Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:49:23 GMT

طرح روستا تعاون در300 روستای کشور اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۷۰۰۴

طرح روستا تعاون در300 روستای کشور اجرا می شود

آبادان - ایرنا - معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هدف ایجاد اشتغال در روستاها طرح روستا تعاون در300 روستای کشور اجرا می شود.

سید حمید کلانتری شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در فرمانداری آبادان اظهار کرد: در مرحله اول طرح روستا تعاون، یکهزار روستای کشور هدف گذاری شده است.
وی افزود:این طرح به منظور بهره مندی روستاها از ظرفیتی که مجلس و دولت برای استفاده از اعتبارات ملی فراهم کرده ، با شعار یک هزار روستا یک هزار تعاونی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلانتری گفت:نرخ تسهیلاتی که در این طرح به روستائیان اعطا می شود 6 درصد است و در مناطق مرزی این تسهیلات 2درصد کمتر خواهد بود.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:چهار بانک عامل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستائیان قرار می دهند.
وی افزود: روستائیان با استفاده از ظرفیت‌های متناسب با روستاهایی که در آن سکونت دارند می‌توانند نسبت به تشکیل تعاونی جدید و یا تقویت تعاونی های موجود اقدام کنند واز این تسهیلات بهره مند شوند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:برای استان خوزستان در مرحله اول 80 روستا پیش بینی شده که سهم آبادان 19 روستا و تعاونی است.
وی به تشکیل 55 شهر تعاون، در سراسر کشور اشاره کرد و بیان داشت:در این طرح در هر شهرستان یک تعاونی چند منظوره تاسیس می شود که در تمام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و کشاروزی می تواند فعالیت کند.
کلانتری هدف از اجرای این طرح را جذب سرمایه خرد و پراکنده مردم و هدایت آنها در سرمایه گذاری اساسی به منظور مشارکت بیشتر مردم در اقتصاد عنوان کرد .
وی کوچک سازی دولت با واگذاری بخشی از فعالیت های آن به تعاونی ها را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: براساس ماده 25 برنامه ششم توسعه کشور، دولت می تواند بخشی از اعتبارات امور خدماتی را در بخش درمان و بهداشت، آموزش، فرهنگی و هنری به این تعاونی ها واگذار کند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا دهه فجر تعداد شهر تعاونی به 80 شهر افزایش خواهد یافت.
کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شنبه وارد شهرستان آبادان شد و قرار است علاوه بر شرکت در شورای اشتغال شهرستان آبادان از تعاونی های لنج داران وحید خرمشهر و فروشگاه زنجیره ای طلوع فجر بهمشیر آبادان بازدید و تعاونی کارکنان تولیدی توزیعی کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند را افتتاح کند.
3105/7165/6002
خبرنگار : عدنان جواهری ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد ** انتشاردهنده: کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک و شبکه‌های مجازی در ارتباط با دریافت کالابرگ الکترونیکی به اطلاع هموطنان می‌رساند هر گونه خبر رسمی در این زمینه تنها از طریق مراجع رسمیو یا سامانه پیامکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

نیت شر پشت یک پیامک | مراقب این نوع پیامک‌ها باشید

وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

کد خبر 846837 برچسب‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر مهم کالا برگ (کوپن)

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ