Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@04:58:14 GMT

ارتباط آلرژی غذایی با تولد کودکان نارس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۵۳۶۹

ارتباط آلرژی غذایی با تولد کودکان نارس

رکنا:نوزادانی که نارس متولد می شوند احتمال اینکه در آینده به دیابت و آلرژی غذایی مبتلا شوند زیاد است.

 نوزادانی که زود به دنیا می‌آیند یا با استفاده از عمل جراحی پای به این دنیا می‌نهند نیازمند رسیدگی و مراقبت‌های خاصی هستند تا سلامت کامل خود را به دست آورند. کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند کودکان (children)به دنیا آمده به صورت نارس و نیز کودکانی که با جراحی سزارین به دنیا می‌آیند دارای باکتری‌های مفید کمتری در روده خود هستند و این می‌تواند سبب ابتلای آنها در آینده به بیماری هایی چون دیابت، آلرژی غذایی و آسم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند با نظارت پزشک Doctor متخصص و زمانی که کودک خردسال توانایی مصرف خوراکی‌های جامد را پیدا کرد والدین به او مواد غذایی پربیوتیک (حاوی باکتری‌های زنده و مفید برای بدن) دهند تا سبب تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شوند.افزون بر کودکان نارس و به دنیا آمده از طریق جراحی، کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری آنتی بیوتیک مصرف کرده اند نیز با مصرف خوراکی‌های پروبیوتیک از کیفیت سلامت بالاتری برخوردار می‌شوند.

یکی از مشکل‌های پیش روی در کودکانی که زودتر از موعد به دنیا می‌آیند، کمبود باکتری‌های مفید در روده است که آنها را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌کند.کودکانی هم که به وسیله سزارین به دنیا می‌آیند به دلیل عبورنکردن از مجرای رحمی در تماس با باکتری‌های مفید بدن مادر قرار نمی‌گیرند و این سبب می‌شود تا بیشتر از کودکانی که به شیوه طبیعی به دنیا می‌آیند در معرض ابتلا به بیماری‌های(Diseases) مزمن از جمله دیابت Diabetes و آلرژی قرار بگیرند.

خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک شامل ماست، برخی مواد لبنی و شکلات است که مصرف آنها سبب تنظیم عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از ابتلا بیماری‌های مختلف در افراد در رده‌های سنی مختلف می‌شود.کارشناسان آمریکایی این نتیجه‌ها را با بررسی برروی ۶۶ نوزاد و افزودن مواد پروبیوتیک به رژیم غذایی آنها و بررسی وضعیت سلامت روده‌ها به دست آورده اند.

کارشناسان افزون بر نظارت به تغذیه نوزادان، به مادران توصیه می‌کنند تا حداقل ۶ ماهگی به فرزند خود شیر دهند، زیرا پژوهش‌ها نشان داده است که قند موجود در شیر مادر می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های وابسته به سیستم ایمنی از جمله دیابت و آلرژی شود.این پژوهش‌ها توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا انجام شده است و در نشریه ام اس فیر (mSphere) وابسته به انجمن آمریکایی میکروب شناسی منتشر شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست

رشیدی کوچی نماینده مجلس با انتقاد از تلاش برای تعطیلی پنجشنبه ها، خواستار تایید تعطیلی هفتگی روزهای جمعه - شنبه شد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد طرح مجلس برای افزایش تسهیلات آخر هفته، گفت: اینکه هر کاری را بخواهیم سیاسی کنیم و آسمون ریسمون ببافیم که حرفمان را به کرسی بنشنایم اشتباه است. مجلس تصمیم گرفت که در طرحی یک روز به تعطیلات آخر  هفته اضافه کند نگاه ما نیز این بود که با توجه به اینکه در کل دنیا تعطیلات آخر هفته، شنبه و  یکشنبه است ‌و در کشور ما این تعطیلات جمعه است.

وی افزود: ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم و اگر قرار است تعطیلات را اضافه کنیم روز شنبه باشد که فاصله  تعطیلات ما با دیگر کشورها کم و‌دو روز شود.
او اظهار کرد: متاسفانه عده ای با اینکه روز شنبه تعطیل شود مخالف هستند. دیدیدم در فضای اقتصادی کشور نیز فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی با تعطیل شدن روز شنبه موافق هستند و تاکید کردند که در صورتی که شنبه ها تعطیل شود در مراودات اقتصادی ‌و تجاری قویتر عمل می کنند. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها بیان کرد: عده ای با این استدلال که شنبه برای یهودی هاست که استدلال بی ربطی است با تعطیلات شنبه مخالفت کردند. آنها تلاش می کنند پنجشنبه ها تعطیل شود با این اتفاق  عملا چهار روز با اقتصاد دنیا فاصله داریم و این لج و لحبازی درست نیست و به نفع فضای‌تجاری و اقتصادی کشور نیست.  

رشیدی کوچی تصریح کرد: به ما که با تعطیلی شنبه موافق هستیم برچسب می زنند. وقتی که برچسب می زنند و می گویند شنبه برای  یهودی ها است زبان عده ای بسته می شود. 

این نماینده مجلس افزود: این استدلال که شنبه برای یهودی هاست و باید با تعطیل بودن آن مخالف باشیم جنبه کج فهمی و نافهمی دارد تا جنبه مذهبی و علمی چراکه روز جمعه که امورات مذهبی مان نظیر نماز جمعه و… انجام می شود تعطیل است.  

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم نمایندگان به تعطیلات جمعه و شنبه رای دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی