Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دومین جشنواره سیب درختی  که در شهرستان سلماس  ترتیب یافت،با اشاره به روند مطلوب صادرات سیب استان گفت: از ابتدای فصل برداشت سیب در استان تا کنون بیش از ۵۰ هزارتن به خارج از کشورصادر شده است که این میزان صادرات در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود ۱۷ هزار تن معادل سه برابر رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در سال های اخیر با حرکتی جهادی برای رفع مشکلات کشاورزان شاهد رونق تولید و صادرات در بخش کشاورزی هستیم، افزود: مهمترین دستاورد برگزاری چنین جشنواره هایی در استان هم گرایی و تلاش برای رفع مشکلات موجود در این بخش است.
کریم زاده افزود: تولید محصولات سالم و باکیفیت و برنامه کاهش قیمت تمام شده تولید محصولات در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد به طوری که در سالهای اخیر با اعمال مدیریت مناسب در امر تولید محصولات توانسته ایم مصرف سموم در بخش کشاورزی را کاهش دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مصرف سموم کشاورزی در اروپا سه برابر کشورما است که اعمال برنامه های ترویجی و آموزشی در جهت کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم از اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی است.
کریم زاده اضافه کرد: هم اکنون از محل خط ویژه اعتباری تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی برای تجهیزو نوسازی واحد های سردخانه ای، سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی، تسهیلات لازم به متقاضیان به طور نامحدود پرداخت می شود که متقاضیان اجرای این طرح ها می توانند جهت دریافت این تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی شهرستانها مراجعه کنند.
وی با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید در جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی ،ادامه داد: در سفرریاست جمهوری به استان مبلغ 100 میلیارد تومان صرفا جهت صادرات محصولات کشاورزی مصوب شده است، که فعالان در این عرصه بدون هیچ محدویتی می توانند آن را دریافت نمایند.
در ادامه مراسم افتتاحیه این جشنواره از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیب درختی و همچنین فعالان برگزار کننده دومین جشنواره سیب شهرستان سلماس با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/م

افزون بر50 هزار تن سیب از آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان