Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در کارگروه پیشگیری از گسترش بافت ناکارآمد گفت: ساخت و سازهای غیر قانونی در اراضی ملی و کشاورزی تخریب می‌شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد جدید (حاشیه نشینی) به ریاست حجت الله درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الله درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: طرح پاکسازی مناطق حاشیه نشین توسط نیروی انتظامی و ایجاد کمربند سبز توسط شهرداری از مصوبات جلسه قبل است، جمع‌آوری آمار و ارقام عددی در زمینه معضلات و مشکلات مناطق حاشیه‌ای برعهده بهزیستی گذاشته شد.   وی تصریح کرد: برگزاری جلسه‌ای با محوریت بررسی نحوه خدمات رسانی با حضور بهزیستی، نمایندگان بهداشت، کمیته امداد و نهاد‌های کمک رسان استان مرکزی و دهیاران روستا‌های حاشیه‌ای از مصوباتی بود که باید عملیاتی می‌شد.  
وی افزود: با توجه به افزایش ساخت و ساز در مناطق حاشیه‌ای ایجاد کمربند سبز با مسئولیت شهرداری دورتا دور شهر یک امر مهم و مفید است که محدوده شهری را مشخص کند. در بحث اطلاع رسانی واگذاری پلاک‌های دولتی پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت اداره برق، آب و گاز در ارسال قبوض و مساجد استفاده شود.
معاون اجتماعی دادگستری کل استان مرکزی برلزوم مقاوم سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی جهت جلوگیری از بلایای طبیعی و خسارات جانی تأکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم تعداد این سکونتگاه‌ها بیشتر شود باید حداقل وضع موجود حفظ شود، برای تحقق این امر باید اراضی که مستعد ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی هستند شناسایی و کاربری آن‌ها مشخص شود.
درودگر ادامه داد: شناسایی اراضی یاد شده از اولویت‌های مهم استان به ویژه در اراک و ساوه است. بسیاری از این اراضی زمین‌های کشاورزی هستند که تغییر کاربری آن‌ها قطعاً ممنوع است و جهاد کشاورزی باید در این زمینه توجه خاص داشته باشد.
وی افزود: باید از ظرفیت کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون نیز استفاده کرد در این کمیسیون باید مصوب شود که ساخت و ساز‌های غیر قانونی در اراضی ملی و کشاورزی تنها به جریمه بسنده نشود و تخریب شود. مشکل اینجا است که بسیاری از اراضی حاشیه‌ای که کاربری کشاورزی و ... دارند بدون مراجعه برای تغییر کاربری تبدیل به منازل مسکونی می‌شود و این امر سبب ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شود.
درودگر اظهار کرد: اگر سکونتگاه‌های غیر رسمی ساوه به حال خود رها می‌شد معلوم نبود وضعیت شهرستان از لحاظ تعداد سکونتگاه‌ها غیر رسمی چگونه بود، ولی خوشبختانه تمام دستگاه‌ها با یکدیگر همسو شدند و ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق مستعد کاهش پیدا کرد.   یادآور می‌شود؛ مصوبات این جلسه باتوجه به اهمیت کاهش و مدیریت مناطق حاشیه‌ای عبارت از شناسایی مناطق حاشیه نشین از سوی شهرداری، ایجاد گشت مشترک از سوی شهرداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن و ایجاد کمربند سبز دورتادور شهر از سوی شهرداری است.       انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد