Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از اعلام خبر قربانی شدن 8 کوهنورد در ریزش بهمن اشترانکوه معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آغاز بارش برف در استان، به گروه‌ها کوهنوردی توصیه کرد تمامی نکات ایمنی را پیش از آغاز سفر رعایت کنند.

ایران آنلاین / صادق سلامت  با اشاره به حادثه اخیر برای کوهنوردان مشهدی در استان لرستان، اظهار کرد: متاسفانه این گروه ظاهرا از پیش‌بینی‌های هواشناسی این منطقه کوهستانی اطلاعی نداشتند و نمی‌دانستند که هواشناسی برای این منطقه، برف و کولاک پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین اولین و مهمترین توصیه ما به گروه‌های کوهنوردی و گردشگری که قصد سفر به مناطق کوهستانی و صعب‌العبور را دارند، رصد پیش‌بینی‌های هواشناسی منطقه مورد نظر آنان، قبل از عزیمت است تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: دومین توصیه ما همراه داشتن تمامی امکانات لازم نظیر GPS، چادرهای عایق یا اقلیمی، آذوقه کافی برای چند روز، منور برای علامت‌دهی در زمان وقوع حادثه و لباس مخصوص کوهنوردی است.

سلامت ادامه داد: همچنین حتما باید یک راهنما که ترجیحا بومی منطقه باشد، این گروه‌های کوهنوردی و گردشگری را همراهی کند، تا بتواند تمامی مسیرهای دسترسی و نقاط خطر را به اعضای گروه نشان دهد و در زمان وقوع حادثه، اعضا را راهنمایی کند.

وی بیان کرد: سومین توصیه ما به گروه‌های کوهنوردی و گردشگری این است که پیش از عزیمت، حتما با هیات کوهنوردی شهرستان مورد نظر، موضوع سفر خود را در میان بگذارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: ظاهر در خصوص حادثه اخیر کوهنوردان مشهدی در لرستان، هیات کوهنوردی در جریان سفر این گروه نبوده است. مسلما هماهنگی با هیات کوهنوردی منطقه پیش از عزیمت، موجب می‌شود که در زمان وقوع حادثه، دیگر زمان زیادی برای جستجوی محل دقیق حادثه تلف نشود و تمرکز تنها بر امدادرسانی باشد.

سلامت در خصوص مناطق کوهستانی و صعب‌العبور برف‌گیر خوزستان گفت: در خوزستان، بیشتر منطقه تاراز در حد فاصل استان خوزستان و چهارمحال بختیاری و همچنین مناطق کوهستانی دهدز و بویژه کوه منگشت در حد فاصل این دو استان و همچنین مناطق کوهستانی احمد فداله و شهیون و همچنین مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله در فصل زمستان و گاه پاییز برف‌گیر هستند.

وی ادامه داد: در منطقه تاراز بیشترین درگیری و امدادرسانی را در زمان بارش برف داریم زیرا این منطقه کوهستانی برف‌گیر است و حتی خودروها در جاده‌ها گرفتار می‌شوند و اکثر گروه‌های جستجو و امداد هلال احمر باید این خودروها را نجات دهند و سرنشینان آن را منتقل کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: مناطق کوهستانی احمد فداله که صعب‌العبور و فاقد جاده دسترسی است، به علت طبیعت بکری که دارد، در فصل تابستان مورد استقبال قرار می‌گیرد و در فصل زمستان کمتر شاهد سفر گردشگران به این منطقه هستیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: اینکه اشغالگران اعلام کرده اند که مناطق شرقی رفح باید از سکنه خالی شود قصد آنها برای حمله به رفح را نشان می دهد.

در بیانیه این دفتر تاکید شده است: دشمن فریبکار از سویی دم از مذاکرات آتش بس می زند، اما از حمله گسترده به رفح دست برنداشته است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه با اشاره به اینکه ساکنان رفح به اطلاعیه های اشغالگران درباره تخلیه گوش نداده اند، بیان کرد: تعداد محدودی به هشدار اشغالگران توجه کرده و همچنان مراکز حیاتی در شرق رفح روند عادی خود را دارند.

در این بیانیه آمده است: همراهی محدود با اشغالگران نمایانگر اصرار ملت ما برای درهم شکستن طرحهای اشغالگران را نشان می دهد و حامل این پیام است که جنایاتش در رفح نیز راه به جایی نخواهد برد. این هشدارهای ارتش اشغالگر درست بودن موضع مذاکره کننده فلسطینی و اصرار آن بر تضمین توقف جنگ را نشان می دهد.

کد خبر 6098323

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • پیروزی تیم‌های خوزستان در فوتبال دسته دوم کشور
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • پیدا شدن ۲ کوهنورد مفقود در ارتفاعات شملق داورزن