Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@12:09:54 GMT

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۱۹۳۷

صراط: قیمت نفت روز جمعه به لطف افزایش تقاضای چین و احتمال بروز یک اعتصاب نفتی در بزرگترین صادر کننده نفت آفریقا با افزایش تقریبا 2 درصدی مواجه بود.

به گزارش تسنیم اما قیمت نفت خام آمریکا در مجموع معاملات هفتگی افت 1.7 درصدی را شاهد بود و نفت برنت هم به دلیل نگرانی ها از افزایش تولید آمریکا که موجب تضعیف توافق کاهش تولید شده، نیم درصد افت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 20 سنت معادل 1.9 درصد افزایش به 63 دلار و 40 سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 67 سنت معادل 1.2 درصد افزایش به 57 دلار و 36 سنت رسید.

آمارهای گمرک چین نشان می دهد میزان واردات نفت این کشور به 9.01 میلیون بشکه در روز رسیده که دومین قم بالای واردات نفت در تاریخ این کشور است.

جان ماکالوسو، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ما آمارهای خوبی از واردات چین داریم... بخش زیادی از این افزایش واردات از عربستان نبوده است. در عوض این ایران، روسیه و آمریکا هستند که دارند بخشی از این رشد تقاضا را تامین می کنند.»

این میزان تقاضا موجب خواهد شد که چین با پیشی گرفتن از آمریکا در سال جاری میلادی به بزرگترین وارد کننده نفت جهان تبدیل شود.

بانک آمریکایی جفریز پیش بینی کرده که تقاضای جهانی برای نفت در سال 2018 میلادی 1.5 میلیون بشکه در روز رشد خواهد داشت و تقریبا 10 درصد از این رشد به چین تعلق خواهد داشت.

تاماس وارگا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «به طور کلی، وضعیت بازار بهتر از گذشته است.» وی افزود، احتمال وقوع یک اعتصاب در اواخر ماه جاری در نیجریه نیز دیگر عامل تقویت قیمت نفت بوده است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند. مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند. جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند. «کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید. شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت