Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کمک اولیا به مدارس جرم نیست بلکه جز بهترین هزینه هایی است که اولیا می توانند برای تعلیم و تربیت فرزندانشان صرف کنند و در این زمینه باید فرهنگسازی صورت بگیرد.

عباسعلی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دریافت کمک های مالی مدارس از اولیا اظهار کرد: برخی از افراد و بعضی از رسانه ها کمک اولیا به مدرسه را مترادف با جرم قرار می دهند که این اقدام صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تحصیل و آموزش اولویت هر خانواده ای است و خانواده ها در این زمینه کمک هایی را به مدارس می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ممنوعیت دریافت وجه از اولیا مربوط به زمان ثبت نام است، افزود: به جز زمان ثبت نام کمک از اولیا در طول سال تحصیلی می تواند چاره ساز باشد که نوع و میزان کمک در شورای مدرسه متشکل از مدیر، نماینده معلمان و نماینده انجمن اولیا و مربیان تعیین می شود.
باقری تاکید کرد: مدیران مدارس نباید به اجبار از خانواده‌ها وجهی دریافت کنند اما می‌توانند هزینه ها و نیازهای مدرسه را به انجمن اولیا و مربیان اطلاع دهند تا این انجمن هم درباره این هزینه ها تصمیم گیری کند.
وی با بیان اینکه تاکنون سرانه مدارس پرداخت نشده، گفت: اگر سرانه ای به مدارس تهران اختصاص پیدا کند، بلافاصله براساس نیاز بین مدارس توزیع می شود.
باقری با اشاره به بدهی چند میلیارد تومانی آموزش و پرورش تهران به وزارت نیرو افزود: عمده این بدهی ها مربوط به فاضلاب شهری و حق انشعاب مدارس است که مدارس توان پرداخت چنین بدهی و مبالغی را ندارند و باید در سطح ملی درباره این موضوع چاره اندیشی شود.

*تجهیز مدارس تهران به سیستم گرمایشی استاندارد
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد اظهار کرد: از تابستان در موضوع پروژه مهر، به مدارس اعلام شده که سیستم گرمایشی خود را برای فصل سرما آماده و تجهیز کنند و ممکن است در 4هزار و 500 مدرسه، استثناها و مشکلاتی در بحث سیستم گرمایشی باشد که باید این مشکلات رفع شود.
وی افزود: در چند سال گذشته برای برطرف کردن نگرانی مسئولان آموزش و پرورش و اولیا در مدارس دولتی تهران شعله مستقیم را حذف کردیم که در این راستا نباید بخاری گازی در مدارس باشد و اگر موردی از تخلف براساس این دستورالعمل در مدارس باشد، پیگیری می کنیم.
در شهر تهران حدود یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 4هزار و 89 مدرسه تحصیل می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست