Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در دیدار با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با تروریسم، امنیت مرزها و مقابله با قاچاق کالا، موادمخدر و انسان با طرف ترکیه ای مذاکره انجام دادیم، اظهار کرد: همچنین در مورد اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی ایران و ترکیه بحث و بررسی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: همچنین مقرر شد ادامه بحث ها را در نشست کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور که در ترکیه برگزار می شود دنبال کنیم تا به یک نقشه راه برای اجرایی کردن این موافقتنامه امنیتی برسیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما با ترکیه موضوعات مشترک مختلفی داریم، گفت: ایران و ترکیه با همکاری در حوزه های امنیتی، موفقیت های خوبی کسب کرده اند. امروز به دشمنان اسلام و منطقه که به دنبال فتنه انگیز های جدیدی هستند، ما می توانیم با گسترش همکاری ها این فتنه های جدید را از بین ببریم. همانگونه که در شکست داعش در سوریه و عراق با همکاری یکدیگر موفق شدیم.

وی خاطرنشان کرد: دو کشور به دنبال همکاری های اقتصادی، تجاری و  امنیتی بوده و به دنبال تامین مرزهای امن هستند. همکاری دو کشور مبنایی برای تقویت همکاری های اقتصادی، سیاسی، تجاری و امنیتی در منطقه است تا ان شاءالله صلحی پایدار در منطقه برقرار شود.

رحمانی فضلی در پایان گفت: تا رسیدن به نتیجه مطلوب طرف ایرانی و ترکی جلسات خود را ادامه می دهند. در این بین مهم اراده دو کشور برای انجام مذاکرات و اجرایی کردن توافقات است.

در ادامه سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن ایران و ترکیه به برقراری رفاه، آسایش، امنیت و ثبات منطقه اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: ما در این مذاکرات درباره تروریسم، مقابله با قاچاق موادمخدر، مهاجرت غیرقانونی انسان و برقراری امنیت مرزها مذاکراتی داشته ایم و سعی کردیم برای اجرایی کردن توافقات به یک نتیجه برسیم.

وی در پایان با بیان اینکه من وزیر کشور ایران را دولتمردی مجرب می دانم، گفت: از وزیر کشور و سایر مسئولان ایران به خاطر میزبانی گرم و برخوردهای دوستانه و صمیمی تشکر می کنم.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

محمود واعظی رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در ابتدای این جلسه گفت: خاورمیانه همواره منطقه‌ای پر اهمیت بوده و به همین دلیل دولت‌های بزرگ همواره برای حضور و نفوذ در امور و اداره آن مداخله می‌کردند.

 از این روی  دوجنگ مداخله جویانه و بسیار مهم آمریکا با کشور‌های افغانستان و عراق  سود و منفعتی برایش به ارمغان نیاورد و به همین دلیل به دنبال ایجاد و بسط جنگ با ایران که اسرائیل با اقدامات مشمئز کننده خود به دنبال آن بود، نیست.

وی افزود: ژئوپلتیک منطقه در حال تغییرات اساسی است و این تغییرات بر روی کشور‌های منطقه نیز اثر کرده و کشور‌های عربی منطقه به رهبری عربستان سعودی می‌خواهند به سمت توسعه اقتصادی بروند و از همین روی به دنبال آرامش وحفظ ثبات و امنیت درمنطقه است.

واعظی در ادامه گفت: نقش آفرینی و کنشگری فعال و موثر ایران در  منطقه در راستای امنیت سازی وثبات موجب افزایش نقش و قدرت ایران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ۷ اکتبر تمام آمریکا و کشور‌های اروپایی به دنبال تضعیف و تنبیه روسیه در جنگ  اوکراین بودند، اما پس از حمله کوبنده حماس به رژیم صهیونیستی، خاورمیانه و مسئله فلسطین موضوع اول جهان شد و موضوع اوکراین به حاشیه رفت و روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد.

دیگر خبرها

  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما