Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر بیشتر موسسات و سازمان‌ها در هر سطح و ابعادی از نرم‌افزارهای حسابداری به منظور مدیریت حساب‌ها و عملیات‌های مالی خود استفاده می‌کنند. این امر موجب می‌شود که سطوح درآمد، هزینه و سرمایه آنها به طور دقیق نظارت و ثبت شده باشد. در این راستا نرم‌افزارهای حسابداری و مالی یک ابزار جدید در حسابداری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس بازار ایسنا، طبق آمارها نزدیک به۷۰ درصد کسب و کارها در دو سال نخست تاسیس به خاطر نداشتن اطلاعات کافی و در نتیجه آن عدم تحلیل درست داده‌های موجود شکست می‌خورند. استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری مناسب سازمان موجب ارتقا و رشد کسب و کار آن سازمان می‌شود.

استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری می‌تواند در مقایسه با سیستم‌های دستی حسابداری و استفاده از اکسل زمان زیادی را ذخیره کند. همچنین این نرم‌افزارها از بروز خطاهای انسانی و اشتباهات محاسباتی هنگام ورود اطلاعات و ورود داده‌هایی که مطلوبیت لازم را برای سازمان ندارند، جلوگیری می‌کند.

نرم‌افزارهای حسابداری آی‌کن به گونه‌ای است که به راحتی با کاربر ارتباط برقرار کرده و برای کسانی که هیچ‌گونه آشنایی با سیستم‌های مالی و حسابداری ندارند قابل استفاده و قابل درک باشد. حسابدارها می‌توانند پس از مدتی این نرم‌افزار را فرابگیرند و به آن تسلط یابند.

دریافت گزارش‌های خاص مانند گزارش ارزش افزوده، اظهارنامه مالیاتی، گزارش خرید و فروش و.... و قابلیت تحلیل در بازه‌های زمانی دلخواه یکی دیگر از مزایای نرم‌افزارهای حسابداری مدرن است که باعث می‌شود مدیران کنترل دقیقی روی رویدادهای مالی شرکت داشته باشند و بتوانند با تکیه ‌بر تحلیل اطلاعات، قدرت تصمیم‌گیری خود را افزایش دهند و آگاهانه‌تر تصمیم بگیرند.

نرم‌افزارهای حسابداری آی‌کن توانایی سازگاری با تغییرات قانونی را دارد. تغییر قوانین مالیاتی و استانداردهای حسابداری معمولا موجب نگرانی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، در صورتی که نرم‌افزار حسابداری مناسب باید به قدری منعطف باشد که به سرعت بتوان قوانین جدید را در آن تعریف کرد.

شرکت‌ها و سازمان‌ها با توجه به حوزه فعالیت و کسب و کار خود نیازمند نرم‌افزار حسابداری خاص خود هستند که راه حل‌های ویژه و مناسب به خود را به دست بیاورند. همچنین سازمان‌ها دائما در حال تغییر هستند، به طور مثال تعداد واحدها و پرسنل سازمان دائما در حال افزایش و یا کاهش است. اگر نرم‌افزار حسابداری‌ که انتخاب می‌کنیم نتواند با توجه به وضعیت کنونی هر سازمان پاسخگو و کارآمد باشد در نتیجه آن دائما باید در حال خرید نرم‌افزارهای گوناگون و تغییر در سیستم‌های مالی‌مان باشیم.

امنیت و حفظ اطلاعات یکی دیگر از مواردی است که در طراحی نرم‌افزار حسابداری آی‌کن به آن توجه زیادی شده است. سوء‌استفاده‌های مالی در تمام سازمان‌ها آسیب‌های فراوانی را برای آن سازمان ایجاد کرده و مشکلات عدیده‌ای را شامل می‌شود.

گروه مهندسی آی‌کن در کنار سایر نرم‌افزارهای خود که شامل اتوماسیون اداریی، نرم‌افزار منابع انسانی، نرم‌افزار انبار و اموال، نرم‌افزار دارای‌های ثابت و... نرم‌افزار حسابداری خود را ارائه کرده است که علاوه بر طراحی ماژولار تجربه‌ای مطمئن را برای شما پیش رو دارد.

ویژگی‌های کلی سیستم‌­های مالی و منابع انسانی

ارتباط با سایر نرم‌افزارها مخصوصا سازمان الکترونیکی آی‌کن ارتباط با سایر نرم‌افزارها با استفاده از پروتکل‌های استاندارد Web Service ارائه خدمات مداوم رعایت استقلال کامل لایه‌­های نمایش، بانک­ اطلاعاتی، Business rules استفاده از محیط و زبان‌های شی‌گرا استفاده از ابزارهای نوین و استاندارد در طراحی و توسعه نرم‌افزار قابلیت استفاده از نرم‌­افزار کاربردی به صورت متمرکز و غیرمتمرکز دارای HELP الکترونیکی راهنمای کاربران در هر بخش به صورت نیز الکترونیکی با قابلیت چاپ فراهم شده است. استفاده از ابزارهای گزارش­‌ساز پیشرفته با ارائه نمودارهای گرافیکی قابلیت اخذ گزارشات به‌صورت Drill Down قابلیت تهیه خروجی گزارشات با فرمت­‌های مختلف (از قبیــل CSV,XLS ,XML ,PDF, MS WORD DOC و ... ) عدم افت کارائی سیستم در تهیه گزارشات هم­زمان و یاQuery های هم­زمان عدم امکان ثبت اطلاعات غیرمعتبر در سیستم رعایت مسائل امنیتی در سطوح مختلف جهت دسترسی کاربران به سیستم قابلیت تهیه نسخ پشتیبان به صورت اتوماتیک و روی رسانه‌های مختلف پشتیبانی از ورود اطلاعات فارسی و انگلیسی امکان پردازش اطلاعات در تقویم‌های متفاوت (شمسی و میلادی) قابلیت تغییر رمز ورود کاربران قابلیت اخذ گزارش‌های متنوع آماری ترکیبی از اطلاعات متمرکز و از کل به جز قابلیت جست‌وجوی دینامیک بر اساس فیلدهای مختلف قابلیت ردیابی عملیات انجام شده توسط کاربران با تمام جزییات و اتفاقات روی یک رکورد امکان تخصیص سطوح دسترسی به صورت گروهی و انفرادی قابلیت تعریف دسترسی به اشخاص جهت عمل معین اجرای چندین ماژول به صورت همزمان بدون محدودیت قابلیت به‌روز رسانی توسط نرم‌افزار جداگانه که در اختیار کاربر قرار می‌­گیرد

برخی مشکلات عمومی و رایج سیستم‌های حسابداری

محدودیت در ساخت و استفاده از کدینگ حساب‌های ثابت و شناور

بروز نبودن قوانین منطبق بر دستورالعمل‌های سازمان‌های اقتصادی و مالیاتی

محدودیت در ارائه گزارش‌های کاربردی و پر استفاده

عدم یکپارچگی با دیگر سامانه‌های مرتبط با حوزه مالی و اداری

عدم هوشمندی و کنترل داده‌ها

چند خصوصیت منحصر به فرد نرم‌فزار حسابداری و بودجه آی‌کن

استفاده نامحدود از کدینگ‌های ثابت و شناور

وجود انواع گزارش‌های استاندارد و مدیریتی

امکان ایجاد و تعدیل حساب‌های دوره متمم به‌صورت مکانیزه

امکان تعریف ساختار برای سازمان‌های زیرمجموعه و شعب و فراخوانی اطلاعات مرتبط

سادگی در ساخت و توسعه گزارش‌های کاربردی و متنوع، حتی توسط کاربر سازمان

ثبت هوشمند اسناد حسابداری مطابق دستورالعمل‌های حسابداری تعهدی

قابلیت ارائه گزارش‌های سنا و سناما به‌صورت مکانیزه و کنترل شده (در موشن بیاید ویژه دستگاه‌های دولتی)

پوشش کامل فرایندهای تعهدی بر مبنای ساختار بودجه‌ای خاص نظام مالی

نگهداری حساب‌ها و اطلاعات مربوط به فرایند اجرای بودجه به تفکیک ماهیت انواع اعتبار

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات