخی دادند که امیدواریم بزودی محقق شود. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مقرر شد که یک کارگروه با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری برای ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه تشکیل شود. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: بافت تاریخی که بخشی از هویت گذشته شهر ما به شمار می‌رود، می‌تواند به عنوان یک فرصت به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند، در همین راستا با حمایت استاندار و همراهی دستگاه‌های ذیربط در تلاش برای احیاء این بخش از شهر هستیم. 

استاندار در این برنامه از برخی از بنا‌های قدیمی بافت تاریخی شهر کرمانشاه همچون خانه اکبرپور، حمام ملاباشی، زورخانه علمدار، سرای همدانی ها، هتل بوتیک ونوشک (خانه تاریخی صارم الدوله)، خانه حکیم نصیر، مسجد نظام، گذر جلوخان و خانه رنده کش بازدید و با اهالی این محله گفتگو کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده