Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات شامل اختراعات و محصولان ارائه شده از سوی اعضای هیات علمی، دانشجویان، محققان، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی طرف تفاهم با این واحد دانشگاهی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این دوره از نمایشگاه پژوهش و فن‌آوری دستاوردهای مجموعه علمی و تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات از جمله توربین جریان دریایی (توربین ولز)، قالب آلومینای متخلخل، شناور تندرو، دستگاه فعال‌سازی سطح پارچه، حسگر گاز هیدروژن، سیستم پاشش حرارتی، سیستم تولید نانو ذرات با استفاده از تکنولوژی پاشش حرارتی در معرض دید عموم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر دستاوردهای ارائه شده در این دوره از نمایشگاه می‌توان دستگاه ایجاد تخلخل در ابعاد میکروسکوپی در دندان انسان با بهره‌گیری از پلاسماجت، دستگاه اندازه گیری Z Scan، سیستم مولد پلاسمای تک قطبی، پنل led بدون ترانس( پنل ال ای دی فوق کم مصرف) ، دستگاه جوانه زن پلاسمایی FSG و دستگاه سنجش آلودگی های محیطی، لایه نشانی چرخشی و غوطه وری، سیستم لایه نشانی پلاسمای اتمسفری، بالشت ضد خروپف را نام برد.

توربین جریان دریایی (توربین ولز) برای جذب انرژی امواج دریا به روش ستون نوسانگر آب برای تولید برق در نیروگاه های OWC استفاده می‌شود. قالب آلومینای متخلخل نیز در ساخت سنسورهای مغناطیسی و اپتیکی، نانو ساختارها و فیلترها مورد استفاده قرار می گیرد.

شناور تندرو آریانا طرحی مبتنی بر طراحی و ساخت یک نمونه قایق بدون سرنشین تندرو با بدنه سرشی و قابلیت کنترل ریموتی و هوشمند است. این شناور ساختار بدنه ای از نوع تک بدنه با رژیم حرکتی سرشی داشته و قابلیت کنترل درستی (ریموتی) از راه دور و نیمه هوشمند در آن تعبیه شده است. این شناور موفق به کسب مقام اول مسابقات ملی «دریا مسیر پیشرفت» شده است.

دستگاه فعال‌سازی سطح پارچه، دستگاهی است که در آن از تکنولوژی پلاسما برای اصلاح سطحی انواع منسوجات به منظور تغییر ترکیبات و یا ساختار و تغییر خواص الیاف و پلیمرها با اهدافی نظیر بدست آوردن خواص جدید، تأثیرگذاری روی بعضی خواص مثبت و از بین بردن خواص منفی، مانند کاهش نپ و افزایش ظرفیت جذب مورد استفاده قرار می گیرد. حسگر گاز هیدروژن، حسگری است که قادر است در زمانی کوتاه، میزان هیدروژن موجود در محیط را تشخیص دهد.

همچنین پنل led بدون ترانس (پنل ال ای دی فوق کم مصرف) پنلی است که بدون نیاز به ترانس و مقاوم در برابر نوسانات شبکه برق رسانی با اهدافی نظیر کاهش مصرف برق به میزان چهار برابر، دستیابی به راندمان 200لومن بر وات، قطع واردات طراحی و ساخته شده است.

سیستم لایه نشانی پلاسمای اتمسفری دستگاهی است که قابلیت تهیه سطوح خود تمیز شونده ضد آب و گرد و غبار شدن را با کمک پلاسمای اتمسفری دارا است. این دستگاه در همه صنایع که نیازمند سطوح خود تمیز شونده نظیر صنعت نساجی، اتومبیل سازی، صنایع نوری و صنعت هواپیما سازی کاربرد دارد.

بالشت ضد خروپف بالشتی است که به جای دادن پالس الکتریکی یا امواج مغناطیسی با استفاده از روش سنتی که همان تغییر زاویه سر فرد خروپف کننده است، این اختلال را در وی برطرف می‌کند. دستگاه‌های لایه نشانی چرخشی و لایه نشانی غوطه وری ﺑﺮای ﻻﯾﻪ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﻣﻮاد ﻣﺤﻠﻮل و ﻣﺎﯾﻊ ﺳﻞ ژل‌ﻫﺎ، ﻧﺎﻧﻮذرات و دﯾﮕﺮ ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ اﺳﺘﻔﺎده می شود.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری این واحد از 18 لغایت 20 آذر جاری در مرکز اسناد ملی دکتر حبیبی در واحد علوم و تحقیقات برقرار است .

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: عملیات وعده صادق به دنیا اثبات کرد که جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی دارای علم و فناوری بومی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در دیدار با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشور از نظر علمی دارای وضعیت بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق دو رکن مفید داشت، افزود: رکن نخست این است که به دنیا اثبات شد که جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی دارای علم و فناوری بومی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بیان کرد: رکن دوم نیز این بود که به دنیا اثبات شد که جمهوری اسلامی در عرصه جهانی شجاعت استفاده از این علم و فناوری را دارد.

وی با بیان اینکه پس از این عملیات شاهد تغییر نگاه دنیا به جمهوری اسلامی هستیم، گفت: خوشبختانه سال گذشته اتفاقات مثبتی در عرصه علم و فناوری رقم خورد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در عقد قرارداد با مجموعه‌های مختلف سال گذشته رشد 5 برابری داشتیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان توانستند 530 همت فروش داشته باشند.

وی از رشد 6 برابری منابع در سال گذشته یاد کرد و گفت: سال گذشته عزم جدی در عرصه هوش مصنوعی منجر به راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد