Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، غلامرضا شریعتی استاندار محترم خوزستان به مناسبت حذف روادید اتباع خارجه در منطقه آزاد اروند پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است.

وقتی سخن از استان خوزستان به میان می آید بد‌ون شک با ذخایر و منابع عظیم مختلف روبرو می شویم که هر کدام در جای خود دارای ارزش و جایگاه هستند و تاثیر مستقیم بر رشد و توسعه کشور دارند، برای آنکه بتوان امر توسعه در کشور را شدت بخشید می بایست مراتب"تسهیل سازی" و "تشویقی" را برای آن در نظر گرفت تا بتوان از تمام ظرفیت ها و توانایی ها به نحو مطلوب استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقعیت جغرافیایی خوزستان نشان از این دارد که این استان می تواند بخوبی از عهده پروژه های بزرگ و ملی بر آید و در راه اعتلای استانی و ملی گام های اساسی بردارد. اتصال به خط راه آهن سراسری، همجواری با خلیج فارس و وجود اسکله ها و بنادر بزرگ، ذخایر بزرگ نفت و گاز، شرکت های پتروشیمی و صنعت فولاد از پتانسیل های صنعت در این استان هستند، نیز می توان وجود شرکت های تولید شکر و صنایع جانبی، کشاورزی و شیلات و... را نیز اضافه کرد.

برای بهره وری از این همه امکانات می بایست برنامه جامع و نگاه دقیق در نظر گرفت و یکی از این راه ها حذف بروکراسی اداری و هموار کردن امورات برای ورود سرمایه گذاران است و این مهم زمانی بوجود می آید که ما مسئولان پیگیر روند تسهیل سازی باشیم. دولت دوازدهم توانست با برنامه مناسب نسبت به"حذف روادید در منطقه آزاد اروند" نسبت به روان سازی توسعه در شهرستان های خرمشهر و آبادان اقدام کند.

با توجه به ظرفیت  همجواری شهر بندری بصره با شهرهای خرمشهر و آبادان و ایجاد ترتیبات تشویقی و تسهیلی جهت صادرات کالا به کشور عراق، حذف روادید از منطقه آزاد، این نوید را می دهد که توسعه و رشد این دو شهرستان و استان بخوبی رقم خواهد خورد و چشم انداز خوبی برای آینده این دو شهرستان در نظر گرفت.

با توجه به تردد بیش از یک میلیون نفری زوار اربعین از مرز شلمچه و ایجاد زیر ساخت ها و تامین امکانات برای رفاه کلیه ی زوار عزیز، به منطقه آزاد اروند می بایست یک نگاه ویژه در نظر گرفت و می توان با شناسایی سایر ظرفیت ها نسبت به رفع مشکلات و ایجاد سرمایه در منطقه آزاد اروند دست زد. اما در این بین می توان به نکات زیر در خصوص این اتفاق مهم اشاره کرد؛

قانون معطل مانده ی که باهماهنگی دستگاه های اجرایی وایجاد زیرساخت های لازم وبارویکرد پویای اقتصادی منطقه به مرحله اجرا درآمد.

حذف روادید می تواند در راستای تکمیل پازل  سیاست دیپلماتیک کشور بارویکرد تنش زدایی و تاکید برصلح و امنیت منطقه مورد تاکید قرار گیرد.

حذف روادید در منطقه  می تواند در سیاست های پسابرجام کشور و نظر به  شرایط اقتصادی منطقه و با توجه سرمایه گذاری های انجام شده، در تکمیل سیاست های اقتصادی دولت بارویکرد جذب سرمایه گذاران خارجی موثر واقع گردد.

نظر به پیشنه فرهنگی، مذهبی، زبانی و تاریخی مردم منطقه آزاد اروند با کشورهای همسایه این مهم می تواند در سرعت بخشی به صنعت گردشگری منطقه با رویکرد توریسم ‌گردشگری  موفق و مفید فایده ارزیابی گردد.

 

عکاس: علیرضا هنرجویان

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به رشد قابل ملاحظه فعالیت‌های شیلاتی در این منطقه در سال گذشته، گفت: تولیدات صنعت پرورش ماهی در قفس در قشم بیش از دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال ارزش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مریم نوری بالانجی امروز در نشستی در همین رابطه با اشاره به حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت‌های شیلاتی به ویژه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو، خاطرنشان کرد: در سال 1401 ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس قشم رقمی بالغ بر 840 میلیارد یال بوده است.

وی افزود: ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس قشم پارسال با رشد 163 درصدی نسبت به سال قبل‌تر، به دو هزار و 210 میلیارد ریال رسید که در نتیجه اجرای طرح‌های خوب شیلاتی و حمایت از فعالان این عرصه است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه حوزه پرورش ماهی در قفس قشم مورد توجه ویژه سرمایه‌گذاران در این منطقه است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این حوزه در سال گذشته در همسنجی با سال قبلتر 118 درصد افزایش داشته است.

نوری بالانجی حوزه پرورش میگو را نیز از دیگر حوزه‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران در قشم عنوان کرد و گفت: ارزش سرمایه‌گذاری پرورش میگو در منطقه آزاد قشم در سال گذشته 208 درصد نسبت به سال قبل‌تر رشد داشته است.

وی بیان کرد: حجم تولیدات واقعی این محصول غذایی از یک هزار و 500 تن سال 1401 به دو هزار و 180 تن در سال گذشته رسید که نشان از رشد 45 درصدی داشته است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم، خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته ارزش سرمایه‌گذاری‌ حوزه شیلات و آبزی‌پروری قشم در مقایسه با سال 1401 با رشد 131 درصدی همراه بوده است.

نوری بالانجی تعداد شرکت‌های فعال در قشم را 36 شرکت با 600 نفر نیرو اعلام کرد و گفت: پارسال شمار شرکت‌ها و نیروهای شاغل در این حوزه به ترتیب 63 و 79 درصد افزایش داشته است.

واگذاری 300 هکتار زمین به سرمایه‌گذاران پرورش میگو در قشم

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر رعایت ضوابط استاندارد اجرا و استفاده از شیوه‌های نوین در حوزه پرورش میگو، افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده حدود 300 هکتار زمین به صورت تفکیک شده برای واگذاری به سرمایه‌گذارانی که از سال‌ها قبل در نوبت انتظار بودند و نیز سرمایه‌گذاران جدید حوزه پرورش میگو با به‌کارگیری روش‌های نوین در نظر گرفته شده است.

نوری بالانجی بیان کرد: با هدف افزایش تولید در واحد سطح توسط تولیدکنندگان جزیره قشم و تبدیل جزیره به قطب تولید میگو کشور، سرمایه‌گذاران حوزه پرورش میگو از این پس ملزم به استفاده از شیوه‌های نوین، مکانیزه و دانش‌بنیان و همچنین رعایت ضوابط استاندارد اجرا این حوزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم جهت تکمیل زنجیره ارزش برای حوزه‌های تامین خوراک و لارو برای تولید میگو در جزیره قشم نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • مدارس اروند مجازی شد