Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا – دبير شوراي عالي امنيت ملي با انتقاد از مواضع بي پايه برخي کشورها عليه سياست هاي منطقه اي ايران تاکيد کرد: اگر سياست ها و اقدامات عملي جمهوري اسلامي به بهاي تقديم صدها شهيد نبود، امروز داعش حکومت عراق و سوريه را در دست داشت و به همسايگي اروپا رسيده بود.

به گزارش روز شنبه ايرنا از دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، علي شمخاني عصر شنبه در ديدار بوريس جانسون وزير خارجه انگليس، گفت: در حال حاضر و در شرايط پسا برجام مبادلات و همکاري هاي اقتصادي ميان دو کشور رضايت بخش نيست و تسهيل روابط بانکي در اين زمينه مي تواند مقدمه اي براي گسترش همکاري ها در ديگر بخش ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با انتقاد از کشورهاي اروپايي و آمريکا به دليل عدم اجراي تعهدات خود نسبت به برجام تاکيد کرد: رفتار آمريکا در قبال برجام فاجعه‌اي تمام‌عيار بوده و ادامه اين رويکرد ضمن بي اعتباري سياسي اين کشور، موجب زيرسوال رفتن توافقات بين المللي مي شود.
شمخاني با بيان اينکه عدم تاييد توافق هسته اي توسط ترامپ به معناي پايبند نبودن امريکا به توافقات بين المللي است افزود: جمهوري اسلامي ايران با توجه به انفعال طرف هاي ديگر در برابر رفتارهاي ناشايست واشنگتن بر اساس منافع ملي و مسئوليت هاي خود، تصميمات لازم را در مقابله با اقداماتي از اين دست و در صورت لزوم بازگشت به شرايط پيش از توافق اتخاذ کرده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از مواضع بي پايه برخي کشورها عليه سياست هاي منطقه اي ايران اذعان کرد: ما در مقابله با تروريسم جدي هستيم و اگر سياست ها و اقدامات عملي جمهوري اسلامي به بهاي تقديم صدها شهيد نبود، امروز داعش حکومت عراق و سوريه را در دست داشت و به همسايگي اروپا رسيده بود.
علي شمخاني به تصميم ترامپ در به رسميت شناختن قدس شريف به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي اشاره و اين اقدام را خدمت ناخواسته به جهان اسلام دانست.
وي اضافه کرد: فلسطين کشوري يکپارچه با پايتخت واحدي بوده و تصميم جديد آمريکا به طور قطع موجب بازگشتن موضوع فلسطين به عنوان مسئله اصلي جهان اسلام و انسجام بيشتر مسلمانان براي مقابله با رژيم کودک کش صهيونيستي و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطين خواهد شد.
وي با تاکيد برحق انتخاب دولت و نام حکومت از سوي مردم اصلي سرزمين فلسطين افزود: بدون شک مردم فلسطين نام اسرائيل را براي کشور خود انتخاب نخواهند کرد و اين ترجمان حذف اسرائيل از نقشه جهان است.
دريابان شمخاني همچنين با انتقاد از رويه دولت انگليس در فروش سلاح و تجهيزات امنيتي به کشورهاي ناقض حقوق بشر مانند عربستان سعودي و بحرين خاطر نشان کرد: در حالي که تمامي نهادهاي بين المللي، محاصره و بمباران مردم مظلوم و بي دفاع يمن را محکوم کرده اند، قطعا شرکاي اين جنايت نيز در دادگاه افکار عمومي بين المللي محکوم و ناقض حقوق بشر معرفي خواهند شد.
نماينده مقام معظم رهبري گفت: کشورهاي غربي نه تنها اجازه نمي دهند که نهادهاي بين المللي به وظيفه خود در شناسايي جنايات عربستان در يمن و پيگرد مسئوليت آن اقدام نمايند، بلکه حاضر نيستند روند فروش و انتقال سلاح به عربستان را متوقف کنند.
**انگليس سفارت خود را در تل آويو نگه مي دارد
بوريس جانسون، وزير امورخارجه انگليس نيز در اين ديدار با اشاره به ضرورت تلاش بيشتر براي حل و رفع مشکلات و موانعي که در مسير اجراي کامل تعهدات برجام بويژه در بخش مبادلات مالي و روابط بانکي وجوددارد، اظهار کرد: برجام توافقنامه اي چند جانبه و بين المللي است که اجراي کامل آن به نفع صلح و ثبات جهاني است.
وي با تاکيد بر مخالفت لندن با تصميم ايالات متحده آمريکا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسراييل و انتقال سفارت خود به اين شهر افزود: اقدامات يکجانبه دستيابي به صلح را دشوار مي‌کند.
جانسون خاطرنشان ساخت: انگليس تصميمي براي انتقال سفارت خود به قدس نداشته و ما سفارت خود را در تل‌آويو نگه مي‌داريم.
سيام**9314**
تنظيم: داود توسلي**انتشار:اميرکاردان
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دهنوی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌ها است. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوع دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

کد خبر 6093152 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • تصاویر عجیب از طوفان شدید و گردوغبار در همسایگی ایران
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد